MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Moni premium-autolla ajava henkilö ei lueskele nettifoorumeita tai perehdy tekniikkaan ihmeemmin; he vaan ajavat parempaa autoa. Sellaisia ihmisiä ei kiinnosta alkaa miettimään, että voisiko 2002 vuosimallin diesel-Mersussa mennä glykolit automaattilaatikkoon tai että voisiko BMW:ssä imusarjan läpät tuhota moottorin tai N47-koneesta levitä jakopää. Ymmärrän sen; ei kaikkia kiinnosta ja loppujen lopuksi ihan hyväkin, ettei menetä yöuniaan pohtimalla erilaisia "worst case scenario"-tapahtumasarjoja.
Ongelmia syntyy silloin, jos näitä ihmisiä palvelee autohuollossa porukka, jotka eivät ole jostain oleellisesta huolto-operaatiosta kiinnostuneita. Silloin voi jokin tärkeä juttu jäädä huomaamatta ennen kuin on liian myöhäistä ja aletaan olemaan 5-15 tuhannen euron laskujen kanssa tekemisissä. Näin ei saisi olla.
Automaattilaatikon öljynvaihto on tällainen oleellinen huolto-operaatio, joka jää autoista tekemättä. Olen ostanut 4 automaatilla varustettua autoa ja näistä ainakin kolme ensimmäistä olivat sellaisia, että automaattiöljyjen vaihtoa oli laiminlyöty kunnolla edellisten omistajien aikana. Nyt tästä neljännestä en ole vielä päässyt selvyyteen; sähköinen huoltokirja on kyseessä eikä ole vakuuttanut ainakaan näin alkuun kovin käytännölliseltä jutulta. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta minun on kai nyt sitten marssittava Mersun merkkihuoltoon ja pyydettävä heitä selvittämään tietokannasta, että onko laatikkoöljylle tehty mitään?! Ja veikkaanpa, että tässä voi käydä niinkin, että ko. asia jää selvittämättä...?!
Miten Mersun merkkihuolto on viime vuosina toiminut automaattiöljyn vaihdon suhteen? Onko jollain tarkempaa tietoa? Muuan korjaamoyrittäjä ainakin avautui tuossa vajaa vuosi sitten, että automyyjän hehkuttama "täydellinen huoltokirja; käytetty vain merkkihuollossa" tarkoittaa ainakin Mersun ja BMW:n kohdalla sitä, ettei laatikkoöljyihin ole koskettu, vaikka olisi 300 tkm ajettu yksilö.
Jos asia todella on edelleenkin niin, ettei laatikkoöljyjen vaihto kiinnosta merkkihuollossa pätkän vertaa, niin kysynpä että miksi? Eikö siinä saada varsinkin niiltä tietämättömiltä "ajan-vaan-Mersua"-tyypeiltä rahat pois, kun painostetaan heitä kummitustarinoilla laatikkoöljyjen vaihtoon määräaikaishuollon yhteydessä ja hinnotellaan hyvin?
Ongelmia syntyy silloin, jos näitä ihmisiä palvelee autohuollossa porukka, jotka eivät ole jostain oleellisesta huolto-operaatiosta kiinnostuneita. Silloin voi jokin tärkeä juttu jäädä huomaamatta ennen kuin on liian myöhäistä ja aletaan olemaan 5-15 tuhannen euron laskujen kanssa tekemisissä. Näin ei saisi olla.
Automaattilaatikon öljynvaihto on tällainen oleellinen huolto-operaatio, joka jää autoista tekemättä. Olen ostanut 4 automaatilla varustettua autoa ja näistä ainakin kolme ensimmäistä olivat sellaisia, että automaattiöljyjen vaihtoa oli laiminlyöty kunnolla edellisten omistajien aikana. Nyt tästä neljännestä en ole vielä päässyt selvyyteen; sähköinen huoltokirja on kyseessä eikä ole vakuuttanut ainakaan näin alkuun kovin käytännölliseltä jutulta. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta minun on kai nyt sitten marssittava Mersun merkkihuoltoon ja pyydettävä heitä selvittämään tietokannasta, että onko laatikkoöljylle tehty mitään?! Ja veikkaanpa, että tässä voi käydä niinkin, että ko. asia jää selvittämättä...?!
