ML 270 CDI ei pysy tiellä.
ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Kyseinen auto meinaa karata käsistä kun ajaa maantienopeudessa vesilätäköstä?
Auto oikein hyökkää ojan suuntaa. Kuivilla teillä kulkee kuin juna.
Mitä palikkaa vaihtoon? Joku lukko ilmeisesti jumissa?
Auto oikein hyökkää ojan suuntaa. Kuivilla teillä kulkee kuin juna.
Mitä palikkaa vaihtoon? Joku lukko ilmeisesti jumissa?
Volvo V70 D5 R design -10
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Tuntuu ns. liukkaalla pinnalla aivan hengenvaaralliselta vehkeeltä.
Volvo V70 D5 R design -10
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Lähtiskö vaan vesiliirtoon huonojen renkaiden takia? 

Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Kyl tähä 20 ajovuoteen tunnistaa jo huonot renkaat 

Volvo V70 D5 R design -10
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Ainiin eli paksiin kun laittaa reilusti painoa niin käyttäytyy normaalisti. Oli velipojan audin moottori paksissa niin tämä " käsistä karkaaminen " hävisi. Auto on vuosimallia -01.
Volvo V70 D5 R design -10
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Joku pusla väljänä ja tiivistyy kun on paljon painoa.
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
SAman tekee minullakin. Eli oikein haukkaa ojaan päin kun on lunta tai vettä tienlaidassa.
Osasyy varmasti leveissä renkaissakin.
Osasyy varmasti leveissä renkaissakin.
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Onko jouku jousi poikki (esim. oik etu)... Niiaa veden vastuksesta ja muuttaa samalla pyöränkulmia puoltaen ohjausta?
Tarkista alapallot, myös takaa... Sama juttu veden vastus saattaa jaksaa muuttaa pallon asentoa ja näin pyöräkulmat muuttuu.
Takapää vaikuttaa "trukin" omaisesti ohjaukseen.
Onko iskari lopussa... lähtee helpommin vesiliirtoon. ko renkaan vastus pienenee suhteessa toisen puolen renkaaseen ja vääntää autoa voimakkaasti.
ML syö hanakasti alapalloja ja taka narinaheloja... Kaikki kuntoon.
Leima ei ole syy, etteikö olisi väljää... harmittavan harva tarkastaa myös taka-akselin välyksiä.
Tarkista alapallot, myös takaa... Sama juttu veden vastus saattaa jaksaa muuttaa pallon asentoa ja näin pyöräkulmat muuttuu.
Takapää vaikuttaa "trukin" omaisesti ohjaukseen.
Onko iskari lopussa... lähtee helpommin vesiliirtoon. ko renkaan vastus pienenee suhteessa toisen puolen renkaaseen ja vääntää autoa voimakkaasti.
ML syö hanakasti alapalloja ja taka narinaheloja... Kaikki kuntoon.
Leima ei ole syy, etteikö olisi väljää... harmittavan harva tarkastaa myös taka-akselin välyksiä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Noniin insinöörit.
Jos ajatte lätäkköön sen pelkääjänpuolen renkaat tottakai se kääntää suuntaa sinne lätäkön puolelle, kaikki autot tekee ihan saman.
Ai mistä se johtuu....siitä että vesipatsas hidastaa sitä rengasta ja auto kääntyy "akselinsa" ympäri....
Ja kun takana on paljon painoa, eturengas "pomppaa" sen lätäkön yli pintaliidossa...
.
Jos ajatte lätäkköön sen pelkääjänpuolen renkaat tottakai se kääntää suuntaa sinne lätäkön puolelle, kaikki autot tekee ihan saman.
Ai mistä se johtuu....siitä että vesipatsas hidastaa sitä rengasta ja auto kääntyy "akselinsa" ympäri....
Ja kun takana on paljon painoa, eturengas "pomppaa" sen lätäkön yli pintaliidossa...

