722.6 öljynpinta
722.6 öljynpinta
Elikkäst.. Mittailin tossa omasta laatikosta öljynpinnan ja oli 7 cm kymmenen kilsan lenkin jälkeen kone käydessä eli sen 6 mm liian korkealla.. Osaako joku kertoa mitä tuo liiallinen pinnankorkeus aiheutta jos mitään aiheuttaa.. Sekä mitä aiheuttaa jos pinta jää liian alas?
Kiitos!
Kiitos!
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: 722.6 öljynpinta
Liika öljy lammittää öljyjä liikaa ja satavarmsti se tyrkkää sen jostain pihalle.
Liian vähän taas aiheuttaa jossakin tilanteessa ettei tietyt vaihteet kytkeydy kun useampi pakka sylinteri tarttee öljyä ja tällöin pumppu imaistessaa ilmaa jos öljy ei riitä voi rikkoontua öljypumppu.
Muutman desin vajuu ei kaiketi haittaa.
Liian vähän taas aiheuttaa jossakin tilanteessa ettei tietyt vaihteet kytkeydy kun useampi pakka sylinteri tarttee öljyä ja tällöin pumppu imaistessaa ilmaa jos öljy ei riitä voi rikkoontua öljypumppu.
Muutman desin vajuu ei kaiketi haittaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 öljynpinta
Akvaarioletkulla ja "persruutalla" (apteekista 100ml ruisku) saa imettyä siitä mittatikun reiästä ylimääräiset pois....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 öljynpinta
Okke.. Tossa pari päivää sitte ku vaihdettii öljyt ja kyb ja laitettiin oljyt kylmänä sisään ja ajettiin lämmityslenkki ni laatikko tuntu todella hyvältä ja kehräs ku kissa niinku 130tkm 2008 kuuluukin ja sitte mitattii pinta lämpimänä ja puuttu 3,5 desii ja lisättiin ja sen jälkeenei tuntunu enää niin hyvältä tasasilla kierroksilla.. Sellasta pientä epätasasuutta mut ei voi nykymiseksikää luonnehtia.. En tiiä... mulla on ollu pentä kipua tän laatikonkanssa..tässä alkaa tulla koht vainoharhaseks:)atlas kirjoitti:Liika öljy lammittää öljyjä liikaa ja satavarmsti se tyrkkää sen jostain pihalle.
Liian vähän taas aiheuttaa jossakin tilanteessa ettei tietyt vaihteet kytkeydy kun useampi pakka sylinteri tarttee öljyä ja tällöin pumppu imaistessaa ilmaa jos öljy ei riitä voi rikkoontua öljypumppu.
Muutman desin vajuu ei kaiketi haittaa.
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: 722.6 öljynpinta
täytyy hakea ja imasta desi poisLopenUupunut kirjoitti:Akvaarioletkulla ja "persruutalla" (apteekista 100ml ruisku) saa imettyä siitä mittatikun reiästä ylimääräiset pois....
.
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: 722.6 öljynpinta
Kyllä se varmaan vaikuttaa toimivuuteen jos on vähän tai liikaa.johan öljyn vaihtokin muuttaa laatikon toimivuutta tai eroa vanhoihin ölppiin.
se miten se pääsee vaahtoamaan eli ilmaa joutuu joukkoon...kuumuudellakin on varmaan oma roolinsa laatikon käyttäymiseen.
tuon desin saat kun otat jäähdyttäjältä putken irti ja mittaat noin sen desin joka tulee ilman käynnissä olemistakaan.
se miten se pääsee vaahtoamaan eli ilmaa joutuu joukkoon...kuumuudellakin on varmaan oma roolinsa laatikon käyttäymiseen.
tuon desin saat kun otat jäähdyttäjältä putken irti ja mittaat noin sen desin joka tulee ilman käynnissä olemistakaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 öljynpinta
Persruutta 1€ ja letkumetri 50cent.....paljonko jäähdyttäjän liittimen kierteen korjausatlas kirjoitti: tuon desin saat kun otat jäähdyttäjältä putken irti ja mittaat noin sen desin joka tulee ilman käynnissä olemistakaan.

Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 öljynpinta
Hmm...2e menee väkisin jos tekee 2m letkulla..kallistaLopenUupunut kirjoitti:Persruutta 1€ ja letkumetri 50cent.....paljonko jäähdyttäjän liittimen kierteen korjausatlas kirjoitti: tuon desin saat kun otat jäähdyttäjältä putken irti ja mittaat noin sen desin joka tulee ilman käynnissä olemistakaan.+ vaatepesut?

