MB:n haukut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jpt64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB:n haukut

Viesti Kirjoittaja jpt64 »

Moi!Olen lukenut aika paljon foorumia etenkin tätä ja tekniikkaosastoa ja olen ihmetellyt kun jotkut täällä haukkuu eri malleja esim. väyrynen tuntuu olevan suosittu kohde.Tietty joka mallissa on omat tyyppivikansa mutta aika hyvin täällä etenkin ensimmäistä MB:tä ostavat kyselee tyyppivioista eivätkä lähde sokkona ostamaan autoa.Minun mielestä jos joku haluaa ostaa esim. väyrysen ja ottaa riskin esim. ruosteesta niin ok. Luultavasti ostaja silloin varautuu korjaamaan eteen tulevat viat jos haluaa autoa pitempään pitää.Se on sitten toinen juttu mikä on järkevää ja millä rahalla,se on jokaisen oma asia,on varmasti paljon huonompiakin rahareikiä kuin auton korjaaminen.Jos omistaja laittaa korjauksiin esim.2000€ ja saa autosta mieleisen ja pitkäaikaisen kumppanin niin onko se haukkumisen aihe??Monikohan auton myyjä antaa irrottaa esim. takapuskurin ennen kaupantekoa,tuskin monikaan. Jokainen joka täällä haukkuu jotain mallia niin haukkuu harrastamaansa merkkiä,pääsee bemarimiehet naureskelemaan :evil: Mielestäni pitäisi kannustaa ja neuvoa etenkin ensimmäisen MB:n ostanutta,toki sitäkin täällä näkee paljon.Itselläni on nyt kolmas 124 koppanen ja olen ollut tyytyväinen jokaiseen,tästä viimeisestä tuskin luovun helpolla sillä auto koriltaan erittäin hyvä,ainoat ruosteenalut löytyi ovien ikkunakarmien ja tiivisteen välistä.Puhdistin ne hyvin,myrkyt päälle ja laitoin vesivaseliinia kaikkiin tiivisteiden väliin.Jos joskus uudempaa olen hankkimassa niin ei väyrynenkään pois suljettu ole,en tietty mitään pommia osta.En tästä aiheesta tämän enempiä kirjottele tällä erää,laittakaa kommenttia tulemaan ja ei muuta kuin hyvää tulevaa kesää ja ajonautintoja kaikille MB:n omistajille.
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Re: MB:n haukut

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kyllä on mukavampi ostaa ensimmäinen MB, kun tietää, mitä vikoja siinä yleensä on.
Silloin ottaa harkitun riskin eikä tarvitse pettyä, jos se 2 tonnia tarvitaan korjauksiin.

Väyrysessä ruoste on niin paha ongelma, että varoitukset kannattaa kuunnella.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jpt64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jpt64 »

Joo,JarkkoN on oikeassa,väyrysistä on varmaan 90% ellei enemmänkin mätiä,toki hyviäkin varmaan löytyy.Itselläni oli vähän aikaa vm.98 C-koppanen,oli kyllä melkonen kukkapenkki sekin,tekniikka pelas mut ruosteen perässä ei meinannut pysyä.
Pansu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Olipaskauheaaluettavaatuollainenyhteenpötköönkirjoitus.Välilyönnitjakappalejakovoisihiemanauttaaettäjaksaalukeaviestinedesloppuun.

Mutta olikos näissä mersuissa jotain kehumistakin, enemmän minä löydän haukun aiheita kuin kehumisen :lol: Ehkä jotkut merkkiuskovaiset eivät näe metsää puilta, mutta kyllähän joka autossa tuppaa omat vikansa olevan.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta harrastus on silloin terveellä pohjalla, jos osaa ja uskaltaa kertoa negatiivisia asioita merkistään. Vitsi että sieppaa sellaiset tyypit joiden mielestä Mersussa ei ole mitään vikaa tms. Tämä ei ollut viittaus kehenkään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo Väyrynen on ansainnut haukkunsa! ne o hirveitä ruostepommeja. Silti mulla on sellainen, helvetin mukava ajaa, paljon tilaa ja vie vähän polttoainetta. Ruma ku saatanahan se on :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nozki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Timo L. kirjoitti:Minusta harrastus on silloin terveellä pohjalla, jos osaa ja uskaltaa kertoa negatiivisia asioita merkistään. Vitsi että sieppaa sellaiset tyypit joiden mielestä Mersussa ei ole mitään vikaa tms. Tämä ei ollut viittaus kehenkään.
Tuosta muuten tuli ihan hakematta mieleen joku suomalainen auto-ohjelma siinä vuoden 2003 tienoilla - olisko ollut Puskuri. Siinä oli jossain vaiheessa sellainen osio, jossa eri merkkien uskolliset harrastajat kertoivat omasta harrastuksestaan, ja kehuivat omaa merkkiään tietysti maasta taivaisiin. Aika vähän niitä edes tulin katsoneeksi, mutta yhden Toyota-miehen kommentti on syöpynyt mieleen; jotenkin tämän tapaisesti se meni:

Toimittaja: "Mitä huonoa näissä Toyotissa sitten on?"

Toyota-mies: "Ei näissä oikein mitään huonoa ole. No ehkä tuo ruostuminen nyt sitten on vähän semmoinen... Tai ei sekään ole huono, koska sitten ainakin oppii hitsaamaan, kun auto ruostuu."

Ja jotenkin olin ymmärtävinäni, että kaveri oli ihan ainakin puolitosissaan, kun noin sanoi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Sergey kirjoitti:jooo Väyrynen on ansainnut haukkunsa! ne o hirveitä ruostepommeja. Silti mulla on sellainen, helvetin mukava ajaa, paljon tilaa ja vie vähän polttoainetta. Ruma ku saatanahan se on :)
Komppaan kyl tätä. Witun hyvä ajettava, ja muutenkin oikea Auto. Mutta se ruoste. Sen kerran ku löysin _ruosteettoman_ väykyn, niin mälläsin sen lunastukseen :evil: :D . Mutta rumuuskohdasta olen eri mieltä. Farkku on jopa hieno. Faceliftinä siis.
Mutta onhan kaikissa mersuissa ollut sanomista, enemmän tai vähemmän. Ne vaan on keskivertoa paljon parempia ajaa, varusteita piisaa ja tilaa löytyy. Vielä sopiva kone nokalle, niin siinä onkin suurimmat syyt mun mersuiluun. Plussat siis voittaa miinukset.
E350CDI&A180CDI
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Timo L. kirjoitti:Minusta harrastus on silloin terveellä pohjalla, jos osaa ja uskaltaa kertoa negatiivisia asioita merkistään. Vitsi että sieppaa sellaiset tyypit joiden mielestä Mersussa ei ole mitään vikaa tms. Tämä ei ollut viittaus kehenkään.
Otan tämän kohteliaisuutena. 8)

.
E: mulla ei muuten väyrystä vaivaa ruoste...ihme ja kumma :shock: , se moottorin alapalkki on ruosteessa ja sen pistän öljyä vuotamattoman koneen piikkiin!
Eikä siinä muutekaan nyt ihmeellisitä haukun aihetta ole, se on sellainen kuin sen odotinkin olevan....tuuliherkkä kiemurtelija matalilla rengasäänillä.
Se nyt sitten lannisti kun ei vaan katsastuksesta mennyt läpi niiden päästöjen takia....mutta kyllä sekin muiden romujen lisäksi mökkinaapurit saa näkemään punaista seisoessaan pihassa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Joo sopivasti kun vuotaa öljyä ja polttoainetta niin pysyy etupalkki kunnossa. :thumbup:
mage_90
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

väyrysissä on kyllä ihme tuo ruostuminen kun näitä väykkyjä on useampi tässä pihassa appiukon väykky ajettu tällä hetkellä 309tkm maalattu lähes kokonaan ruosteiden takia pari paikkaa jouduttu hitsaamaan ollut 160tkm ajetusta lähtien appiukolla ja on pesty säännöllisesti ja vahattu lähes turhan paljon niin silti se märäntyy. kaverilla tehtiin kolari autosta nyt on ajettu mittarin mukaan 235tkm (ei huoltokirjaa) nyt on kyllä ylimaalattu mut ennen kolari korjausta ei ollut maalattu mistään ja ainoa ruoste laikku mitä siitä löyty niin takaluukun alalaidassa oli sormenpään kokoinen ja sekin oli joku jäänyt vissiin luukun väliin. tässä ei ole pohjassakaan mitään sanomista. toisella tutulla 01vm farmari se joutu ylimaalaamaan kun joka paikassa ruostetta takaposket lahot tällä ajettu jotain 460tkm. oma ex 00vm ajettu 430tkm kukki jokapuolelta helman takapäät lahot myös takaposket tämänkin joutu ylimaalaamaan. muuten väykky on tosi hyvä auto 8)
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo ruoste on ikävä ongelma näissä joissain malleissa, mutta kyllä mä ainakin tykkään siitä laadun tunnusta kun mersuun istuu, sekä tietenkin tekniikasta joka mersussa on kunnossa, varsinkin dieseleissä. Ajovalotkin on mersussa yleensä mainiot, toisin ku monessa muussa.
S124 300TE
W124 300D
koyama
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja koyama »

Sergey kirjoitti:jooo Väyrynen on ansainnut haukkunsa! ne o hirveitä ruostepommeja. Silti mulla on sellainen, helvetin mukava ajaa, paljon tilaa ja vie vähän polttoainetta. Ruma ku saatanahan se on :)
Tiukka taistelu ulkonäöstä citroen C 5 vm 2000 kanssa nimenomaan farkku :mrgreen: .Sedanihan on nätti kuin sikolätti :mrgreen:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin