W123 230E/TE/CE:n hankinta käyttöautoksi s.2

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

W123 230E/TE/CE:n hankinta käyttöautoksi s.2

Viesti Kirjoittaja Hage »

W123:n hankinta sujuu pikkuhiljaa etieppäin; olen iskenyt silmäni tähän 1. sarjalaiseen kaunottareen.
Hinta ei ole paha loppujen lopuksi, se on automaatti, sedan ja diesel. Eli melkein kaikki kriteerit täyttyvät tuossa yksilössä. Ohjaustehostimesta ei ole tietoa mutta toivotaan että se on olemassa eikä auto muutenkaan olisi kv tai tv.
Ruostetta en löydä kuin kuskin puolen etulokarissa ja kattoluukkukin näyttää olevan lisävarusteena. Muista lisävarusteista ja ruosteista ei ole tietoa kun ei ole myyjä kirjoittanut autosta mitään. Kuitenkin kaupan kotisivujen kautta löytyy muita hienoja autoja myynnissä joka antaa ainakin minulle hieman luotettavamman kuvan myyjästä

W123:a olen jo pidemmän aikaa suunnitellut käyttöautoksi, jotkut saattaa kauhistella sitä mutta sanottakoon puolustukseksi että auto tullaan mm. ruostesuojamaan välittömästi oston jälkeen + kilometrejä tulee vuodessa n. 25tkm jolloinka 300E-24 ei ole kaikkein hyödyllisin kulkuväline.

Kysymys kuuluukin että onko kellään kokemusta hakea Hollannista autoa? Onko siellä samanlaista paperisotaa kuin Saksassa ja ovatko autokauppiaat siellä yhtä kieroja kuin väitetään? :D Kaikki vinkit, neuvot, haukkumiset otetaan vastaan.

Ainiin ja tästä ei todellakaan tulisi mitään st projektia tai mitään muuta tuninkipeliä vaan pidetään mahdollisimman alkuperäisenä käyttöautona :wink:
Viimeksi muokannut Hage, Pe 13.09.2013 17:16. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko sinne vaihdettu OM615 vai onko kyseessä leistungreduziertes version 240 D:stä kun on vain 40 kW?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Timo L. kirjoitti:Onko sinne vaihdettu OM615 vai onko kyseessä leistungreduziertes version 240 D:stä kun on vain 40 kW?
Mietin samaa, voihan se olla myös että ovat laittaneet vahingossa väärät tiedot? Asian taitaa saada selville vain kysymällä myyjältä sähköpostitse.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4004
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

En mä valitettavasti osaa noihin kysymyksiin vastata, mutta sen verran sanon, että tykkään tuosta sisustan väristä. On mielestäni aivan kiistatta ihan parhaasta päästä noita kangas/MB-Tex -verhoiluja. (Ei ehkä vähiten johdu siitä, että meillä kotona oli tuon värisellä sisustalla 300 D melkein 20 vuotta aikanaan...) :)

Ja onhan se siistin oloinen muutenkin, vaikka eipä se mitään todista siitä, mitä pinnan alta saattaa löytyä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13692
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja karra »

Työkaveri tuotatti pari Cherokeeta Hollannista mutta ne tuli paikallisen yrittäjän lavetilla kun hän toi taas sellaisia Suomeen. Oisko ollu satasen-pari se rahti, mutta kaverini oli siellä komennuksella ja valkkasi autot itse...

Enempää en osaa auttaa :D .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Itse ostin 906 sprintterin hollannista reilu vuosi sitten. Kilometrit täsmäsi, auton kunto oli hyvä, ainoa osa jonka jouduin katsastukseen vaihtamaan oli ulompi raidetangon pää.


Samantyylinen paperisota sielä on, kuin saksassakin. Ekana kauppakirja ja kuitit kuntoon ja sitten konttorilta kilvet. Toisaalta yleensä myyjä suostuu hommaamaan kilvet kaupanpäälliseksi tai pientä korvausta vastaan.

Hollantilaiselle myyjälle kannattaa ehdottomasti soittaa ja tämän jälkeen varmistaa tiedot vielä sähköpostilla, ettei tule asiavirheitä ellei sitten osaa kieltä tarpeeksi hyvin.

Yleensä jos laittaa pelkkää meiliä niin eivät vastaa ollenkaan kun niitä kyselijöitä riittää. Tommoset, ei mulla muuta. :)
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

Hollannista en tilaisi kyllä itse mitään. Sen verran huonoja koneita ainakin sieltä on tullut HESsin mersuihin työpaikalle että ei kestä montaa kymmentä tuhatta kilometriä..

Siis en ITSE luottaisi hollannin tuontiin :D
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

zalolahti kirjoitti:Hollannista en tilaisi kyllä itse mitään. Sen verran huonoja koneita ainakin sieltä on tullut HESsin mersuihin työpaikalle että ei kestä montaa kymmentä tuhatta kilometriä..

Siis en ITSE luottaisi hollannin tuontiin :D

Sitä ku ostetaan halvinta niin tietäähän sen tuloksen. ;)
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

itseasiassa ei ees halvinta :D
vehon kautta tulee.
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hollanti on kuten kaikki muutkin pohjois-euroopan valtiot kaupankäynti mielessä. eli ei mitään outoa, ja paperiasiat sujuu kyllä nätisti. ihmiset vielä ylensä osaa sujuvaa englantia (paljon parempaa kuin sinä tai minä) mikä on iso plussa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sergey kirjoitti:hollanti on kuten kaikki muutkin pohjois-euroopan valtiot kaupankäynti mielessä. eli ei mitään outoa, ja paperiasiat sujuu kyllä nätisti. ihmiset vielä ylensä osaa sujuvaa englantia (paljon parempaa kuin sinä tai minä) mikä on iso plussa.
Hyvä tietää, olen löytänyt tosi siisti e50amg:n :D Anteeks lainauksesta :)
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Hage »

No nyt mie oon iskeny silmäni tähän 200D:hen. Kone on mikä on ja värikin on juuri sattuvasti se ainoa mistä en pidä 123:ssa. Mutta sisustan väri saa taas kuolan valumaan 8)
Pari asiaa kiinnostaisi kysyä asiantuntevilta tästä:
Mitä nappuloita tuossa keskikonsolissa on? Ajovalojen säätökorkeus tunnistettu mutta entä nuo kaksi muuta? Oikeassa laidassa takasisävalon katkaisin? Aluksi ajattelin että se korkeussäätökatkaisijan nappulan vieressä olisi kattoluukun namikka mutta tässähän on tämä vedettävä malli :)
En osaa myöskään sanoa kuvista että onko takakontin ruosteet hoidettu vai pursuaako ne justiinsa läpi :D
Eniten huolestuttaa konehuoneessa akun vieressä näkyvä ruskea alue.. ettei vaan ruostetta löytyisi akun takaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Hage kirjoitti: Mitä nappuloita tuossa keskikonsolissa on? Ajovalojen säätökorkeus tunnistettu mutta entä nuo kaksi muuta? Oikeassa laidassa takasisävalon katkaisin?
Voi että kun hieno 8) Oikea laita varmaankin takalasinlämmitin. Voisikohan toinen olla sähköantennin katkaisija?
230 C 1978
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Voe jumaliste nyt vasta älysin kattoa noita 200D:n 'teho'lukemia; 44kw vaikka pitäisi olla 40? Jos tuo on tekniikanvaihto (tai kv) niin tuo on mun silmissä pelkkä yksi Porvoon vanha taksi lisää (toisin sanoen ei kiinosta pätkääkään)
Suomessa taas nuo myytävät 123:t on niin hirveessä kunnossa ettei tulisi mielenkään ostaa sellaista eli ulkomailla pysytään.

Etsintä jatkuu.
(saa muuten tarjota w123 diesel automaattia jos on oikeasti alkuperäinen eli ei tv/kv ja muutenkin hyvässä kunnossa :wink: )
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4004
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hage kirjoitti:Voe jumaliste nyt vasta älysin kattoa noita 200D:n 'teho'lukemia; 44kw vaikka pitäisi olla 40? Jos tuo on tekniikanvaihto (tai kv) niin tuo on mun silmissä pelkkä yksi Porvoon vanha taksi lisää (toisin sanoen ei kiinosta pätkääkään)
Suomessa taas nuo myytävät 123:t on niin hirveessä kunnossa ettei tulisi mielenkään ostaa sellaista eli ulkomailla pysytään.

Etsintä jatkuu.
(saa muuten tarjota w123 diesel automaattia jos on oikeasti alkuperäinen eli ei tv/kv ja muutenkin hyvässä kunnossa :wink: )
Ei maar, jos auto on vuodelta -80, niin kuuluu olla nimenomaan 44kW. Siihen tuli se 4kW lisää 02/79.

Jos jotain pitäisi arvata, niin ne nappulat siinä konsolissa ovat takalasinlämmittimen ja taaemman sisäkattovalon katkaisijat. Hassusti vaan ovat vääriäp päin - symbolien kuuluisi olla ylä- eikä alaosassa keinukytkintä.

Mitä sitten tulee noihin ruosteisiin, niin mikäpä niistä tietää ennen kuin ihan paikan päällä asiaa ihmettelee tarkemmin. Musta sen tavaratilan vissiin kuululukin olla - toisin kuin W124:ssä esim - mutta kieltämättä tulee mieleen, että jälkikäteen maalattu tuo saattaa olla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123 240D '77 Hollannista?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti:
Jos jotain pitäisi arvata, niin ne nappulat siinä konsolissa ovat takalasinlämmittimen ja taaemman sisäkattovalon katkaisijat. Hassusti vaan ovat vääriäp päin - symbolien kuuluisi olla ylä- eikä alaosassa keinukytkintä.

Onko tuossa takasisävaloa ensinkään? Minusta B-pilarissa näyttäisi olevan vaan tulppa, kuvasta ei kyllä saa järin selvää. Ja näinköhän on korkeudensäätöäkään, ettei olisi fader.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1260
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

faderihan tuo on ja mikroskoopilla kun katsoo tuota niin peitetulppa on
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4004
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No ei kyllä sitten muuten ihan varmana oo fader-kytkin tuossa keskikonsolissa, sillä

- Tuossa on valojen korkeussäätimen paikka, ei fader-säätimen
- Valojen korkeussäätö on tullut vakiovarusteeksi kakkossarjaan 12.9.1979, ja tää on uudempi
- Fader-kytkin on erilainen (ei ole numeroita kyljessä ensinnäkään ja toiseksi fader-kytkimessä on kaiuttimen kuva ylhäällä ja alhaalla, valojen säätimessä valojen kuva vain ylhäällä)


Siitä taaemmasta kattovalosta en tosissaan tiiä, arvailin vain. Kakkossarjan coupessa sellainen on kojelautakytkimineen ja samoin muistelisin, että kolmossarjan dieselissä on, mutta tästä puheena olevasta mallista en tarkemmin osaa sanoa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Anteeksi mutta mikä on fader-kytkin? Tarkoitetaanko tällä nyt nappulaa joka on laitettu jälkeenpäin vain peittämään tyhjän kohdan esim. keskikonsolissa? :oops: :silent:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13692
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja karra »

Fader on etu-ja takakaiuttimien balanssisäädin.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti:No ei kyllä sitten muuten ihan varmana oo fader-kytkin tuossa keskikonsolissa, sillä

- Tuossa on valojen korkeussäätimen paikka, ei fader-säätimen
- Valojen korkeussäätö on tullut vakiovarusteeksi kakkossarjaan 12.9.1979, ja tää on uudempi
- Fader-kytkin on erilainen (ei ole numeroita kyljessä ensinnäkään ja toiseksi fader-kytkimessä on kaiuttimen kuva ylhäällä ja alhaalla, valojen säätimessä valojen kuva vain ylhäällä)


Siitä taaemmasta kattovalosta en tosissaan tiiä, arvailin vain. Kakkossarjan coupessa sellainen on kojelautakytkimineen ja samoin muistelisin, että kolmossarjan dieselissä on, mutta tästä puheena olevasta mallista en tarkemmin osaa sanoa.

Joo silmät oli jossain muualla ekalla kertaa, onhan tuossa numerot sivussa. Ja voihan tuo olla sinänsä hauska auto, ettei radiota saati valmiutta ole koskaan ollutkaan. Toinen kytkin näyttää jälkikäteen lisätylle tai sitä on rumpattu ahkeraan.

Fader on siis etu-takakaiuttimien tasapainosäädin. Beckereissä kun ei ollut ennen 1990-l. puoliväliä kuin kaksi kaiutinlähtöä. Tehtaalta tilatuissa radioissa tai radiovalmiuksissa faderilla sitten jaettiin se neljään kaiuttimeen.

"Paa feidillä pois"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Joo aivot oli taas lomilla kun en käsittänyt tuota faderia ollenkaan :D
Timo L. kirjoitti: Ja voihan tuo olla sinänsä hauska auto, ettei radiota saati valmiutta ole koskaan ollutkaan. Toinen kytkin näyttää jälkikäteen lisätylle tai sitä on rumpattu ahkeraan.
Katselin samaa että kukahan tommosen paneelin siihen radion eteen on tyrkännyt.. :lol: Onkohan minkälainen homma laittaa Beckeri tuon tilalle?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hage kirjoitti:Joo aivot oli taas lomilla kun en käsittänyt tuota faderia ollenkaan :D
Timo L. kirjoitti: Ja voihan tuo olla sinänsä hauska auto, ettei radiota saati valmiutta ole koskaan ollutkaan. Toinen kytkin näyttää jälkikäteen lisätylle tai sitä on rumpattu ahkeraan.
Katselin samaa että kukahan tommosen paneelin siihen radion eteen on tyrkännyt.. :lol: Onkohan minkälainen homma laittaa Beckeri tuon tilalle?

Se on vaan peitelevy DIN-aukon suojana. Meidän 250 D:ssä oli vastaavanlainen vv. 1985-1989, silloin vasta ostettiin radio siihen :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pyh kaikki tähän astiset ehdokkaat on jo myyty tai tultu siihen tulokseen että hinta on liian korkea :problem: mutta nyt on kiikarissa todella siisti ykkössarjalainen diesel tomaatti. Värikin huomiota herättävä (tiedä sitten onko se hyvä asia) ja sisustakin se makia vihreä puolinahka :P Hintakaan ei ole paha ja kilometritkin tuntuisi kuntoon nähden olevan oikeat. Pitää vain tiedustella vielä että onko kyseinen kottero korinvaihto tai tekniikanvaihto.. jos on kumpikaan niin paalin minun puolesta sais joutaa :evil:
Jos kaikki palaset loksahtaa paikalleen niin auto on varmaan kuukauden sisään pihassa ja saadan tämäkin projektitopikki kunnolla käyntiin.

Linkkiä en tällä kertaa näytä sillä nyt iski sama pelko kuin Pakardisella s123:n kanssa.. eli joku teistä saattaa ostaa sen nenän edestä jos näyttää.. :D

e: niin ja onhan pari varaehdokasta olemassa kuten tää 200D joka on vielä myynnissä mutta väri, hinta ja vuosimalli on pienenä miinuksena (ensisijaisesti hakusessa 0,5 - 1. sarjalainen)
niin ja löysin myös tälläisen 300D:n myös mutta sävyerot pelleissä, sisustan nuhjuisuus ja vuosimalli jotenkin tökkii. Mut onhan tuokin nyt kumminkin kaiken kaikkiaan ihan kohtuullisessa kunnossa ja koneenakin on se rakettimoottoria vastaava 88hv OM617.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jaha se retrokeltainen w123 näyttää kanssa olevan myyty jo :problem: mutta eipä sekään ollut sellainen tapaus että etteikö tulisi toista samanlaista vastaan. Eikä tällä sinäänsä mikään kiire ole (niinkuin w123:n ajajilla yleensäkkään :mrgreen: ) sillä "etsin sitä oikeaa" kun oon ajatellu että ajelisin sillä hieman pidempään.
Olis hyvä jos Väyrysen, Viton ja ässän saisi ensiksi pois alta kun ollaan porukoiden kanssa ajateltu 'päivittää' kalustoa. Lankku jäisi äidin käyttöön, faijalle mielellään loppupään 320/420 Möhkö ja miulle w123d.
Toki pystylamppukin kävisi mulle, mitä enemmän nappuloita joudut vetämään, kääntelemään ja odottelemaan valojen syttymistä sen parempi mutta taitaa olla toiveajattelua kun ei opiskelijan budjetti taida semmoisiin yltää. Enkä ees tiedä w114/5 malleista yhtään mitään eli joutuisin taas alottaa kaiken alusta; kirjallisuuden hankkimiset jne.
Haluaisiko joku viisaampi muuten kertoa että paljonkos w123:a tuli liukuhihnalta ulos värikoodilla 737 ClassicWeiss?
Tuntuu siltä että 95% noista on tuolla värillä. Entäpä oliko penkinlämmittimet kuinka yleisiä varusteita? Tosi harvoin nähnyt niitä missään.

Sanokaapas muuten se että oonko hullu kun ajattelen tälläisen hankkimista? :mrgreen: Sukulaiset ja kaveripiiri naureskelee ja kauhistelee samaan aikaan sitä että tommosen olen päättänyt ostaa. Vai pitäiskö mun ikäinen kloppi ajella sillä 325 coupélla jossa on manuaalivaihteet, kattoluukku ja bilteman suppari takakontissa :think:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1260
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

MB klubissa oli joku 123 240d autom myynnissä
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

280se86 kirjoitti:MB klubissa oli joku 123 240d autom myynnissä
Joo mutta se oli avainhehkulla ja ilmastoinnilla, joten lienee tähän tarkoitukseen "liian hieno" :lol: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Timo L. kirjoitti:
280se86 kirjoitti:MB klubissa oli joku 123 240d autom myynnissä
Joo mutta se oli avainhehkulla ja ilmastoinnilla, joten lienee tähän tarkoitukseen "liian hieno" :lol: .
Taisin saada siitä jo privaa joku aika sitten. Olikos se 83 ja matkamalli?
Ei siinä ilmastoinnissa ole mitään vikaa koska kaikki varusteet on tervetulleita :) mutta kun on 0.5 - 1. sarjalainen on edelleenkin ensisijaisesti hakusessa ja se on matkamalli niin ei vain jotenkin 'hehkuta' :wink:
Viime viikolla ajattelin soittaa tuosta 240D:stä jo ihan mielenkiinnosta mutta 'tuli pupu pöksyyn', eli katellaan nyt noita alkupään takseja ensiksi :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Hage kirjoitti:Sanokaapas muuten se että oonko hullu kun ajattelen tälläisen hankkimista?
Et. 123:n on ihana auto. 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3236
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w123:n metsästys ulkomailta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pakardinen kirjoitti:
Hage kirjoitti:Sanokaapas muuten se että oonko hullu kun ajattelen tälläisen hankkimista?
Et. 123:n on ihana auto. 8)
Niinhän se ainakin näyttää siltä :) enkä tekniikastakaan ole hirveemmin kuullut valitusta ja on kuulema todella nostalginen ja hieno ajaa
Ei ole siis minkäänlaista kokemusta kyseisestä autosta kuin matkustajan paikalla istumisesta yli kymmenen vuoden takaa. Ensin 90-luvun lopulla faijan myrkynvihreässä 280E:ssä josta ei ole mitään muistikuvia kuin se että kerran siitä loppu bensa kesken matkan :D Ja sitten varmaan kymmenisen tuhatta kilometriä 200:ssa kesät talvet 2000-luvun alkupuolella. Talvisin sillä lähdettiin faijan kanssa rälläämään (oma ikä tais olla tuolloin 11?) ja yksikin kesä ajettiin perheen kanssa koko Baltian halki.
Saa sitten nähdä miltä tuntuu siirtyä n. 220hv bensasta max. 88hv dieseliin.

E: Koska ABS tuli ruksittavaksi varusteeksi? Löysin myrkynvihreän '81 300D:n josta löytyy mm. ABS
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin