CLK "Närhenmunat"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samurai77
Sisäänajossa
Sisäänajossa

CLK "Närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja samurai77 »

Voisiko joku selventää mikä noiden solenoidien tarkoitus on joita närhenmuniksi kutsutaan? Taistelin tuossa jonkin aikaa sitten puhallinmoottorin boksiin tulevan veden kanssa ja huomasin että konepellin yläreunassa on suora aukko tuonne sisätilapuhaltimen boksiin. Jossain tuli vastaan että nuo närhenmunat ohjailisi jotain lämmityslaitteen vesiä. Pitääkö tämä paikkaansa? Ja kuuluisiko siellä olla joku kansi/läppä tuolla ritilöiden alla. Tyhmiä kysymyksiä ehkä...niin ja auto oli siis 1998 CLK 320 W208
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: CLK "Närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nuo närhenmunat ohjaa lämppärille tulevan veden lämpöä jos on jumissa niin tulee kuumaa tai kylmää.
Tuosta ritilästä en osaa sanoa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voit puhdistaa ne hienolla hiomapaperilla ja ota parina varovasti pois.
tutki myös joko siinä samassa munien luona tai lähempänä laturia kiertovesipumppu että oyörii...tunnet virrat päällä kädellä jos sulla on lämpö ongelmia kabiinissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
samurai77
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja samurai77 »

Kiitos vastauksista, auto kyllä lämpenee itse asiassa todella nopeasti. Ilmastointikin pelitti vielä syksyllä mutta nyt tulee vain semi haaleaa, en tiedä onko tämä taas yhteydessä jäähdyttimen flektin toimimattomuuteen. Se ei tällä hetkellä pyöri lainkaan ja uusi odottaa asennusta takakontissa.
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

samurai77 kirjoitti:Kiitos vastauksista, auto kyllä lämpenee itse asiassa todella nopeasti. Ilmastointikin pelitti vielä syksyllä mutta nyt tulee vain semi haaleaa, en tiedä onko tämä taas yhteydessä jäähdyttimen flektin toimimattomuuteen. Se ei tällä hetkellä pyöri lainkaan ja uusi odottaa asennusta takakontissa.
Ei sen pitäisi vaikuttaa tuohon putsaa ne närhen munat itse oon putsannut patapata sienellä niin ei raavi liikaa, noihin muniin tulee semmoinen kalvo niin ei enää toi mangneeti venttiili toimi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin