Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Taivas varjele, mitähän tästäkin taas seuraa...
Jatkoa seuraa toisena päivänä, nyt ei jaksa...
Jatkoa seuraa toisena päivänä, nyt ei jaksa...
Viimeksi muokannut Pakardinen, La 26.01.2013 17:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI)
WOUUU onneksi olkoon, tuliki vähä erilainen 4-matic mitä oli hakusessa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI)
Joo, niin tuli.
Kiitoksia onnentoivotuksista. Niinkun Sergey tiiät, niin näiden tarjoushintaisten sisäänajettujen tietokoneautojen kanssa todellakin onnea tarvitaan!
Kiitoksia onnentoivotuksista. Niinkun Sergey tiiät, niin näiden tarjoushintaisten sisäänajettujen tietokoneautojen kanssa todellakin onnea tarvitaan!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
muista se torx kärki- ja hylsysatsi. sillä pärjää jo pitkälle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Mälli tarkottaa spermaa tai kolaria täälläpäin.
Mistähän tästä on kysymys?
Mistähän tästä on kysymys?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Spermaan minäkin sen yhdistän ensimmäisenä Tässä tapauksessa mälli=ML.atlas kirjoitti:Mälli tarkottaa spermaa tai kolaria täälläpäin.
Mistähän tästä on kysymys?
E350CDI&A180CDI
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Mälli, Mölli, Mulli, Mölö... kaikki olen kuullut ko. automallista puhuttaessa. Mällihän on myös iso kuorma, lasti... mutta kyllähä se näin porvoon pojalle mälli on sitä itseään kuten edellä mainittu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
MarjaLiisa, meilä käsin. Saattais läppien korhviin tarttua tuo Mälli liian tehokhaasti
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Jees vähän samoilla linjoilla,mutta tuossa viime syksynä junassa kuultua,reilusti alle parikymppiset neitoset keskustelivat keskenään viikolopun tapahtumista,kun toinen kertoi ottaneensa "mokkaa" suuhunsa useamman kerran, no tuostahan ei voinut erehtyä mitä tarkoitti!Vähänkö nauratti ooppelin uuden mallin mainokset! Liekkö sitten kuinkakin laajalle levinnyt sanonta nyky teineillä,tiedä sitten....joop79 kirjoitti:MarjaLiisa, meilä käsin. Saattais läppien korhviin tarttua tuo Mälli liian tehokhaasti
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Ehkäpä tuo mokka tarkoittikin sen vehkeen väri ?jaakko.putkisaari kirjoitti:Jees vähän samoilla linjoilla,mutta tuossa viime syksynä junassa kuultua,reilusti alle parikymppiset neitoset keskustelivat keskenään viikolopun tapahtumista,kun toinen kertoi ottaneensa "mokkaa" suuhunsa useamman kerran, no tuostahan ei voinut erehtyä mitä tarkoitti!Vähänkö nauratti ooppelin uuden mallin mainokset! Liekkö sitten kuinkakin laajalle levinnyt sanonta nyky teineillä,tiedä sitten....joop79 kirjoitti:MarjaLiisa, meilä käsin. Saattais läppien korhviin tarttua tuo Mälli liian tehokhaasti
Onpas tosi huonoja kutsumanimiä tuolla ML-mallilla ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Kyllä neitonen ihan liemestä itsestään puhui,koskapa toinen ääntään madaltaen kysäisi,nielitsä sitä?sportsman kirjoitti:Ehkäpä tuo mokka tarkoittikin sen vehkeen väri ?jaakko.putkisaari kirjoitti:Jees vähän samoilla linjoilla,mutta tuossa viime syksynä junassa kuultua,reilusti alle parikymppiset neitoset keskustelivat keskenään viikolopun tapahtumista,kun toinen kertoi ottaneensa "mokkaa" suuhunsa useamman kerran, no tuostahan ei voinut erehtyä mitä tarkoitti!Vähänkö nauratti ooppelin uuden mallin mainokset! Liekkö sitten kuinkakin laajalle levinnyt sanonta nyky teineillä,tiedä sitten....joop79 kirjoitti:MarjaLiisa, meilä käsin. Saattais läppien korhviin tarttua tuo Mälli liian tehokhaasti
Onpas tosi huonoja kutsumanimiä tuolla ML-mallilla ?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Mälli on myös purutupakkaa, ei kai sitä ole enää edes viime vuosisadallakaan kukaan käyttänyt.