.
Opel, "weird lieben autos"....
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Katsastusinssin kommentti auton rekisteröintikatsastuksessa aikanaan kuvastanee ML:n pyöräntuennan ja jousituksen erikoisuutta. Komenntti oli "mikäs se tämmöinen jousitus on?!?!" Mega-Auton asentaja sittemmin näytti miten ML:n välykset koitetaan. Pointti oli siinä, että tietyt välykset koitetaan pyörä ilmassa, tietyt pyörä maassa.
Katsastusinssi kokeilee vain toisella vaihtoehdolla yleensä ---> Välykset jää löytymättä
ML:n suurin heikkous ovat juurikin nuo nivelet ja pallot. Auto on myös tosi nulju ajaa, jos pyöränkulmat on hanurillaan. Mutta ehdottomasti ketterin citymaasturi mitä olen nähnyt. Mersuissahan tunnetusti kääntyy pyörät lähes 90 astetta
jopa nelivetomalleissa, ja se kuluttaa pyöräntuentaa...
Katsastusinssi kokeilee vain toisella vaihtoehdolla yleensä ---> Välykset jää löytymättä

ML:n suurin heikkous ovat juurikin nuo nivelet ja pallot. Auto on myös tosi nulju ajaa, jos pyöränkulmat on hanurillaan. Mutta ehdottomasti ketterin citymaasturi mitä olen nähnyt. Mersuissahan tunnetusti kääntyy pyörät lähes 90 astetta

Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Katsastusinssin kommentti auton rekisteröintikatsastuksessa aikanaan kuvastanee ML:n pyöräntuennan ja jousituksen erikoisuutta. Komenntti oli "mikäs se tämmöinen jousitus on?!?!" Mega-Auton asentaja sittemmin näytti miten ML:n välykset koitetaan. Pointti oli siinä, että tietyt välykset koitetaan pyörä ilmassa, tietyt pyörä maassa.
Katsastusinssi kokeilee vain toisella vaihtoehdolla yleensä ---> Välykset jää löytymättä
ML:n suurin heikkous ovat juurikin nuo nivelet ja pallot. Auto on myös tosi nulju ajaa, jos pyöränkulmat on hanurillaan. Mutta ehdottomasti ketterin citymaasturi mitä olen nähnyt. Mersuissahan tunnetusti kääntyy pyörät lähes 90 astetta
jopa nelivetomalleissa, ja se kuluttaa pyöräntuentaa...
Katsastusinssi kokeilee vain toisella vaihtoehdolla yleensä ---> Välykset jää löytymättä

ML:n suurin heikkous ovat juurikin nuo nivelet ja pallot. Auto on myös tosi nulju ajaa, jos pyöränkulmat on hanurillaan. Mutta ehdottomasti ketterin citymaasturi mitä olen nähnyt. Mersuissahan tunnetusti kääntyy pyörät lähes 90 astetta

Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Itsellä tekee E-sarjalainen just samaa, kun kuskin puolen reaktiotangon pallonivel on väljä.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
Kokeilin laittaa " low rangen " päälle. Jäi päälle eikä lähde pois, välillä kun rassaa niin lähtee osittain pois mutta ei vaihda ykköstä isommalle.. Low range valo palaa kokoajan näytössä.. Tuli semmonen mieleen että liittyykö tuo käsistä lähteminen jotenkin tuohon mesen nelikon " sutivan renkaan " jarruttamiseen..?
Volvo V70 D5 R design -10
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
C36 AMG -94
Vaimon ML 270CDI
Re: ML 270 CDI ei pysy tiellä.
"Low range":n käyttömoottori takertelee kun sitä ei käytetä.
Moottori irti jakolootasta ja käyttoä eestaas niin alkaa toimimaan, ja tulevaisuudessa käyttöä sille alennusvaihteelle niin ei pääse jumiutumaan.
Omassa oli ostaessa sama vika. Otin moottorin irti ja purin sen kulmavaihteen ja kasasin uusilla notkeilla rasvoilla niin alkoi toimia oikein hyvin.
Moottori irti jakolootasta ja käyttoä eestaas niin alkaa toimimaan, ja tulevaisuudessa käyttöä sille alennusvaihteelle niin ei pääse jumiutumaan.
Omassa oli ostaessa sama vika. Otin moottorin irti ja purin sen kulmavaihteen ja kasasin uusilla notkeilla rasvoilla niin alkoi toimia oikein hyvin.