Miten Mersun merkkihuolto on viime vuosina toiminut automaattiöljyn vaihdon suhteen? Onko jollain tarkempaa tietoa? Muuan korjaamoyrittäjä ainakin avautui tuossa vajaa vuosi sitten, että automyyjän hehkuttama "täydellinen huoltokirja; käytetty vain merkkihuollossa" tarkoittaa ainakin Mersun ja BMW:n kohdalla sitä, ettei laatikkoöljyihin ole koskettu, vaikka olisi 300 tkm ajettu yksilö.
Jos asia todella on edelleenkin niin, ettei laatikkoöljyjen vaihto kiinnosta merkkihuollossa pätkän vertaa, niin kysynpä että miksi? Eikö siinä saada varsinkin niiltä tietämättömiltä "ajan-vaan-Mersua"-tyypeiltä rahat pois, kun painostetaan heitä kummitustarinoilla laatikkoöljyjen vaihtoon määräaikaishuollon yhteydessä ja hinnotellaan hyvin?
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen


Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
211 aikaan pitäisi olla 60tkm kohdalla ensimmäinen ja viimeinen öljynvaihto laatikolle.
W213 220d +W242 electric drive
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Mutta pystyykö tuota tosiaan tarkistamaan mitenkään? Sähköinen huoltokirja siis kyseessä... eli merkkipajalta ajattelin käydä kyselemässä. Jos tuo on totta, että ovat sen 60 tkm kohdalla, niin sittenhän voisi vaihdattaa kevään aikana, koska nyt mittarissa 113 tkm ja kaupparatsullahan ajoa tulee monta tuhatta kuussa...markoala kirjoitti:211 aikaan pitäisi olla 60tkm kohdalla ensimmäinen ja viimeinen öljynvaihto laatikolle.

Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Sähköisestä huoltokirjasta, ja autossa pitäisi olla printit huolloista.
wiimax.fi
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Suosittelen joka tapauksessa vaihtamaan ne öljyt 60 tkm välein olipa se huolto-ohjelmassa eli ei. Ja pääseehän sinne huoltohalliin katsomaan että ne tulevat vaihdetuiksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Ei noita huolto-ohjelman ulkopuolisia töitä yleensä tarjota merkkihuollossa,
poikkeuksena Hort-auto Tuusulassa, joka osasi tarjota automaattilaatikon
öljynvaihtoa 120 tkm:n kohdalla.
Automaattilaatikon öljyn voi vaihtaa osittain tai huuhtelemalla. Huuhtelussa on
kaksi vaihtoehtoa, petroolipohjaisella lisäaineella huuhtelu tai ATF-öljyllä huuhtelu.
Mersu siirtyi jälkimmäiseen tapaan jo vuosia sitten. Joku väitti, että Veho käyttäisi
Forten ainetta huuhtelussa, en tiedä, pitääkö paikkansa. Hort tarjosi oletuksena
osittaista öljynvaihtoa ja kysyttäessä huuhteluaineella vaihtoa.
Ilman muuta kannattaa vaihdattaa kaikki voimansiirron öljyt 60 tkm:n välein,
jos aikoo autoa pitää. Varsinkin jakolaatikon öljy on tärkeä vaihtaa nelivetoisissa.
V6 CDI:n ilmanpuhdistimet pitäisi vaihtaa ainakin kaksi kertaa tiheämmin kuin
huolto-ohjelmassa kehotetaan. Omassa autossa tuli vikatila likaisista ilmanpuhdistimista,
vaikka se oli merkkihuollettu. Huolto oli kylläkin jättänyt ilmanpuhdistimet vaihtamatta.
poikkeuksena Hort-auto Tuusulassa, joka osasi tarjota automaattilaatikon
öljynvaihtoa 120 tkm:n kohdalla.
Automaattilaatikon öljyn voi vaihtaa osittain tai huuhtelemalla. Huuhtelussa on
kaksi vaihtoehtoa, petroolipohjaisella lisäaineella huuhtelu tai ATF-öljyllä huuhtelu.
Mersu siirtyi jälkimmäiseen tapaan jo vuosia sitten. Joku väitti, että Veho käyttäisi
Forten ainetta huuhtelussa, en tiedä, pitääkö paikkansa. Hort tarjosi oletuksena
osittaista öljynvaihtoa ja kysyttäessä huuhteluaineella vaihtoa.
Ilman muuta kannattaa vaihdattaa kaikki voimansiirron öljyt 60 tkm:n välein,
jos aikoo autoa pitää. Varsinkin jakolaatikon öljy on tärkeä vaihtaa nelivetoisissa.
V6 CDI:n ilmanpuhdistimet pitäisi vaihtaa ainakin kaksi kertaa tiheämmin kuin
huolto-ohjelmassa kehotetaan. Omassa autossa tuli vikatila likaisista ilmanpuhdistimista,
vaikka se oli merkkihuollettu. Huolto oli kylläkin jättänyt ilmanpuhdistimet vaihtamatta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Vähän vanha ketju mutta vastaan silti kun omakohtaista kokemusta...
Eli minulla on W204 vm. 08 automaatti. Tuotu saksasta muistaakseni 120 tkm ajettuna ja saksassa huolettu merkkiliikkeessä säännöllisesti. Käytin auton Tampereen Vehossa B-huollossa, silloin oli kilometrejä 130-140 tkm. Soittivan huollon aikana, että autoon ei ole tehty vaihteistoöljynvaihtoa edellisissä huolloissa, vaikka olisi pitänyt tehdä jo Saksassa. Kysyivät tehdäänkö ja annoin luvan. Vaihtoivat öljyt (neljä litraa, ei varmaan tehty huuhtelemalla?) suodattimen jotain tiivisteitä ja sinetin. Hintaa vähän vajaa 300e.
Summa summarum, saksalaiset merkkiliikkeet eivät tee, suomalaiset tekee (jos asiakas antaa luvan)
Eli minulla on W204 vm. 08 automaatti. Tuotu saksasta muistaakseni 120 tkm ajettuna ja saksassa huolettu merkkiliikkeessä säännöllisesti. Käytin auton Tampereen Vehossa B-huollossa, silloin oli kilometrejä 130-140 tkm. Soittivan huollon aikana, että autoon ei ole tehty vaihteistoöljynvaihtoa edellisissä huolloissa, vaikka olisi pitänyt tehdä jo Saksassa. Kysyivät tehdäänkö ja annoin luvan. Vaihtoivat öljyt (neljä litraa, ei varmaan tehty huuhtelemalla?) suodattimen jotain tiivisteitä ja sinetin. Hintaa vähän vajaa 300e.
Summa summarum, saksalaiset merkkiliikkeet eivät tee, suomalaiset tekee (jos asiakas antaa luvan)

Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Nyt pitäisi sitten vielä vaihtaa vaihteistoöljyt huuhtelemalla 

wiimax.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 25.04.2013 19:31
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Mulla on W204 vm. 10 automaatti. Huolto-ohjeessahan lukee laatikkoöljyjen vaihdosta seuraavaa, ensimmäinen vaihto 3vuotta/50000km ja sen jälkeen 5 vuoden välein. Mulla tulee 3 vuotta juuri täyteen mutta kilometrejä vain 220000km. Pitäiskohän lykätä vaihtoa vielä vähän???
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
USA:ssa on suositeltu jakolaatikon öljynvaihtoa huuhtelemalla, jos kuuluu narinaa käännöksissä.
Star Bulletin
Model 203.081/084/087/092/281/284 Model 211.082/083/282 Model 211.087/287, Up to VIN X224020 Model 220.183/184
January 28, 2009 P-B-28.50/11
Vibrations from Power Train When Cornering and/or Shuddering When Making Sharp Turns at Low Speeds
If you receive customer reports in the above model vehicles of vibrations and shuddering when making sharp turns at low speeds, the cause may be from changes in the friction coefficient of the clutch disks in the planetary gear set of the transfer-case.
If this is the first repair attempt on the vehicle, perform the oil change as described in WIS document AR28.10-P-2500p.
1. Run until the transfer case is at least warm to the touch and drain oil in installation position immediately afterwards.
2. Pour in fresh oil (A001 989 23 03 10). To do this, pour approximately 0.25 - 0.5l of fresh oil through the filler hole with the transmission / transfer case lowered and the drain hole sealed
3. Move transmission back to the installation position and drain the oil again.
4. Seal drain hole and fill transfer case to full level as per filling specification (refer to WIS document AR28.10-P-2500p).
5. Run in the fresh oil: drive the vehicle for approximately 12-18 miles at a speed of 40-60 MPH to
coat the disk.
6. Shuddering in the turning circle should no longer be detectable. If it is, repeat step 5.
If this is the second repair attempt on the vehicle, replace the transfer case.
Refer to WIS document AR28.10-P-0100p (203), AR28.10-P-0100T (211) or AR28.10-P-0100i (220).
Star Bulletin
Model 203.081/084/087/092/281/284 Model 211.082/083/282 Model 211.087/287, Up to VIN X224020 Model 220.183/184
January 28, 2009 P-B-28.50/11
Vibrations from Power Train When Cornering and/or Shuddering When Making Sharp Turns at Low Speeds
If you receive customer reports in the above model vehicles of vibrations and shuddering when making sharp turns at low speeds, the cause may be from changes in the friction coefficient of the clutch disks in the planetary gear set of the transfer-case.
If this is the first repair attempt on the vehicle, perform the oil change as described in WIS document AR28.10-P-2500p.
1. Run until the transfer case is at least warm to the touch and drain oil in installation position immediately afterwards.
2. Pour in fresh oil (A001 989 23 03 10). To do this, pour approximately 0.25 - 0.5l of fresh oil through the filler hole with the transmission / transfer case lowered and the drain hole sealed
3. Move transmission back to the installation position and drain the oil again.
4. Seal drain hole and fill transfer case to full level as per filling specification (refer to WIS document AR28.10-P-2500p).
5. Run in the fresh oil: drive the vehicle for approximately 12-18 miles at a speed of 40-60 MPH to
coat the disk.
6. Shuddering in the turning circle should no longer be detectable. If it is, repeat step 5.
If this is the second repair attempt on the vehicle, replace the transfer case.
Refer to WIS document AR28.10-P-0100p (203), AR28.10-P-0100T (211) or AR28.10-P-0100i (220).
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Tarkoitit kai, että kilometrejä 22000? Jos niin on, niin ei varmaankaan ole tarpeellista vielä vaihtaa. Muutenkin pidän tuota 60000km välein parempana, kuin viiden vuoden.pakinkantaja kirjoitti:Mulla on W204 vm. 10 automaatti. Huolto-ohjeessahan lukee laatikkoöljyjen vaihdosta seuraavaa, ensimmäinen vaihto 3vuotta/50000km ja sen jälkeen 5 vuoden välein. Mulla tulee 3 vuotta juuri täyteen mutta kilometrejä vain 220000km. Pitäiskohän lykätä vaihtoa vielä vähän???
E350CDI&A180CDI
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 25.04.2013 19:31
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Sorry. Tosiaan tarkoitin 22000km
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Itselläni tuo allekirjoituksen auto ajettu 80 000km ja kysyin Veholla määräaikaishuollon yhteydessä että mitenkäs tuo 7Gtronicin öljynvaihto oikein menee huolto-ohjelmassa. Totesi että se riippuu auton moottori-vaihteisto-yhdistelmästä?? Pyysin sitten katsomaan autoni kohdalta, onko tätä tehty. Ei ole tehty eikä kuulemma tähän huolto-ohjelmaan edes kuulu...Taidanpa hoitaa tuon sitten samantien, mutta en Veholla jos eivät toimenpidettä edes aktiivisesti osaa tarjota.
S204 320cdi 4matic
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Näitä laatikoita jatkuvasti työkseen korjaava oli sitä mieltä että jos itsellään olisi 7Gtronicilla varustettu auto hän ei tohtisi ajaa kuin 40tkm öljyillä, niin paljon ollut turbiinivikoja.Stinger kirjoitti:Itselläni tuo allekirjoituksen auto ajettu 80 000km ja kysyin Veholla määräaikaishuollon yhteydessä että mitenkäs tuo 7Gtronicin öljynvaihto oikein menee huolto-ohjelmassa. Totesi että se riippuu auton moottori-vaihteisto-yhdistelmästä?? Pyysin sitten katsomaan autoni kohdalta, onko tätä tehty. Ei ole tehty eikä kuulemma tähän huolto-ohjelmaan edes kuulu...Taidanpa hoitaa tuon sitten samantien, mutta en Veholla jos eivät toimenpidettä edes aktiivisesti osaa tarjota.
Tuli puheeksi kun soittelin eräästä W164:stä jossa oli turbiini hajalla ja autolla ajettu jotain 140tkm. Öljyt laatikossa hirveää kuraa.
No, taisin kertoa jossain aiemminkin.
wiimax.fi
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Sama havainto minulta S204:n kanssa. Auto oli ollut huolenpitosopimuksen alla Saksassa ja kaikki merkinnät ovat kirjassa tiptop paikallisesta "Vehosta", muttei merkintää automaattilaatikon öljynvaihdosta. Ja kun sitten vaihdatin ja huuhtelutin systeemit Suomessa, suodattimessa oli sama vuosiluku kuin auton valmistusvuosi.Aski kirjoitti:...Eli minulla on W204 vm. 08 automaatti. Tuotu saksasta muistaakseni 120 tkm ajettuna ja saksassa huolettu merkkiliikkeessä säännöllisesti...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Eli 140 000 ajettu ja silloin kurana? Niin varmaan onkin, itsellä nyt 7 Gtronic 169 000 km ajettu ja öljyt vaihdettu max 60 000 ajettuna, aina kokonaan, kun turbiinissa roppu. Tehtiin vasta hiljattain 59 000 km ajon jälkeen, siis jo kolmannen kerran autooni. Öljyt oli nätin punertavat yhä ja magneetit puhtaat... eli siis sen 60 000 km menee varmaan ongelmitta, kun ei rasita jääkylmillä öljyillä askia talvella... ym luistata sitä tahallaan.dealer kirjoitti:Näitä laatikoita jatkuvasti työkseen korjaava oli sitä mieltä että jos itsellään olisi 7Gtronicilla varustettu auto hän ei tohtisi ajaa kuin 40tkm öljyillä, niin paljon ollut turbiinivikoja.Stinger kirjoitti:Itselläni tuo allekirjoituksen auto ajettu 80 000km ja kysyin Veholla määräaikaishuollon yhteydessä että mitenkäs tuo 7Gtronicin öljynvaihto oikein menee huolto-ohjelmassa. Totesi että se riippuu auton moottori-vaihteisto-yhdistelmästä?? Pyysin sitten katsomaan autoni kohdalta, onko tätä tehty. Ei ole tehty eikä kuulemma tähän huolto-ohjelmaan edes kuulu...Taidanpa hoitaa tuon sitten samantien, mutta en Veholla jos eivät toimenpidettä edes aktiivisesti osaa tarjota.
Tuli puheeksi kun soittelin eräästä W164:stä jossa oli turbiini hajalla ja autolla ajettu jotain 140tkm. Öljyt laatikossa hirveää kuraa.
No, taisin kertoa jossain aiemminkin.
Mutta on anteeksiantamatonta, jos 80 000 km kohdalla ei osata huollossa kiireesti vaihtaa öljyjä->Virallinen MB- edustus pitäisi ottaa pois heti ja antaa se sukkana diilerin pajalle!
PS. Missäpäin eteläsuomea moinen tunarihuolto lymyää?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Joop joo tästä jauhanut vuosikaudet...Kylmänraudanseppä kirjoitti:Eli 140 000 ajettu ja silloin kurana? Niin varmaan onkin, itsellä nyt 7 Gtronic 169 000 km ajettu ja öljyt vaihdettu max 60 000 ajettuna, aina kokonaan, kun turbiinissa roppu. Tehtiin vasta hiljattain 59 000 km ajon jälkeen, siis jo kolmannen kerran autooni. Öljyt oli nätin punertavat yhä ja magneetit puhtaat... eli siis sen 60 000 km menee varmaan ongelmitta, kun ei rasita jääkylmillä öljyillä askia talvella... ym luistata sitä tahallaan.dealer kirjoitti:Näitä laatikoita jatkuvasti työkseen korjaava oli sitä mieltä että jos itsellään olisi 7Gtronicilla varustettu auto hän ei tohtisi ajaa kuin 40tkm öljyillä, niin paljon ollut turbiinivikoja.Stinger kirjoitti:Itselläni tuo allekirjoituksen auto ajettu 80 000km ja kysyin Veholla määräaikaishuollon yhteydessä että mitenkäs tuo 7Gtronicin öljynvaihto oikein menee huolto-ohjelmassa. Totesi että se riippuu auton moottori-vaihteisto-yhdistelmästä?? Pyysin sitten katsomaan autoni kohdalta, onko tätä tehty. Ei ole tehty eikä kuulemma tähän huolto-ohjelmaan edes kuulu...Taidanpa hoitaa tuon sitten samantien, mutta en Veholla jos eivät toimenpidettä edes aktiivisesti osaa tarjota.
Tuli puheeksi kun soittelin eräästä W164:stä jossa oli turbiini hajalla ja autolla ajettu jotain 140tkm. Öljyt laatikossa hirveää kuraa.
No, taisin kertoa jossain aiemminkin.
Mutta on anteeksiantamatonta, jos 80 000 km kohdalla ei osata huollossa kiireesti vaihtaa öljyjä->Virallinen MB- edustus pitäisi ottaa pois heti ja antaa se sukkana diilerin pajalle!
PS. Missäpäin eteläsuomea moinen tunarihuolto lymyää?
Öljy vaihdettava 60tkm välein oli sitten 7g tai 5v
Eikä tee kyllä pahaa vaikka vaihtais usemminkun noita
On korjailut ja samalla kulumia tutkaillut
Esim Joitenkin merkki huoltojen mukaan
7g kuuluu nykäistä pienemillä vaihteilla...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Ajotietokone sanoo että B huolto pitäisi tehdä. Mittarissa 128.000 kilometriä. Kun soitin ja varasin huoltoa tyyppi kysyi onko ikinä vaihdettu vaihteiston öljyjä. En tiedä, koska auto on tuotu saksasta. Ennen kun joku sanoo että mittaria väännetty (toki mahdollista) niin uskon ettei ole. Huoltokirjassa on kaikki leimat OK, jos on väärennetty niin osaava kaveri ollut. Lisäksi auto on kokonaisuudessaan niin hyvässä kunnossa (yleensä kuluvat paikat kuten penkki, ratti, vaihdekeppi jne todella hyvässä kuosissa) ettei ole hirveästi voitu ajaa.
Noh, oletetaan siis että 128.000 kilometriä pitää paikkansa. Kannattaakohan vaihteiston öljyt vaihtaa, vai onkohan tämä tehty Saksassa edellisen huollon yhteydessä? Huoltokirjassa on leimat ja kilometrit mutta ei siellä taida lukea mitä kaikkea on huoltojen yhteydessä tehty(?). Auto on siis Automaattivaihteinen CLK200 v. 2000.
Mistä tiedän onko vaihteiston öljyt vanhat ja vaihdon tarpeessa? Käyttäytyykö vaihteisto jotenkin eri tavalla? Kiva jos joku osaa autaa. Maksaa siinä 250€ paikkeilla niin en viitsisi huvin vuoksi vaihdella.
Noh, oletetaan siis että 128.000 kilometriä pitää paikkansa. Kannattaakohan vaihteiston öljyt vaihtaa, vai onkohan tämä tehty Saksassa edellisen huollon yhteydessä? Huoltokirjassa on leimat ja kilometrit mutta ei siellä taida lukea mitä kaikkea on huoltojen yhteydessä tehty(?). Auto on siis Automaattivaihteinen CLK200 v. 2000.
Mistä tiedän onko vaihteiston öljyt vanhat ja vaihdon tarpeessa? Käyttäytyykö vaihteisto jotenkin eri tavalla? Kiva jos joku osaa autaa. Maksaa siinä 250€ paikkeilla niin en viitsisi huvin vuoksi vaihdella.
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
^^Kävin vaihdattamassa autooni tomaattiöljyt samantien. Turbiinissa oli proppu joten saatiin aski tyhjäksi. Vanha neste oli kyllä edelleen ihan punaista ja terveen näköistä, liekkö Veho kumminkin ne vaihtanut 60tkm kohdalla mutta eivät osanneet sitä katsoa Pitskun Veholla. Tiedä häntä, mutta oma mieli keveni kun tietää huoltohistorian. APP hoiteli homman. Hyvä paja ja tunnelma, mukava juoda kahvia ja katsoa vierestä kun muut sotkee kätensä 

S204 320cdi 4matic
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Jos automaattilootan öljyt vaihdettukkin saksassa 60 000 km kohdalla oikeaoppisesti, nyt pitää vaihtaa ne uusiksi 120 000 km kohdalla... ja 180 000 km ... ja 240 000 km...-> jneArtsi- kirjoitti:Ajotietokone sanoo että B huolto pitäisi tehdä. Mittarissa 128.000 kilometriä. Kun soitin ja varasin huoltoa tyyppi kysyi onko ikinä vaihdettu vaihteiston öljyjä. En tiedä, koska auto on tuotu saksasta. Ennen kun joku sanoo että mittaria väännetty (toki mahdollista) niin uskon ettei ole. Huoltokirjassa on kaikki leimat OK, jos on väärennetty niin osaava kaveri ollut. Lisäksi auto on kokonaisuudessaan niin hyvässä kunnossa (yleensä kuluvat paikat kuten penkki, ratti, vaihdekeppi jne todella hyvässä kuosissa) ettei ole hirveästi voitu ajaa.
Noh, oletetaan siis että 128.000 kilometriä pitää paikkansa. Kannattaakohan vaihteiston öljyt vaihtaa, vai onkohan tämä tehty Saksassa edellisen huollon yhteydessä? Huoltokirjassa on leimat ja kilometrit mutta ei siellä taida lukea mitä kaikkea on huoltojen yhteydessä tehty(?). Auto on siis Automaattivaihteinen CLK200 v. 2000.
Mistä tiedän onko vaihteiston öljyt vanhat ja vaihdon tarpeessa? Käyttäytyykö vaihteisto jotenkin eri tavalla? Kiva jos joku osaa autaa. Maksaa siinä 250€ paikkeilla niin en viitsisi huvin vuoksi vaihdella.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB-merkkihuoltojen suhde automaattiöljyjen vaihtamiseen
Näin se menne aina vähintään 60tkm välein ja jos on pienikin epäilys että ei ole vaihdetu niin vaihtoonKylmänraudanseppä kirjoitti:Jos automaattilootan öljyt vaihdettukkin saksassa 60 000 km kohdalla oikeaoppisesti, nyt pitää vaihtaa ne uusiksi 120 000 km kohdalla... ja 180 000 km ... ja 240 000 km...-> jneArtsi- kirjoitti:Ajotietokone sanoo että B huolto pitäisi tehdä. Mittarissa 128.000 kilometriä. Kun soitin ja varasin huoltoa tyyppi kysyi onko ikinä vaihdettu vaihteiston öljyjä. En tiedä, koska auto on tuotu saksasta. Ennen kun joku sanoo että mittaria väännetty (toki mahdollista) niin uskon ettei ole. Huoltokirjassa on kaikki leimat OK, jos on väärennetty niin osaava kaveri ollut. Lisäksi auto on kokonaisuudessaan niin hyvässä kunnossa (yleensä kuluvat paikat kuten penkki, ratti, vaihdekeppi jne todella hyvässä kuosissa) ettei ole hirveästi voitu ajaa.
Noh, oletetaan siis että 128.000 kilometriä pitää paikkansa. Kannattaakohan vaihteiston öljyt vaihtaa, vai onkohan tämä tehty Saksassa edellisen huollon yhteydessä? Huoltokirjassa on leimat ja kilometrit mutta ei siellä taida lukea mitä kaikkea on huoltojen yhteydessä tehty(?). Auto on siis Automaattivaihteinen CLK200 v. 2000.
Mistä tiedän onko vaihteiston öljyt vanhat ja vaihdon tarpeessa? Käyttäytyykö vaihteisto jotenkin eri tavalla? Kiva jos joku osaa autaa. Maksaa siinä 250€ paikkeilla niin en viitsisi huvin vuoksi vaihdella.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