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 öljynpinta
Vajausta ei saa olla pieni yli täytyö ei haitaa
Jos yli täyttöä on paljon niin alkkaa vaahtoamaan
Ja vaikutus on sama kuin liian vähällä öljyä
Jos yli täyttöä on paljon niin alkkaa vaahtoamaan
Ja vaikutus on sama kuin liian vähällä öljyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.6 öljynpinta
6mm liikaa ei ongelmia ei toimenpiteitä vielä.
Kesähelteet kun tulee, niin 5mm liikaa alkaa olla ahdoton maksimi.
Tasan 64.4mm, niin -20c pakkasessa öljyä on liian vähän... hörppää ilmaa jne...
Eli kylmällä antaa käydä hetken parkissa, ennen kuin lähtee hulluna kenkimään.
Kesähelteet kun tulee, niin 5mm liikaa alkaa olla ahdoton maksimi.
Tasan 64.4mm, niin -20c pakkasessa öljyä on liian vähän... hörppää ilmaa jne...
Eli kylmällä antaa käydä hetken parkissa, ennen kuin lähtee hulluna kenkimään.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 722.6 öljynpinta
Hieman tätä nyt epäilen.. Siis talvella pitäis olla enemmän öljyä, jotta voi lähteä ajamaan ilman 'lämmittelyä'? Miten tuon ilman hörppäys käytännössä ilmenee? Muutamassa minuutissa automaatin öljy ei ilman kuormaa juuri lämpene, koska lämmitettävää rautaa riittää ja kiertokin kun on vielä keulan kautta.jvk210cdi kirjoitti:Tasan 64.4mm, niin -20c pakkasessa öljyä on liian vähän... hörppää ilmaa jne...
Eli kylmällä antaa käydä hetken parkissa, ennen kuin lähtee hulluna kenkimään.
W211 220cdi
Re: 722.6 öljynpinta
imasin nyt 2 desiä pois ja pinta on nyt lämpimänä 65mm ja käynti parani
on se tarkkaa

on se tarkkaa

2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: 722.6 öljynpinta
Moro
Vähän otsikosta poiketen minkä merkkistä ölijyä ootte käyttäneet nuisa mersujen laatikoisa? Tuosa kahtelin k-l varaosaliikkeestä vaihteistoölijyjä niin sielä ois tarijolla tuommosta MB Fuchs merkkistä ölijyä onkohan se toimivaa ois ainaki aika palijo halavempaa ku mersun oma ölijy? Vai menneekö se täsäki asiasa niin että hyvvää ei saa halavalla?
Vähän otsikosta poiketen minkä merkkistä ölijyä ootte käyttäneet nuisa mersujen laatikoisa? Tuosa kahtelin k-l varaosaliikkeestä vaihteistoölijyjä niin sielä ois tarijolla tuommosta MB Fuchs merkkistä ölijyä onkohan se toimivaa ois ainaki aika palijo halavempaa ku mersun oma ölijy? Vai menneekö se täsäki asiasa niin että hyvvää ei saa halavalla?

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 öljynpinta
Fukki toimii hyvin.Snakerock kirjoitti:Moro
Vähän otsikosta poiketen minkä merkkistä ölijyä ootte käyttäneet nuisa mersujen laatikoisa? Tuosa kahtelin k-l varaosaliikkeestä vaihteistoölijyjä niin sielä ois tarijolla tuommosta MB Fuchs merkkistä ölijyä onkohan se toimivaa ois ainaki aika palijo halavempaa ku mersun oma ölijy? Vai menneekö se täsäki asiasa niin että hyvvää ei saa halavalla?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 722.6 öljynpinta
Mobil ATF 134. Maksoin 20 litran kannusta muistaakseni 140€.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 722.6 öljynpinta
Teboil fluid S.
Omaa myös mersun 236.10 hyväksynnän. Joka käy 5v sähkötoosaan.
Ompa noilla ajettu ihan normaalilla dextron3 öljyilläki. Ja hyvin toimii.
Omaa myös mersun 236.10 hyväksynnän. Joka käy 5v sähkötoosaan.
Ompa noilla ajettu ihan normaalilla dextron3 öljyilläki. Ja hyvin toimii.
Re: 722.6 öljynpinta
mistäs herrat Q8:n öljyistä?
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: 722.6 öljynpinta
Jaa-a, kaippa tuokin on siellä hyväksyttyjen taulukossa, niin kuin tuo ATF:kin. Mm. laatikkospesialisti Siekkinen käyttää ainakin tuota ATF134:sta, joten mä luotan myös samaan litkuun.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: 722.6 öljynpinta
Kiitoksia kommenteista taiampa laittaa tuota fuchsia. 

Re: 722.6 öljynpinta
Mutua, vai onko tuohon ylimpään väitteeseen kenelläkään näkemystä?cdi2002 kirjoitti:Hieman tätä nyt epäilen.. Siis talvella pitäis olla enemmän öljyä, jotta voi lähteä ajamaan ilman 'lämmittelyä'? Miten tuon ilman hörppäys käytännössä ilmenee? Muutamassa minuutissa automaatin öljy ei ilman kuormaa juuri lämpene, koska lämmitettävää rautaa riittää ja kiertokin kun on vielä keulan kautta.jvk210cdi kirjoitti:Tasan 64.4mm, niin -20c pakkasessa öljyä on liian vähän... hörppää ilmaa jne...
Eli kylmällä antaa käydä hetken parkissa, ennen kuin lähtee hulluna kenkimään.
W211 220cdi
Re: 722.6 öljynpinta
Kirjoittaja ainakin tietää laatikoista, se on varma.
ATF-öljy lämpölaajenee erittäin voimakkaasti, joten kyllä sitä kovalla pakkasella on vähemmän siellä.
Jotta sen saa hörppäämään ilmaa, täytyy varmaankin tehdä sellaisia temppuja mitä normaali älyllä varustettu ei kuitenkaan tee. Kauheaa repimistä HETI liikkeelle lähdön jälkeen jne...
Eli kiva tietää joo, mutta ei vaikuta mihinkään.
ATF-öljy lämpölaajenee erittäin voimakkaasti, joten kyllä sitä kovalla pakkasella on vähemmän siellä.
Jotta sen saa hörppäämään ilmaa, täytyy varmaankin tehdä sellaisia temppuja mitä normaali älyllä varustettu ei kuitenkaan tee. Kauheaa repimistä HETI liikkeelle lähdön jälkeen jne...
Eli kiva tietää joo, mutta ei vaikuta mihinkään.
Re: 722.6 öljynpinta
Kun aamutuimaan lähtee esim. ylämäkeen parkista.
laatikko sportilla vaihteet pakilta 1. 2. 3. ja takaisin 3:lta ykköselle risteykseen pysäksiin...
Siittä kun lähtee liikkeelle (kaikki vähät öljy kierrossa), niin eipäs taida riittääkkään öljyä K1 kytkimelle.
Hetken kerää kierroksia, ja kytkee sitten 1. vaihteen viiveellä (K1 kytkimen) kiinni.
5mm liikaa öljyä ei haittaa. Oikeeastaan tekee vain hyvää laatikolle, kun pumppu ei joudu välillä kuivana pyörimään.
8mm alkaa olla jo liikaa... öljyn pinta saattaa jossain tilanteissa yltää planeettapyörästölle ja vaahtoontuminen alkaa.
Se mitä siitä seuraa, niin voitte päätellä.
Risto123:lle, että repimisellä ei voi vaikuttaa öljyn riittämiseen ainoastaa... ainoastaan lämpö ja sitä seuraava lämpölaajeneminen vaikuttaa.
laatikko sportilla vaihteet pakilta 1. 2. 3. ja takaisin 3:lta ykköselle risteykseen pysäksiin...
Siittä kun lähtee liikkeelle (kaikki vähät öljy kierrossa), niin eipäs taida riittääkkään öljyä K1 kytkimelle.
Hetken kerää kierroksia, ja kytkee sitten 1. vaihteen viiveellä (K1 kytkimen) kiinni.
5mm liikaa öljyä ei haittaa. Oikeeastaan tekee vain hyvää laatikolle, kun pumppu ei joudu välillä kuivana pyörimään.
8mm alkaa olla jo liikaa... öljyn pinta saattaa jossain tilanteissa yltää planeettapyörästölle ja vaahtoontuminen alkaa.
Se mitä siitä seuraa, niin voitte päätellä.
Risto123:lle, että repimisellä ei voi vaikuttaa öljyn riittämiseen ainoastaa... ainoastaan lämpö ja sitä seuraava lämpölaajeneminen vaikuttaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 öljynpinta
On, jotkut kokeilee tutkii näitä ihan käytänössä...cdi2002 kirjoitti:Mutua, vai onko tuohon ylimpään väitteeseen kenelläkään näkemystä?cdi2002 kirjoitti:Hieman tätä nyt epäilen.. Siis talvella pitäis olla enemmän öljyä, jotta voi lähteä ajamaan ilman 'lämmittelyä'? Miten tuon ilman hörppäys käytännössä ilmenee? Muutamassa minuutissa automaatin öljy ei ilman kuormaa juuri lämpene, koska lämmitettävää rautaa riittää ja kiertokin kun on vielä keulan kautta.jvk210cdi kirjoitti:Tasan 64.4mm, niin -20c pakkasessa öljyä on liian vähän... hörppää ilmaa jne...
Eli kylmällä antaa käydä hetken parkissa, ennen kuin lähtee hulluna kenkimään.

Oikeen kylmää kun on niin kannatta tosiaan lämmittää hetkinen,
Siihen kun vielä lisätään pari kulunutta ventiiliä,
Öljyn määrästä sen verran vielä että taso kun on oikeasti
(Suurinosa tikuista näyttä sen väärin... niin että jää vajaaksi)
sen 64.4mm
Laatikko öljyn ollessa +80c niin on se oikea taso
Missä kyllä toimii hyvin kunhan kaikki muu on kunnossa
Ja tosiaan vähän liikaa ennemin (sen "vehon"mikä yleensä näytää tason väärin)tikun mukaan
Kuin liian vähän niin ei haitaa ja mainituissa tilanteissa/kuluneiten,
On joskus jopa etua kunhan ei pääse vaahtoamaan(sama vaikutus kuin liian alahaisella öljyn tasolla)
E:eli ei ole mitään mutua vaan ihan kokeiluja ja taas kokeiluja tekemällä selvitelty
Juttu mistä jvk210cdi kirjoitti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.6 öljynpinta
Enpä tiedä, miten nämä erillisen lootaöljynlauhduttimen käyttäjät ovat selvinneet talvista ja missä lämpötiloissa öljyt liikkuu pakkasilla. Minähän laitoin kanssa sen lauhduttimen, mutta auto seisoo tän talven. Jo syksyllä jouduin omasta peittämään sen lauhduttimen, koska lämmöt jäi muuten alle 60 asteen.
Uudessa A45 AMG:ssä näky olleen ajotietokoneessa lootaöljyn lämpötilan näyttö, ois ihan hyödyllinen kapistus mullekin. Taidan alkaa värkkäämään sellaista.
Uudessa A45 AMG:ssä näky olleen ajotietokoneessa lootaöljyn lämpötilan näyttö, ois ihan hyödyllinen kapistus mullekin. Taidan alkaa värkkäämään sellaista.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 öljynpinta
Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 öljynpinta
siis kaikki missä on jotain vikaa...LopenUupunut kirjoitti:Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 722.6 öljynpinta
Tiedän kolme aika uuttakin 204:sta tomaattia jotka nyppäsee kylmänä ykköseltä kakkoselle, eli kaikki mitkä tiedän:) vihjaatko että näissä kaikissa on vikaa?CDI203 kirjoitti:siis kaikki missä on jotain vikaa...LopenUupunut kirjoitti:Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
2017 CLA 180 Shooting brake
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 öljynpinta
Mitään vihjaarolls2 kirjoitti:Tiedän kolme aika uuttakin 204:sta tomaattia jotka nyppäsee kylmänä ykköseltä kakkoselle, eli kaikki mitkä tiedän:) vihjaatko että näissä kaikissa on vikaa?CDI203 kirjoitti:siis kaikki missä on jotain vikaa...LopenUupunut kirjoitti:Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.

tiedän useita(kymmeniä uudehkoja ja vähän vanhempiakin 204)
malleja mitkä ei nyppäse 1-2 vaihdossa"suuhteelinen käsite"mutta ei mitään tuntuvaa eroa muihin vaihtamisiin,
ja siihen päälle useita muitakin malleja
ja ennen kuin joku kertoo että "vehosta" on kerrottu sen olevan ominaisuus... kuten esim 7V kova pienämälle vaihtaminen
mikä sekin on merkki siitä että kaikki ei ole kunnossa, kunnossa ollessa sekin vihtaa alasa ja ylös lähes huomaamattomasti(toki sen saa vaihtamaan huonostikin kaasua miten sattu painelemalla)
E:kummasti nyppäys "ominaisuus" niistä poistuu remontin jälkeen...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 722.6 öljynpinta
Ollaan oikeessaväärässäoikeessa jne.CDI203 kirjoitti:Mitään vihjaarolls2 kirjoitti:Tiedän kolme aika uuttakin 204:sta tomaattia jotka nyppäsee kylmänä ykköseltä kakkoselle, eli kaikki mitkä tiedän:) vihjaatko että näissä kaikissa on vikaa?CDI203 kirjoitti:siis kaikki missä on jotain vikaa...LopenUupunut kirjoitti:Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.ihan suoraan sanoin että kaikki missä on jotain vika...
tiedän useita(kymmeniä uudehkoja ja vähän vanhempiakin 204)
malleja mitkä ei nyppäse 1-2 vaihdossa"suuhteelinen käsite"mutta ei mitään tuntuvaa eroa muihin vaihtamisiin,
ja siihen päälle useita muitakin malleja
ja ennen kuin joku kertoo että "vehosta" on kerrottu sen olevan ominaisuus... kuten esim 7V kova pienämälle vaihtaminen
mikä sekin on merkki siitä että kaikki ei ole kunnossa, kunnossa ollessa sekin vihtaa alasa ja ylös lähes huomaamattomasti(toki sen saa vaihtamaan huonostikin kaasua miten sattu painelemalla)
E:kummasti nyppäys "ominaisuus" niistä poistuu remontin jälkeen...
Kuten mainitsin, kylmänä on jokaikinen ajamani omistamani mersu nykäissyt 1-2 välillä....siis todella kylmällä yli -20.
Lämpimänä yksikään ei ole nykinyt....korjauksienkaan jälkeen. Mielestäni on aivan normaalia kovalla pakkasella...aivan samoin muiden merkkien autoissa on omat "juttunsa" pakkasilla.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 öljynpinta
Eli kaikikisa nissä on ollut joku vikaLopenUupunut kirjoitti:Ollaan oikeessaväärässäoikeessa jne.CDI203 kirjoitti:Mitään vihjaarolls2 kirjoitti:Tiedän kolme aika uuttakin 204:sta tomaattia jotka nyppäsee kylmänä ykköseltä kakkoselle, eli kaikki mitkä tiedän:) vihjaatko että näissä kaikissa on vikaa?CDI203 kirjoitti:siis kaikki missä on jotain vikaa...LopenUupunut kirjoitti:Ei ole kyllä ainakaan tuossa väyrysessä ollut mitään "haukkomisia" tms jos öljyä on 64,5 ollut vaihteistossa.
Sillä lähdettiin -30 kelillä S (standard) liikkeelle ihan normisti heti startin jälkeen...toimi ihan normisti kuten kaikki mersun laatikot kylmänä tehden pienen nykäisyn 1-2 vaihdossa, tästäkään ei tietokaan jos ajelee W (winter) asetuksella...
Kaikki nämä öljymäärän testit pitäisi tehdä uudella pakasta vedetyllä laatikolla, joita tällä mantereella ei taida kasvaa ihan joka pellossa....
.ihan suoraan sanoin että kaikki missä on jotain vika...
tiedän useita(kymmeniä uudehkoja ja vähän vanhempiakin 204)
malleja mitkä ei nyppäse 1-2 vaihdossa"suuhteelinen käsite"mutta ei mitään tuntuvaa eroa muihin vaihtamisiin,
ja siihen päälle useita muitakin malleja
ja ennen kuin joku kertoo että "vehosta" on kerrottu sen olevan ominaisuus... kuten esim 7V kova pienämälle vaihtaminen
mikä sekin on merkki siitä että kaikki ei ole kunnossa, kunnossa ollessa sekin vihtaa alasa ja ylös lähes huomaamattomasti(toki sen saa vaihtamaan huonostikin kaasua miten sattu painelemalla)
E:kummasti nyppäys "ominaisuus" niistä poistuu remontin jälkeen...
Kuten mainitsin, kylmänä on jokaikinen ajamani omistamani mersu nykäissyt 1-2 välillä....siis todella kylmällä yli -20.
Lämpimänä yksikään ei ole nykinyt....korjauksienkaan jälkeen. Mielestäni on aivan normaalia kovalla pakkasella...aivan samoin muiden merkkien autoissa on omat "juttunsa" pakkasilla.
.
jos on ollut eroa 1-2"nykäisy" vaihdossa muihin vaihtohin verratuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
