W210 Öljypohja halki.. :(

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

W210 Öljypohja halki.. :(

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Joku vuosi sitten öljypohja halkesi Mesestä huollon yhteydessä, Auto on uitettu, ja saksassa ollessa on nähtävästi roppu vedetty liian tiukaan kiinni koska eka huolto kun oli meillä niin piti roppu aukasta jatkovarren kanssa.
Joten, parisen vuotta sitten huollossa roppua kiinni laittaessa napsahti ja kohta tuli tumma halkeama kierteen alle. :(
Paikattiin se lopulta hirveen kiroomisen ja funtsimisen jälkeen se niin että kallistettiin autoa toiselle puolelle niin että öljy valuu pohjan toiseen reunaan (sinne missä roppu ei ole), putsattiin vingulla halkeamaa ja kuumennettiin pienellä toholla, sitten hysolia halkeamaan ja kuivumaan moneksi tunniksi.
Paikka piti tähän asti, eli parisen vuotta. Nyt se vuotaa taas ja minuu masentaa. Öljypohjaa ei huvittais ottaa pois kun on niin iso työ kutoskoneella, konetta joutuu nostamaan ja apurunkoo laskemaan, jos saa sillonkaan tarpeeksi tilaa. Olisko jollain kestävää kokemusta millä tää kannattais tehdä ilman pohjan pois ottoa?
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 Öljypohja halki.. :(

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Lukemaan! Opetelkaa myös käyttämään uutta tosihyvää googlepohjaista hakua joka toimii kuin ajatus vanhaan nähden!

Tämä oli mainos! :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Re: W210 Öljypohja halki.. :(

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Jep, olen lukenut noita ja niistä menee pää enemmän pyörälle kun on laidasta laitaan olevia juttuja..
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 Öljypohja halki.. :(

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kemialliset metallit ei auta mutta jos saat pohjan jotenkin pitämään niin seuraavat öljyn vaihdot mittatikun kautta.

Ainut ja järkevin keino olisi pohjan irroitus ja hitsaus.
Voihan sen joku seppä paikallankin hitsta mutta öljytön oltava takapuoli..aika vaikea pyyntö...ja kuitenkin pitäis hitsata sellainen lätkä jossa olisi se lasku proppu.
tuli kanssa mieleen että teet tosi ison propun ja sorvissahan saa vaikka 10cm mutterin :D
toisekseen pikku ruuveilla lätkä ja tiiviste väliin eli kierteitä jollekin 6mm pulteille ja lätkä kiinni ..tiiviste väliin /massaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: W210 Öljypohja halki.. :(

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Mulla myös vedetty roppu niin tiukalle että päätin vaihtaa vain imemällä öljyt. Liima+tiivistemassa saattaisi toimia tuossa paikkaamisessa. Kerran paikattiin tankki yhdestä autosta sillä ja hyvin piti.
Vastaa Viestiin