W202 akkuvalo + ABS-valo
W202 akkuvalo + ABS-valo
Eli -94 W202 palaa tyhjäkäynnillä laturinvalo sekä ABS-valo. Kun kierroksia antaa, sammuu ABS-valo kokonaan ja laturin valo himmenee todella paljon. Laturiin vaihdettu jännitteensäädin/hiilet, jonka jälkeen valo himmeni entisestään ja saattaa sammuakkin ajossa, tyhjäkäynnillä kuitenkin palaa edelleen ja ABS myös. Liukurenkaat oli ihan ok, hiilet ihan loppu. Laturia vaihtoon ilmeisesti?
Re: W202 akkuvalo + ABS-valo
Tutki vielä lataus jännite käynnissä ,ja valot päällä että jaksaako se painaa virtaa vai purkaako se tyhjiksellä sitä eli paukkuja ei riitä tai akku olisi oikosulussa ja kulutus valtava...tavallaan tällöin ei valo kyllä pala.
Volvossa joskus kun laittoi säätimen pahasti paikalleen teki just tota ..ihan kuin laturi paskana ...se kieli siellä pitää olla oikein paikallaan toisaalta tuliko ihan samanlainen numerolla oleva säädin kuin edellinen koska noita on eri mitoilla sisäisesti vaikka kävisikin paikalleen mutta etäisyys ei ole oikea ja korkeudet.
eli kokeile kuitenkin vielä säädin asettaa uudelleen.
Itse käytän siksi niin että kun saan laitettua sen paikalleen takasti ruuvin reikien mukaan niin en sitten päästä sitä ylös palautumaan ollenkaan vaan painan pohjaaan niin pitkään kunnes ruuvit on pohjassa ja säätimellä ei ole mahdollisuutta peräytyä.
Volvossa joskus kun laittoi säätimen pahasti paikalleen teki just tota ..ihan kuin laturi paskana ...se kieli siellä pitää olla oikein paikallaan toisaalta tuliko ihan samanlainen numerolla oleva säädin kuin edellinen koska noita on eri mitoilla sisäisesti vaikka kävisikin paikalleen mutta etäisyys ei ole oikea ja korkeudet.
eli kokeile kuitenkin vielä säädin asettaa uudelleen.
Itse käytän siksi niin että kun saan laitettua sen paikalleen takasti ruuvin reikien mukaan niin en sitten päästä sitä ylös palautumaan ollenkaan vaan painan pohjaaan niin pitkään kunnes ruuvit on pohjassa ja säätimellä ei ole mahdollisuutta peräytyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 akkuvalo + ABS-valo
Samanlaiset oli vanha ja uusi säädin, mutta pitänee kokeilla ja mittailla kans kun saan mittarin. Unohtui mainita, että tuli ajettua n. 100km tuon vaihdon jälkeen maantiellä ja loppumatkasta syttyi palamaan ABS-valo ja SRS-valo kesken ajon sekä mittarin näyttöjen valot himmeni ja sammui lopulta niinkuin autokin. Ei alkuun pyörinyt starttikaan, mutta n. 20min levon jälkeen lähti käyntiin normisti ja selvisin perille asti. Saattaako tuo viitata että akku ois vikana? Akun iästä ei ole tietoa. Laturit tuntui olevan hinnoissaan ja vaihtokin näyttää melko veemäiselle projektille.
Re: W202 akkuvalo + ABS-valo
Sulla voi akku olla myös kaput eikä ota virtaa vastaan tai jossain okari joka purkaa akkua koska tuo srs valo syttyy jos jännite putoaa alle 10,5 v tai sitten ei vaan yksinkertaisesti ei lataa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W202 akkuvalo + ABS-valo
Minusta se ei lataa ollenkaan.
Ja akkukun pääsee lepäämään se palautuu vähän.
Ja akkukun pääsee lepäämään se palautuu vähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 akkuvalo + ABS-valo
Yleensä noista auton pyörivistä sähkölaitteista menee ankkurinakselin kulutuspinnat lähes samanaikaisesti hiilien kanssa. Vaikka näyttäisi siltä että hiilien vastapinta akselilla on ok, kun vaihdetaan uudet hiilet ne eivät koskaan kosketa koko matkalta akseliin ennenkuin kuluvat akselin mukaiseksi. Tämä johtaa siihen että hiilen hakiessa muotoaan, sen "paine" akseliin on pienemmällä alueella kuin normaalisti ja tämä syö akselin kulutuspinnan sököksi. Veikkaan että laturi ei saa kunnollista kontaktia enää akselilta vaan akselin kulutuspinta on osittain puhki.
Törmäsin samanlaiseen ongelmaan nissanin kanssa vaihdoin hiilet ja akseli oli ok näköinen! n.250km ja lataus ökähti uudelleen -> laturi uudelleen auki ja kas kas akseli olikin osittain "puhki"
Törmäsin samanlaiseen ongelmaan nissanin kanssa vaihdoin hiilet ja akseli oli ok näköinen! n.250km ja lataus ökähti uudelleen -> laturi uudelleen auki ja kas kas akseli olikin osittain "puhki"
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98