Terve,
Olen pitänyt jokseenkin itsestäänselvänä, että seuraava autoni tulee olemaan W211 facelift (2007-) dieselfarkku. Mutta nyt kuitenkin on alkanut kiinnostaa myös R-sarja. Hintaero ei tunnu olevan enää niin hirvittävä kuin olen aiemmin luullut. Hyvän facelift E-dieselfarkun hinta nousee Saksasta tuotuna veroineen n. kahteenkymppiin. Laskelmieni mukaan n. 200t ajetun ärrän (280 tai 320 diesel-koneella) hinta tulisi Saksasta tuotuna olemaan halvimmillaan veroineen runsaat 25.000€. Ja siinä kun olisi nelivetokin vielä...
W211 farkuista on suht. paljon kokemusta lähipiirissäkin, mutta käytetyn n. 200t ajetun R:n käyttökokemuksista minulla ei ole oikein kokemuksia eikä tietoa. Eli kokemusta omaavat, voisitteko valaista esim. mitenkä R:n ylläpito- ja huoltokustannukset suhteutuvat E-farkkuun? Ja millainen ylipäätään ko mallin luotettavuus on pitkässä juoksussa verrattuna E:hen?
Olisin kovasti kiitollinen asiaa paremmin tuntevien kommenteista.
MB W211 farkku vai MB W251
Re: MB W211 farkku vai MB W251
R:stä on vähän tietoa tällä foorumilla. Käyttäjiä lienee vähän. Maailmalla, eritoten jenkeissä, R käytetään enemmän. Olen seuraillut mitä ne niistä kertoilevat, ongelmista yms. Näyttäisi olevan aika samoja mitä ML:ssä on. Ainakin -06, eli alkupään autoissa on airmatic probleemoja ja joitakin sähköoongelmia. Osa moitti kattoluukkujen, eritoten lasikattojen tiiveysongelmia. Ilmeisesti tällaiset lasikattoja käytetään Lang malleissa. Ajamisesta tuntui tulevan myönteisiä kokemuksia. Polttoaineen kallistumisen myötä yllättävän moni oli jenkeissä vaihtanut CDI R:ään. Bensakonetta moitittiin ainakin tosi suuresta kulutuksesta, ja kaupunkiajossa esim. eräiden testien mukaan E85 kului kaupunkiajossa 40 % perinteistä gasolinea enemmän. Ja bensakoneissa, 350 ja 500, esiintyi aika paljon teknisiä ongelmia, jopa tielle jättämisiä tuli. Ne jäi kirjoituksista mieleen. Mutta koneethan ovat muissakin malleissa tutuiksi tulleita. Niin, se jäi mieleen kun verrattiin E mersun ja R luotettavuutta, taisi olla 2007 malliset, niin E farkku oli paljon luotettavampi. Kun R:lle tuli korjattavaa, niin korjaus- ja huoltokustannukset olivat jopa tuhansia taaloja. Tätä moni manaili.
Itse olen tutkaillut sisätiloja, ja ennen kaikkea tilojen muunneltavuus varmaan tuo plussaa. Mielestäni akselivälin johdosta kaupunkiajossa ei ehkä ole niin ketterä kuin E. Puntaroin oikeastaan itse saman asian kanssa.
Itse olen tutkaillut sisätiloja, ja ennen kaikkea tilojen muunneltavuus varmaan tuo plussaa. Mielestäni akselivälin johdosta kaupunkiajossa ei ehkä ole niin ketterä kuin E. Puntaroin oikeastaan itse saman asian kanssa.
R:n luotettavuudesta ei havaintoa, itse kävin yhtä koeajamassa ja päädyin kuitenkin E:hen. E:tä saa myös täysvetoisena 

R on tehty USA:ssa ja nelivetoinen E on tehty Itävallassa. Ilmeisesti tästä syystä
E on ollut laadukkaampi. USA:ssakin kyllä laatu on pikku hiljaa parantunut.
R-sarja on massiivisen suuri eikä yhtään urheilullinen. Sitä on saanut myös
takavetoisena ainakin jossain päin maailmaa.
R-sarjasta ei ole kai saksalaisillakaan paljon kokemuksia, koska se ei ole
näkyvissä saksalaisten laaturaporteissa (ADAC, TÜV).
Honest John:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... w251-2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toiseksi huonoin luotettavuus 3-5 vuoden ikäisissä perheautoissa takuuaikana:
2nd Least Reliable 3-5 year old family car in 2012 analysis of Warranty Direct Claims records on
http://www.reliabilityindex.com" onclick="window.open(this.href);return false;
E on ollut laadukkaampi. USA:ssakin kyllä laatu on pikku hiljaa parantunut.
R-sarja on massiivisen suuri eikä yhtään urheilullinen. Sitä on saanut myös
takavetoisena ainakin jossain päin maailmaa.
R-sarjasta ei ole kai saksalaisillakaan paljon kokemuksia, koska se ei ole
näkyvissä saksalaisten laaturaporteissa (ADAC, TÜV).
Honest John:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... w251-2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toiseksi huonoin luotettavuus 3-5 vuoden ikäisissä perheautoissa takuuaikana:
2nd Least Reliable 3-5 year old family car in 2012 analysis of Warranty Direct Claims records on
http://www.reliabilityindex.com" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Hei,
ja kiitos kommenteista ja tiedoista. Jatkan pohdintaa vielä, mutta vastaukset vahvistivat epäilyjäni R:ää kohtaan. Eli vaikuttanee siltä, että pysyn alkup suunnitelmassa ja tähtään E-farkkuun...
ja kiitos kommenteista ja tiedoista. Jatkan pohdintaa vielä, mutta vastaukset vahvistivat epäilyjäni R:ää kohtaan. Eli vaikuttanee siltä, että pysyn alkup suunnitelmassa ja tähtään E-farkkuun...