Jos tojotan HJ on Hojo niin tuohan voisi olla Molo, niin kuin Gaz 66 eikä...
Jos tojotan HJ on Hojo niin tuohan voisi olla Molo, niin kuin Gaz 66 eikä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Se on tanssilavalla hyvä keskustelun avaus kun kysyy daamilta että syletkö vai nieletkö .jaakko.putkisaari kirjoitti:Kyllä neitonen ihan liemestä itsestään puhui,koskapa toinen ääntään madaltaen kysäisi,nielitsä sitä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Tai sitte kohteliaasti kysyä että maistuisiko neidille mokka?karra kirjoitti:Se on tanssilavalla hyvä keskustelun avaus kun kysyy daamilta että syletkö vai nieletkö .jaakko.putkisaari kirjoitti:Kyllä neitonen ihan liemestä itsestään puhui,koskapa toinen ääntään madaltaen kysäisi,nielitsä sitä?
E350CDI&A180CDI
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
No niin niin, hyi teitä hävittömät
Kun mulla on ollut tapana aina kertoilla hieman "kirjalliseen" tapaan näistä ajoneuvojen ostoista ja nyt sain pikku punaviinihönössä hyvän idean, niin pakkohan se on tänne kirjoitella. Ei ehkä yhtä pitkää tarinaa saa aikaiseksi kuin viimeksi, vaan haitanneeko tuo...?
Eli sarjassamme seuraa seikkailukertomus mobiiligeriatrian lisensiaatti Pakardisen matkasta potilaan luo:
Mobiiligeriatrian lisensiaatti Pakardisen on lähdettävä torstaina 24.1.2013 tapaamaan asiakasta eteläiseen Suomeen. Potilaan yleinen terveyden tila, ikä ja sairaskertomus kiinnitti mobiiligeriatrian lisensiaatti (MGL) Pakardisen huomion eräällä internetsivustolla, jossa asiakkaat tai heidän huoltajansa voivat kuvailla huollettavansa tai lähiomaisensa terveyttä/sairautta.
MGL Pakardisen vaimo vie hänet Siilinjärvelle rautatieasemalle. MGL Pakardinen on valtion/kunnan palveluksessa oleva lääkäri eikä hänellä ole yksityistä praktiikkaa, joten hänen varallisuutensa ei anna myöten matkustaa jollakin miellyttävämmällä tai nopeammalla kulkuneuvolla kuin juna. Vaimo sanoo saatesanoiksi huumorimielessä: "Olehan varovainen junassa". MGL Pakardinen kuitenkin kokemuksensa perusteella tietää, että juna on vaarallinen paikka. Voi iskeä akuutti matkapahoinvointi, vakava frustraatio / depressio tai pahimmassa tapauksessa jopa terminaalissa vaiheessa oleva etyylialkoholitoksikaatio, mikäli käyttää VR:n ravintolapalveluita. MGL Pakardinen on kuitenkin menossa potilaskonsultaatioon, joten viimeiseksi mainittu ei liene vaihtoehto.
Saavuttuaan perille MGL Pakardinen tapaa potilaan ja hänen lähimmän omaisensa Tikkurilan rautatieasemalla. Ensivaikutelma potilaasta on hyvä. Potilas on tummaihoinen, ikäisekseen hyväryhtinen varhaisteini-iässä oleva mieshenkilö. Vain hieman syfiliksen (kuppatauti) ulkoisia oireita nivustaipeissa. Potilas puhuu normaalilla äänellä ja ajattelee selkeästi, mitään sekavuutta potilaan kommunikaatiossa ei havaita. Potilaan nestetasapaino on kunnossa, viitteitä dehydraatiosta tai ödeemasta ei havaita. Veren alkoholipitoisuus on sopiva. Potilaan silmät ovat hieman sameat.
Tehdään nopea sisäinen tutkimus. Potilaan sisäelimet vaikuttavat potilaan ikä huomioiden hieman kuluneilta. Potilas on ehtinyt viettää nuorehkoon ikäänsä nähden kuluttavaa elämää. Toinen vaihtoehto on, että potilaan huoltaja ei ole pitänyt riittävää huolta huollettavansa internaalisesta hyvinvoinnista, koloni- tai rektaalipuhdistus on jäänyt vaillinaiseksi.
Seuraavaksi MGL Pakardinen haluaa suorittaa potilaalle rasitustestin. Potilaan liikunta- ja tukielimet ovat ikä ja em. kuluttava elämäntapa huomioiden huomattavan hyvässä kunnossa. Potilas astuu ryhdikkäästi ja suoraan, minkäänlaisesta epäröinnistä tai haparoinnista ei viitteitä. Hetken rasitustestin alkamisen jälkeen havaitaan, että potilas on huomattavan hypoterminen. Tätä hypotermiaa tasapainottaakseen potilas joutunee käyttämään säännöllisesti tavanomaista suurempia kalorimääriä. Lisäksi havaitaan, että potilaalla on huomattavia sisäänhengitysvaikeuksia (potilas käyttää itsepintaisesti tukkeutunutta hengityksensuojainta). Flatus potilaalta tulee hyvin. Pulminaariauskultaatiossa palpoiden havaitaan, että huolimatta kuluttavasta elämäntavasta, potilas ei hyperventiloi eikä puuskutusta ole havaittavissa.
Potilaan rasitustestissä ei voida käyttää maksimaalista tasoa, koska potilaalla on jalassaan vajaapitoiset, liukuesteillä varustamattomat, joskin hyväkuntoiset talvijalkineet ja keliolosuhteet ovat talviset. Hetkellisessä äärimmäisessä rasituksessa potilas käyttää tehokkaasti kaikkia neljää raajaansa, joten eteneminen on tehokasta. Potilas osaa myös hiipiä. Potilasta varten huoltajalla on varastossa kesäjalkineet, jotka kuitenkin ovat potilaan yleinen tila huomioiden huomattavan ylikokoiset. Huoltaja kertookin, että potilaalla on havaittu kesäisin tietynlaista epämääräisyyttä askelluksessa. Huoltajan kerrottua jalkineiden koon, MGL Pakardinen ei juurikaan asiaa kyseenalaista.
Huolellisen tutkimuksen jälkeen konsultoidaan mobiiligeriatrian ylilääkäri (MGYL) Toipoita. Ylilääkäri Toipoi on sitä mieltä, että potilaalla on vielä edellytyksiä tyydyttävään seniori-iän elämänkaareen, potilaalle ei ole vielä syytä suorittaa eutanasiaa. Lisäksi konsultoidaan agrogerontologi (väit., ainakin kotona) rva Pakardista, joka antaa suostumuksena potilaan siirtoon. Pientä rahallista korvausta vastaan potilaan huoltaja on halukas siirtämään pysyvämmän hoitosuhteen MGL Pakardiselle sekä hänen agrogerontologivaimolleen. Tarvittavat dokumentit täytetään, edellä mainittu rahallinen korvaus suoritetaan ja potilas on valmis siirtymään MGL Pakardisen huollettavaksi. Potilas lupaa tarjota kyydin kotimatkalle ns. ruokapalkalla.
Kotimatkalla havaitaan, että potilas tarvitsee pikimmiten akuuttia hoitokäyntiä MGYL Toipoin vastaanotolla vakavan hypotermian vuoksi. MGL Pakardisen konsultoitua MGYL Toipoita tullaan siihen päätökseen, että toiselle; kroonisesti seniori-ikäiselle MGL Pakardisen potilaalle varattu hoitokäynti perutaan ja tärkeämmäksi arvioidaan tuoreemman potilaan oireiden terminointi.
Myöhään illalla potilas pääsee turvallisesti uuteen hoitopaikkaansa.
-Loppu
Diipadaapa, semmosta settiä. "Potilas" on siis vuosimallin 2000 ML 270 CDI. Kuten jo mainitsinkin, tarjoushintainen ja ajettu on. Laulettu ehkä vähän vähemmän, hivenen semmonen työmiehen auton näkönen sisältä. Vaaleanruskea nahkasisustus ei tietysti ole mikään helpoin puhtaana pidettävä, mutta olishan ne penkit ja verhoilut voinut edes joskus siivota. Ei se mikään kaatopaikka kuitenkaan ole.
Varusteita ei hirveästi ole, kaikki tarpeellinen kuitenkin ja vähän ylimääräistäkin. Ilmastointi, vakkari (toimii), sähkötuolit (ei muistia), sähöikkunat ja -peilit ja kaikki helevetit.
Kuten mainittua, termostaatti oli rikki ja raitisilmasuodatin aivan tukossa. Oli ihan sama, oliko puhallin 1- vai 4- asennossa, sisälle tuli tasan yhtä paljon ilmaa. Sitten kun se sisälle tuleva ilma oli vielä haaleaa ja huonon puhalluksen takia piti kaikki ilma ohjata laseille, että ne pysyvät kirkkaana, niin voihan kilin perse että oli kylmä kotimatka. Mikkelin tällä puolella ei enää ollut tuntoa varpaissa ja sormet niin kohmeessa, että hienomotorisia kykyjä ei enää oikein niissäkään ollut. Hyvää kuitenkin oli, että suurin osa valottomasta taipaleesta ajoin valoisan aikaan, on nimittäin ne ajovalojen "lasit" hieman himmenneet. Tänään sitten hilluin sen Toivalaan termostaatin ja suodattimen vaihdolle. Niin a vot, että alkoi tarkenemaan.
Pitää tässä joskus laittaa kuvatuksia, jahka jaksan käydä niitä päiväsaikaan ottamassa. Onhan tuossa vähän askartelua tiedossa vielä jatkossakin, mutta yritetään nyt ainakin tehdä tästä ajopeliä.
Kesärenkailla on 19" Alession viisipuolaiset vanteet, ne voisin vaihtaa vaikkapa 17". Kiinnostaisikos ketään...?
Edit: Yrittäkääpä kirjoittaa professionaalilta kuulostavaa tekstiä asiasta, josta ette tiedä hevonkaan... On muuten melko hankalaa.
Kun mulla on ollut tapana aina kertoilla hieman "kirjalliseen" tapaan näistä ajoneuvojen ostoista ja nyt sain pikku punaviinihönössä hyvän idean, niin pakkohan se on tänne kirjoitella. Ei ehkä yhtä pitkää tarinaa saa aikaiseksi kuin viimeksi, vaan haitanneeko tuo...?
Eli sarjassamme seuraa seikkailukertomus mobiiligeriatrian lisensiaatti Pakardisen matkasta potilaan luo:
Mobiiligeriatrian lisensiaatti Pakardisen on lähdettävä torstaina 24.1.2013 tapaamaan asiakasta eteläiseen Suomeen. Potilaan yleinen terveyden tila, ikä ja sairaskertomus kiinnitti mobiiligeriatrian lisensiaatti (MGL) Pakardisen huomion eräällä internetsivustolla, jossa asiakkaat tai heidän huoltajansa voivat kuvailla huollettavansa tai lähiomaisensa terveyttä/sairautta.
MGL Pakardisen vaimo vie hänet Siilinjärvelle rautatieasemalle. MGL Pakardinen on valtion/kunnan palveluksessa oleva lääkäri eikä hänellä ole yksityistä praktiikkaa, joten hänen varallisuutensa ei anna myöten matkustaa jollakin miellyttävämmällä tai nopeammalla kulkuneuvolla kuin juna. Vaimo sanoo saatesanoiksi huumorimielessä: "Olehan varovainen junassa". MGL Pakardinen kuitenkin kokemuksensa perusteella tietää, että juna on vaarallinen paikka. Voi iskeä akuutti matkapahoinvointi, vakava frustraatio / depressio tai pahimmassa tapauksessa jopa terminaalissa vaiheessa oleva etyylialkoholitoksikaatio, mikäli käyttää VR:n ravintolapalveluita. MGL Pakardinen on kuitenkin menossa potilaskonsultaatioon, joten viimeiseksi mainittu ei liene vaihtoehto.
Saavuttuaan perille MGL Pakardinen tapaa potilaan ja hänen lähimmän omaisensa Tikkurilan rautatieasemalla. Ensivaikutelma potilaasta on hyvä. Potilas on tummaihoinen, ikäisekseen hyväryhtinen varhaisteini-iässä oleva mieshenkilö. Vain hieman syfiliksen (kuppatauti) ulkoisia oireita nivustaipeissa. Potilas puhuu normaalilla äänellä ja ajattelee selkeästi, mitään sekavuutta potilaan kommunikaatiossa ei havaita. Potilaan nestetasapaino on kunnossa, viitteitä dehydraatiosta tai ödeemasta ei havaita. Veren alkoholipitoisuus on sopiva. Potilaan silmät ovat hieman sameat.
Tehdään nopea sisäinen tutkimus. Potilaan sisäelimet vaikuttavat potilaan ikä huomioiden hieman kuluneilta. Potilas on ehtinyt viettää nuorehkoon ikäänsä nähden kuluttavaa elämää. Toinen vaihtoehto on, että potilaan huoltaja ei ole pitänyt riittävää huolta huollettavansa internaalisesta hyvinvoinnista, koloni- tai rektaalipuhdistus on jäänyt vaillinaiseksi.
Seuraavaksi MGL Pakardinen haluaa suorittaa potilaalle rasitustestin. Potilaan liikunta- ja tukielimet ovat ikä ja em. kuluttava elämäntapa huomioiden huomattavan hyvässä kunnossa. Potilas astuu ryhdikkäästi ja suoraan, minkäänlaisesta epäröinnistä tai haparoinnista ei viitteitä. Hetken rasitustestin alkamisen jälkeen havaitaan, että potilas on huomattavan hypoterminen. Tätä hypotermiaa tasapainottaakseen potilas joutunee käyttämään säännöllisesti tavanomaista suurempia kalorimääriä. Lisäksi havaitaan, että potilaalla on huomattavia sisäänhengitysvaikeuksia (potilas käyttää itsepintaisesti tukkeutunutta hengityksensuojainta). Flatus potilaalta tulee hyvin. Pulminaariauskultaatiossa palpoiden havaitaan, että huolimatta kuluttavasta elämäntavasta, potilas ei hyperventiloi eikä puuskutusta ole havaittavissa.
Potilaan rasitustestissä ei voida käyttää maksimaalista tasoa, koska potilaalla on jalassaan vajaapitoiset, liukuesteillä varustamattomat, joskin hyväkuntoiset talvijalkineet ja keliolosuhteet ovat talviset. Hetkellisessä äärimmäisessä rasituksessa potilas käyttää tehokkaasti kaikkia neljää raajaansa, joten eteneminen on tehokasta. Potilas osaa myös hiipiä. Potilasta varten huoltajalla on varastossa kesäjalkineet, jotka kuitenkin ovat potilaan yleinen tila huomioiden huomattavan ylikokoiset. Huoltaja kertookin, että potilaalla on havaittu kesäisin tietynlaista epämääräisyyttä askelluksessa. Huoltajan kerrottua jalkineiden koon, MGL Pakardinen ei juurikaan asiaa kyseenalaista.
Huolellisen tutkimuksen jälkeen konsultoidaan mobiiligeriatrian ylilääkäri (MGYL) Toipoita. Ylilääkäri Toipoi on sitä mieltä, että potilaalla on vielä edellytyksiä tyydyttävään seniori-iän elämänkaareen, potilaalle ei ole vielä syytä suorittaa eutanasiaa. Lisäksi konsultoidaan agrogerontologi (väit., ainakin kotona) rva Pakardista, joka antaa suostumuksena potilaan siirtoon. Pientä rahallista korvausta vastaan potilaan huoltaja on halukas siirtämään pysyvämmän hoitosuhteen MGL Pakardiselle sekä hänen agrogerontologivaimolleen. Tarvittavat dokumentit täytetään, edellä mainittu rahallinen korvaus suoritetaan ja potilas on valmis siirtymään MGL Pakardisen huollettavaksi. Potilas lupaa tarjota kyydin kotimatkalle ns. ruokapalkalla.
Kotimatkalla havaitaan, että potilas tarvitsee pikimmiten akuuttia hoitokäyntiä MGYL Toipoin vastaanotolla vakavan hypotermian vuoksi. MGL Pakardisen konsultoitua MGYL Toipoita tullaan siihen päätökseen, että toiselle; kroonisesti seniori-ikäiselle MGL Pakardisen potilaalle varattu hoitokäynti perutaan ja tärkeämmäksi arvioidaan tuoreemman potilaan oireiden terminointi.
Myöhään illalla potilas pääsee turvallisesti uuteen hoitopaikkaansa.
-Loppu
Diipadaapa, semmosta settiä. "Potilas" on siis vuosimallin 2000 ML 270 CDI. Kuten jo mainitsinkin, tarjoushintainen ja ajettu on. Laulettu ehkä vähän vähemmän, hivenen semmonen työmiehen auton näkönen sisältä. Vaaleanruskea nahkasisustus ei tietysti ole mikään helpoin puhtaana pidettävä, mutta olishan ne penkit ja verhoilut voinut edes joskus siivota. Ei se mikään kaatopaikka kuitenkaan ole.
Varusteita ei hirveästi ole, kaikki tarpeellinen kuitenkin ja vähän ylimääräistäkin. Ilmastointi, vakkari (toimii), sähkötuolit (ei muistia), sähöikkunat ja -peilit ja kaikki helevetit.
Kuten mainittua, termostaatti oli rikki ja raitisilmasuodatin aivan tukossa. Oli ihan sama, oliko puhallin 1- vai 4- asennossa, sisälle tuli tasan yhtä paljon ilmaa. Sitten kun se sisälle tuleva ilma oli vielä haaleaa ja huonon puhalluksen takia piti kaikki ilma ohjata laseille, että ne pysyvät kirkkaana, niin voihan kilin perse että oli kylmä kotimatka. Mikkelin tällä puolella ei enää ollut tuntoa varpaissa ja sormet niin kohmeessa, että hienomotorisia kykyjä ei enää oikein niissäkään ollut. Hyvää kuitenkin oli, että suurin osa valottomasta taipaleesta ajoin valoisan aikaan, on nimittäin ne ajovalojen "lasit" hieman himmenneet. Tänään sitten hilluin sen Toivalaan termostaatin ja suodattimen vaihdolle. Niin a vot, että alkoi tarkenemaan.
Pitää tässä joskus laittaa kuvatuksia, jahka jaksan käydä niitä päiväsaikaan ottamassa. Onhan tuossa vähän askartelua tiedossa vielä jatkossakin, mutta yritetään nyt ainakin tehdä tästä ajopeliä.
Kesärenkailla on 19" Alession viisipuolaiset vanteet, ne voisin vaihtaa vaikkapa 17". Kiinnostaisikos ketään...?
Edit: Yrittäkääpä kirjoittaa professionaalilta kuulostavaa tekstiä asiasta, josta ette tiedä hevonkaan... On muuten melko hankalaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Editti pois vaan, ei me sitä tiedetä ettet oo proo, se kuulosti ihan siltä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Onnea uudelle potilaalle .
Onnistui kaiketi tälläkertaa ilman isompia ongelmia, toisin kuin tuon 300dt nouto...
Onnistui kaiketi tälläkertaa ilman isompia ongelmia, toisin kuin tuon 300dt nouto...
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Onnea maasturin johdosta!
Kaipaame kuvia mällistä
Kaipaame kuvia mällistä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
Ei kai ML:ää kukaan sentään maasturiksi lue ? Kuvia täällä odotellaan.Hage kirjoitti:Onnea maasturin johdosta!
E350CDI&A180CDI
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
kävisikö citymaasturi?ssuvik kirjoitti:Ei kai ML:ää kukaan sentään maasturiksi lue ? Kuvia täällä odotellaan.Hage kirjoitti:Onnea maasturin johdosta!
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
mites sellanen citymaasturi oikee sit toimii maaningalla? saako sieltä citypro dieseliä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen Mälli (ML 270 CDI, -00)
No joo, tosin DT meinas aiheuttaa palovammoja ja tämä paleltumia...petri kirjoitti:Onnistui kaiketi tälläkertaa ilman isompia ongelmia, toisin kuin tuon 300dt nouto...
Korotetulla maavaralla ja nelipyörävetojärjestelmällä varustettu henkilöauto...?ssuvik kirjoitti:Ei kai ML:ää kukaan sentään maasturiksi lue ?
Emmää tiä, farmitankista kun punasta lyö tankkiin, niin citydieselit on ihan se ja sama. Ja tämä oli sitten vitsi, kenenkään ei tartte soitella tulliin tai mihkä muuallekaan.Sergey kirjoitti:saako sieltä citypro dieseliä?
Kuvia joudutte odottamaan ainakin huomiseen asti...
Edit: Otsikkoon muoks. Olihan se vähän härski.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Oniittelut Kuvatuksia odotellessa..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Mielenkiinnolla odottelen kulutuskokemuksia...
Oma -03 270 mölli vetelee semmoset 10-12l/100km
Oma -03 270 mölli vetelee semmoset 10-12l/100km
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Niin minäkin. Ainakaan ensimmäisellä tankillisella, joka melkein sitten kuluikin matkalla Helsinki - Maaninka, tuo kulutus EI ollut mitenkään maltillinen. Mäntsälän Tuuliruusussa kävin täyttämässä tankin ja nollasin trippimittarin. Sadan kilometrin päästä olikin sitten jo ensimmäinen neljännes tankillisesta kulunut, siis mittarin mukaan. Ajattelin tuolloin, että ei persetti tämänhän joutuu tankkaamaan vielä toistamiseen ennen kotipihaa... No rauhoittui se viisarin liike sitten loppujen lopuksi, mutta ei ensimmäisellä tankillisella kovin paljoa yli 500km päässyt. Menee täysin tuon rikkonaisen termarin piikkiin. Nyt kun on termari laitettu, niin melkein 200km ajettu ja neljännestankillinen kulunut. Eli tuplat menty...Mika.T kirjoitti:Mielenkiinnolla odottelen kulutuskokemuksia...
Mutta ei, kuvia ei tule vieläkään. Olin viime yön töissä, tämä päivä meni iltapäivän puolelle nukkuessa. Sitten emäntä lähtikin "uudella" autollaan kylille humputtelemaan ja kun tuli kotio, niin olikin jo pimeää. Menee varmaan torstaille, ennenkun pääsen valoisassa kuvaamaan. Sori.
Tässä nyt kuitenkin pari huonohkoa myyjän mulle lähettämää kuvaa:
Kivan näkönen tuo sisustus, tykkään. Sitten kun vielä saa tuon puhtaaksi ja ratin maalattua, niin sit on hyvä.
Ja tuo ulkoväri on kans hauska, tietyssä valossa näyttää ihan ruskealle, mutta sitten taas toisessa valossa on ihan lilanpunainen. Verratkaapa vaikka noissa kuvissa, ensimmäisessä kuvassa takalokari / C-pilari, jotka näyttää ihan ruskealle ja toisessa kuvasssa B-pilari on täysin lila. Ei paha tuokaan. Kaiken kaikkiaan oikeinkin tyydyttävä värimaailma. Parempiakin tietysti on olemassa, mutta tuo on oikein hyvä.
Ja sitten vielä semmonen, että jos tuo on vähänkään hyvätapainen auto, niin onpa mukava peli. Nyt kun on tajunnut ajaa "löysin rantein", niin vaikka huojuukin korkeudesta ja kitkarenkaista johtuen, niin menee kyllä suoraan. Ja moottorin kyvyt on kyllä ylivoimaisesti parhaat tähän asti omistamistani autoista. Tuohon klassikkoon saattaa tulla vielä parempi, mutta se jää vielä nähtäväksi...
Viimeksi muokannut Pakardinen, Ma 28.01.2013 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
ei me päästä sun sähköpostiin kattelee kuvia
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Ai, niinkö on...? Kyllä minä niitä koitin sieltä jotenkin näkyville hiplata ja näkykin tuossa esikastelussa omalla ruudulla, vaan tässäpä ne minun ATK-taidot näkyy. Huomasinhan minä sitten illalla, että kännykässä ne kuvat ei sitten näkynytkään ja osasin vähän tälläistä arvellakin. Mutta oottakeehan.Sergey kirjoitti:ei me päästä sun sähköpostiin kattelee kuvia
Edit: No näkkyykö nyt?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
meko harvinainen sävytys autossa. Mielestäni tuo on huippuväri.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen Mölökki (ML 270 CDI, -00)
Vähän harvinaisempi ulkoväritys.
Sisusta on ihan samanvärinen kuin minullakin.
Otahan kuvia tuosta ratin maalauksesta. Omassa olis myös edessä sama homma. Alkaa nahasta väri kadota. Samoin etuovien sisäkahvoista.
Tosin taidan itelle vaihtaa tuon w210 ratin kun se tulee melkein 5cm lähemmäs kuskia. Pitkälle kuskille parempi.
Sisusta on ihan samanvärinen kuin minullakin.
Otahan kuvia tuosta ratin maalauksesta. Omassa olis myös edessä sama homma. Alkaa nahasta väri kadota. Samoin etuovien sisäkahvoista.
Tosin taidan itelle vaihtaa tuon w210 ratin kun se tulee melkein 5cm lähemmäs kuskia. Pitkälle kuskille parempi.