W/S 212 uudistukset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja Carman »

Tarkoitus on hakea kevään korvalla Saksasta S212.

Missä vaiheessa tarkalleen on tullut kaikki pienet uudistukset, esim. päiväajovaloledit muuttui suoriksi?
Myös muut muutokset kiinnostaa.
Onko esim. Comand ollut koko ajan sama?

Nyt tietysti tulee varsinainen perusteellisempi facelift keväällä.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Nuo päiväajoledien muoto riippuu varustetasosta Avantgarde, amg stylin on mm. vänkyrät ledit.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja Carman »

s1jviita kirjoitti:Nuo päiväajoledien muoto riippuu varustetasosta Avantgarde, amg stylin on mm. vänkyrät ledit.
Jotain vaikutusta on silläkin, mutta tuoreemmissa avantgardeissakin on suorat.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja Carman »

Taitaa olla vielä vähän tuntemattomia vehkeitä nämä.
Jostain luin, että 7-vaihteinen automaatti myös 4-sylinterisiin dieseleihin tuli 04/11, pitääkö paikkaansa?
Tuliko uusi mittaristokin samalla?
Onko vaihdekeppi aina 7g-tronicin kanssa ratin juuressa?

Oma etsintä alkanut kohdistua näihin vm. 2012 autoihin, pienemmät co2-päästöt --> pienemmät verot ulkomailta tuodessa.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Jostain kuulin että paljon suutin ongelmia ja muutenkin ongelmia koneen kanssa.
Liekö persaukisten höpöttelyä, en tiedä sitten :shock:
Onko kukaan muu kuullut moisia väitteitä uudesta e-mallista.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja Carman »

Juu, kyllähän noissa koneissa on niitä suutinongelmia riittänyt.
Ilmeisesti on kuitenkin jo nyt aika hyvin vaihdeltu vialliset suuttimet parempiin.
Myös jakoketjuongelnia on ollut.

Tosin tutulla facelift-Vito tällä samalla 651-koneella, jouluna tuli vuoden vanhaksi, nyt n. 230tkm ajettu, ei ongelmia suuttimissa eikä ketjussa, termostaatti vaihdettu kaksi kertaa.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja kole »

nh1131 kirjoitti:Jostain kuulin että paljon suutin ongelmia ja muutenkin ongelmia koneen kanssa.
Liekö persaukisten höpöttelyä, en tiedä sitten :shock:
Onko kukaan muu kuullut moisia väitteitä uudesta e-mallista.
Minulla vaihdettiin Veholla tehtaan piikkiin 70tkm ajettuna Delphin Piezo suuttimet Delphin Solenoideiksi. Samalla uusittiin moottorin ohjaus ja johtosarjat. Vesipumpun kansi ja joitakin kiinnittimiä vaihdettiin samalla. Kaikki siis tehdas aktiona. Mitään vikaa missään ei ollut.
Huhuna olen kuullut, että nuo jakoketjuongelmat hoideltais samalla tavalla. Nehän ilmenee kuulema vasta enemmän ajettuna.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: W/S 212 uudistukset

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

Soittelin viime vuonna Vehon tekniseen tukeen Helssinkiin. Oli puhetta W202:sesta, mutta M111 koneen ketjun vaihdosta kysyessäni, tuli puheeks tuo OM651. Oli ainoa kone, mistä kaveri sano ihan suoraan, että niissä on ollu kestävyyden (nokkaketjun) kanssa selviä ongelmia. Pääasiallisena asiakasryhmänä taksissa olevat autot. Ilmeisesti tolpilla seisominen tekee tehtävänsä.

Ketjullehan kaikkein rasittavinta käyttöä on olla paljon tyhjää käyvässä neloskoneessa. Väsyttävä rasitus on matalien kierrosten ja pidemmän iskuvälin vuoksi kaikkein suurin.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Vastaa Viestiin