W123 ja barokit -milloin optiona?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rocket3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 26.12.2009 00:18
Paikkakunta: Nivala

W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Rocket3 »

Tuli hankittua W123 220D rek. 5/1979 jossa 14" barokit valmiina alla. Tarkoitus olisi hankkia myöhemmin myös peltivanteet kapseleilla. Ajattelin kuitenkin laittaa auton museokilpiin pikapuoliin. Mistä vuodesta lähtien barokit on saanu optiona 123:een? Ettei tuosta jäisi kiinni, muuten auto valmiina tarkastukseen.
W123 220D 1979
W202 220CDI A 1999
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Rocket3 kirjoitti:Tuli hankittua W123 220D rek. 5/1979 jossa 14" barokit valmiina alla. Tarkoitus olisi hankkia myöhemmin myös peltivanteet kapseleilla. Ajattelin kuitenkin laittaa auton museokilpiin pikapuoliin. Mistä vuodesta lähtien barokit on saanu optiona 123:een? Ettei tuosta jäisi kiinni, muuten auto valmiina tarkastukseen.

Taisivat tulla saataville -70-luvun alkupuolella mersuihin. Esimerkiksi tässä näkyy -74 barokit " onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Rocket3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 26.12.2009 00:18
Paikkakunta: Nivala

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Rocket3 »

Kiitos vastauksesta!
W123 220D 1979
W202 220CDI A 1999
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Leka »

Olivat alusta alkaen saatavana W123:een, mutta aluksi hinnastoissa vain malliston yläpäähän ilmeisesti kevytmetallivanteiden rajallisen tuotannon vuoksi. Vasta 1978 alussa ne olivat vapaasti tilattavissa kautta malliston.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja karra »

En vastaa kysymykseen vaan sen verran taustaa että barokit kehitettiin W109 300 SEL 6.3 varten, peltivanteet kun taisivat olla liian lepsut. Taikka imago/muista syistä mutta nämähän oli tosiaan ekat mersun aluvalssit mitä sai. Olihan tuota 450 SEL 6.9 mallia kai peltivanteillakin vielä saatavana...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja karra »

Barokkeja sai 300 SEL 6.3 autoihin tilattua 1 marraskuuta 1969 alkaen optiolla #640 netistä luin :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2835
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kukas nää barokit valmisti alunperin ja ketkäs on sittenperin tehny piraatteja? Onko siis jotkut vanteen alkuperäisiä ja jotkut kopsuja? Tommosen löysin nääs:

Kuva
Millaista on yleensä ATS (2. vasemmalta), siisti lopetus ja Fräskannte vuonna helmi samankaltaisia​​.kettuja.
Mitä voi Centrasin parempi on "terävä" siirtyminen keskeltä alue Speichenwulst.
ARC on IMHO mitään positiivista, ovat jopa raskaampia kuin ATS ja Centra.

Jopa sisällä pinnat ovat ATS on kettu melko mallinnettu samanlaisia​​. "Hoikka", kuin ARC ja Centra.


http://www.w123-forum.net/faq/index.php ... artlang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Fuchs on käsittääkseni orkkiksien valmistaja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W123 ja barokit -milloin optiona?

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Fuchs on käsittääkseni orkkiksien valmistaja.
Näinhän sen pitäs olla. Kuvastakin näkee että vain niissä on teräsvahvikkeet pultinrei'issä. ATS teki sitten niitä 15" kokoisia.

Näitä uusia Carlssoneita ovat barokeiksi nimittäneet: http://www.m-100.cc/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4961" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin