W210 230 tulppien vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

W210 230 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

Onnistuuko tuo tulppien vaihto kotioloissa ja onko jotain erityistä mitä pitää tietää/varoa? Hain äsken tulpat 4 kpl ja yritin googlella katsoa onko tässä jotain erikoista niin kaikenlaisia puolia sun muita on edessä?

Eli:
- tarviiko ottaa akun kenkä irti?
- Puolien irroitukseen jotain vinkkiä?

Vastaus mieluummin nopeasti kuin hitaasti, kiitos.
MB E 230 Avantgarde -96
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 230 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä tossa muuta kun et vain ihan kuumasta koneesta vaihda ettei jengat tule mukana.
Puolat edestä jos ne on tiellä ...varovasti johtojen kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
terotin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 09.05.2010 14:14
Paikkakunta: Sysmäi

Re: W210 230 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja terotin »

MonDie kirjoitti:Onnistuuko tuo tulppien vaihto kotioloissa ja onko jotain erityistä mitä pitää tietää/varoa? Hain äsken tulpat 4 kpl ja yritin googlella katsoa onko tässä jotain erikoista niin kaikenlaisia puolia sun muita on edessä?

Eli:
- tarviiko ottaa akun kenkä irti?
- Puolien irroitukseen jotain vinkkiä?

Vastaus mieluummin nopeasti kuin hitaasti, kiitos.
helppoa vanhat pois ja uudet tilalle.onnistuu ihan koti oloissa.ei tarvitse akun kenkää irroittaa.
aja millä ajat mersulla loput
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 230 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

Kiitoksia avusta. Siellähän ne tulpat oli ja vaihto meni ihan hyvin. Ilman googletusta olisin kyllä miettinyt tovin miksi 4-pyttyisessä koneessa on vaan kaks tulppaa...

Kasaaminenkin meni hyvin kunnes tuttuun tapaan väänsin suojalevyn pultit "mopomiehen momenttiin" eli tiukkaan ja vartti lisää. Keskimmäinen ruuvi oli vaihdettu aiemmin tulppaan ja menin sitten murtamaan kiinnikkeen siitä kannesta. Liimaa väliin ja toivotaan ettei kosteus pääse sisään. Sitähän se suojalevy siinä tekee, eikö?.
MB E 230 Avantgarde -96
Vastaa Viestiin