c36 luistonesto pois!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tomb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 26.03.2013 07:54

c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja tomb »

Moi tietävä mersu väki.

Eli ongelma semmonen kun vaihdon orginaali takavalot tohon c36 takasin ja silloin alko kolmio vilkuttamaan mittaristossa,eli leikkaa tehot pois.

ei silloin haitannut ku oli talvi ja ei tullut katotuksi mihin piuhaan oli liitetty ku tuningvalot meni muualle.

nyt kun asvaltti alkaa sulaa niin olisi kiva saada tehot käyttöön..

on vissiin ohitettu jarruvalon kytkimestä piuhalla joka tulee nytkin konttiin, ohitus pitäs toimia jarruvaloille yhdistämällä ja jus kokeilin jarruvalon polttimon - ja + liittämällä puihan mut valo vaan vilkutteli onnellisesti ja ei anna tehoja.

olenohan ihan haku teillä? kaverillakin oli c36 ja muisteli sekin jarruvalolta huijanneensa ja samalla vakkari poistuu pelistä..

jos joku tietää ni tieto otetaan mielellää vastaan..
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Re: c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja jpvir »

Hmm oliskohan niin et se piuha tarvii liittää takavaloihin, luistonestohan ei toimi jos painaa jarrua sen verran et jarruvalot syttyy. Olis muuten kiva tietää tarkalleen mihin se piuhan toinen pää menee vois itellekin sellasen viritellä katkaisijan kera. :mrgreen:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
tomb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 26.03.2013 07:54

Re: c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja tomb »

kyselin tänään yhdestä mb-korjaamosta mut nekään ei tienneet asiasta mitään..käski kääntyy tän foorumin puoleen..

tosissaan en ole selvittänyt mistä piuha tulee..mutta sen tiedän et vanhoissa valoissa oli yhdistetty johonkin piuhaan..

kyl korpee ku ei tyhmänä tullu silloin katottua mut en kyl tosin tiennyt piuhan tarkoitustakaan..

toivotaan et joku viisaampi viel auttaa..
tomb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 26.03.2013 07:54

Re: c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja tomb »

eikö kellään muulla muka ole ohitettu c36 samaa hommaa ? :?
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja Petterii »

tomb kirjoitti:eikö kellään muulla muka ole ohitettu c36 samaa hommaa ? :?
No jos ei haittaa että absit lähtee samalla niin takapään abs-anturit irti peräloodasta. Muutaman minuutin homma
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Re: c36 luistonesto pois!

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Tämmöistä äkkisellä haulla löytyi:

The best way I found was to short out pins 1 and 6 on the X11/4 data link connector (diagnostic port).
I actually took a very fine multistranded piece and had to pull 4 strands out to make it work. I just pushed it as flat as possible after inserting it and screwed the cap back on. Actually the ASR computer is stuck in endless diagnostic mode. This worked great on my 95.
There is a possibility that this will disable your ABS if you have a N30 or a ABS / ASR N30-1 control module. The worst that might happen is your ABS light will come on also. Meaning your ABS will be disabled also. Remember that anyway and test the brakes first before you even think of getting carried away. The other option is to disconnect the front wheel speed sensors. Then you will definetly not have ABS, ASR, or ESP.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Vastaa Viestiin