Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Kyseessä siis -02 311 Sprinter. Kone alkoi melkolailla yhtäkkiä syömään aika reilusti öljyä, n. 1-2 l/ 1000 km. Vaihdoin paikalleen 30 tkm ajetun turbon, kun olin satavarma, että vika löytyy sieltä. Kilometritkin (360 tkm) puolsivat tätä diagnoosia. Mutta kas kummaa, öljyn herkuttelu jatkui edelleen. Jatkoin ajamista lisäten aika ajoin vaan ööliä myllyyn. sitten eräänä kauniina aamuna alkoi käynnistyminen olla tosi raskasta ja muuan päivä sitä ennen öljyä alkoi mennä ihan älyttömästi. Viimeisin käynnistys vei lähes minuutin ennen kuin kaikki sylinterit oli matkassa. Ihmettelyn aihe on nyt seuraavanlainen: Voiko ohjareista päästä öljyä niin paljoa auton seisoessa öljyä palotiloihin, että se haittaa käynnistystä? Ja onko kannentiivisteessä joku kannas joka puhjetessaan tekee yhteyden öljykanavasta palotilaan? Koneen avaus on joka tapauksessa edessä ja suunnitteilla, mutta olisi kiva tietää etukäteen mikä mahdollisesti on syynä. Siis jos jollain on samanlaisia kokemuksia.
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Purappas venttiilikopan päällä oleva huohotus systeemi auki ja tutki onko se ehjä ja miten puhaltaa käydessä?
Toi jos imusarjassa tai ahtokuulerissa on öljyä paljonkin on aika vaarallista kiertokankien kannalta kun tulee männän päälle öljylukko.
Toi jos imusarjassa tai ahtokuulerissa on öljyä paljonkin on aika vaarallista kiertokankien kannalta kun tulee männän päälle öljylukko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Juu, tiedossa on että se saattaa kilauttaa koko alakerran. Siksipä auto onkin poistettu liikenteestä. Kokeilen vielä tuon huohotuksen jos se lähtee kohtuudella käyntiin.
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Ota suosiolla ahtokuulerin jälkeen letku irti joka menee imusarjaan.Kuulerissa on kuitenkin kaikki öljy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Tai turhaanhan tuota käynnistelee ja monesta cditä on mäntä haljennut..oisiko samaa sullakin sitten?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
No niin.. ilmat hiukan lämmenneet ja tosi kovat yöpakkaset hellittäneet. Lähti käyntiin ihan niinkuin ennenkin kera savujen tietysti. Kävi ihan normaalisti ja avasin öljykorkkia...ja kas, pölähti savunsekaista höyryä ja öljyroisketta valtavalla paineella. En ehtinyt alkaa tutkimaan tarkemmin, mutta mielestäni viittaa selvästi umpitukossa olevaan huohotinsysteemiin tai jopa ilmanputsariin. Ehkä itse kone sittenkin on ehjä..
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Nyt liikesi aikaa sprintterillekkin ja saksan pojat sai osiakin toimitettua. Venttiilikopan päällä oleva huohotinsysteemi vaihdettu kokonaan uuteen, ja moottori vaan huohottaa öljykorkista niin saatanasti. Ja roiskii öljyä. Hankalasti tietysti lähti käyntiin kun cooleri ja joka paikka täys öljyä. Se on kaikkein hauskinta, kun kävin kaikkia kieltoja uhmaten autolla ajamassa, että moottorissa on vedot suunnilleen tallessa ja käy ilman sivuääniä. Savutus on tietysti valtavaa. Tuomitaanko motti auki vai tonnilla myyntiin...??
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Minkähänlainen operaatio tuo lienee sprinterissä kun ei tuota tilaa konehuoneessa ole ihan henkilöauton malliin.. Tai aivan varmasti pienempi kuin koneremontti, mutta lähinnä mietiskelen muita syitä mistä huohotus voisi johtua kuin männän ohi puhaltaminen.
Re: Sprinterin Cdi tukehtuu öljyyn..
Star testerillä esimerkiksi onnistuu.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A