Junge Sterne takuu toimii!
-
- Mersumies
Junge Sterne takuu toimii!
Ostin n.vuosi sitten MB-liikkeestä Saksasta E350CDI Blue Effici rekisteröity 16.11.2009 aj.57000km,Junge Sterne takuu 06.03.2012-06.03.2014 auto pelannut täysin moitteetta,nyt vuoden jälkeen piti huollattaa Veholla,kun mittaristo herjasi huoltoa.Lisätyönä vaihdatin myös polttoaine suodattimen ja ilmasuodattimet 2kpl,vaihteistoöljyt oli vaihdettu jo osto huollon yhteydessä!
Nyt huomasin että panorama-kattoluukun katkasia on halki kahdesta kohti,ei ilmeisesti kestä pakkasta,tosin pieni kosmeettinen haitta,mutta samassa paneelissa kaikkiaan 8 katkasiaa ja katon katkasiaa ei tietenkään saa erikseen. Paneeli maksaa 520euroa ja vaihtotyöt päälle. Veho tiedusteli asiaa Mersulta takuun antajalta ja vastaus vaihdetaan uusi paneeli katkaisioineen ja korvaus 100%,näyttää tuo Junge Sterne takuu todella toimivan.
Nyt huomasin että panorama-kattoluukun katkasia on halki kahdesta kohti,ei ilmeisesti kestä pakkasta,tosin pieni kosmeettinen haitta,mutta samassa paneelissa kaikkiaan 8 katkasiaa ja katon katkasiaa ei tietenkään saa erikseen. Paneeli maksaa 520euroa ja vaihtotyöt päälle. Veho tiedusteli asiaa Mersulta takuun antajalta ja vastaus vaihdetaan uusi paneeli katkaisioineen ja korvaus 100%,näyttää tuo Junge Sterne takuu todella toimivan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Junge Sterne takuu toimii!
Nyt hieman yli 2 vuotta Hampurin hankinnasta takuu on jo menneitä lumia, mutta sen vielä ollessa voimissaan korvasi takuu mukavasti monta asiaa. Mm. etutolpan / uuden joustintuen 60 % kokonaisarvosta töineen (ajosuoritteita kertyi ja kertyy edelleen nohevasti) , uuden ylätukivarren, kompressorin johtosarjan korjaustyön sekä jotain pientä narisevaan tasauspyörästöön liittyvää.
Uskon selvinneeni Junge S:n avulla pahimman yli, loput tulevat voinen laittaa hyvällä mielin harrastuksen piikkiin.
Uskon selvinneeni Junge S:n avulla pahimman yli, loput tulevat voinen laittaa hyvällä mielin harrastuksen piikkiin.
E320CDI
211.089
211.089
Miten tämä "Junge takuu" autoon otetaan, eli miten se on tullut voimaan esim. Saksan vaihtoautoissa ? ( vain mersutko ?)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Osa Mersun merkkiliikkeiden myymistä vaihtoautoista on "Junge Sterne"jä.kari v kirjoitti:Miten tämä "Junge takuu" autoon otetaan, eli miten se on tullut voimaan esim. Saksan vaihtoautoissa ? ( vain mersutko ?)
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ung__stars" onclick="window.open(this.href);return false;
e: vähän vastaava systeemi on Suomessa esim. Toyotan Titaani: http://www.toyota.fi/vaihtoautot/index.tmex" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kiitos. Pitääpä silmäillä tuota takuuta, kun tässä auton haku on kohta ajankohtainen...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Mersumies
kari v kirjoitti:Ok, kiitos. Pitääpä silmäillä tuota takuuta, kun tässä auton haku on kohta ajankohtainen...
Hakukoneeseen esim.Mobile.de Valitse haluamasi MB-malli ja mene valintakohtaan Qualitätssiegel valitse Mercedes-Bentz Junge Sterne,ja hae, näyttää ainoastaan kaikki takuuautot jotka myynnissä.
Autoissa täydellinen huoltohistoria,takuukilommetrit ja autot huollettu ennen myyntiä ja kahden vuoden eurooppa takuu!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Saksan DB:lla :Junge Sterne takuu 24 kk ostopäivästä.
Yleensä vähän ajetuille ja uudehkoille autoille (mutu tuntumalla max.4 vuotta vanhoille pl.erikoismallit).
Muut autot oli sitten 12 kk takuu.
Vikatapauksessa
Ensin pitää selvittää takuunantajan kanta korvaukseen ja kun lupa saatu niin tilata korjaustyö. Vaati toki ensin vikadiagnoosin(STAR) mutta sekin korvataan.
Talonpoikaisjärjellä varustettu huoltoliike kyllä voi kirjata vianetsinnän ja korjauksen myöhempään päivämäärään ettei tarvi päiviä odotella vastausta. Vastaus tulee yleensä kyllä nopsaan. Vakuutusyhtiöltä(mersu on ulkoistanut tämän korvauspalvelun toiselle firmalle esim.CG Car-Garantie Versicherungs-AG).
Maksat korvauksen pajalle 100 %:sti. Sen jälkeen skannaat laskun JS-takuun vakuutusyhtiöön (mieluiten englanniksi positio rivit ja työ ja osat eriteltynä).
Maksavat korvauksen n.2 viikon sisään.Kotiin tulee vielä kirje, jossa kirjallisena mainittu maksettu korvaus.
Toki ainakin Käyttöautolla on huollossa henkilö, joka voi suoraan infota JS-vakuutusyhtiötä tästä että työ tehty ja heillä tiedossa sinun case numero, osoite, tilinumerosi IBAN muodossa ja BIC koodi pankillesi mikäli sinullla ei ole mahdollisuutta olla itse yhteydessä asian tiimoilta.
Itse koin paremmaksi hoitaa keskustelun suoraan itse niin pysyy langat yksissä käsissä ja tietää missä mennään.
Huoltoliike keskittyy vain vian korjaamiseen ja varaosien tilailuun jos ei hyllyssä ole ko. työhön.
Auton ajokilometrimäärä vaikuttaa takuukorvaukseen . Kun mittarissa oli muistaakseni 100 tkm niin työ korvataan 100 , mutta osien/tarvikkeiden korvaus alenee 80 %:tiin summasta. Isommilla kilometreillä vielä enemmän. Junge Sterne papereissa on tarkat tiedot.
Melkein sanoisin että en edes enää ostaisi käytettyä MB käyttöautoa ilman tuota JS takuuta, siitä voisi jopa pari hunttia maksaa lisää jos autoon sen saisi 12 kk takuun sijaan, on kyllä säästänyt pitkän pennin jo menneenkin vuodenkin aikana (yli 1500 euroa). Tuntuu nämä uudemmat autot (5 v...) olevan jo kertakäyttökamaa, aina joku hälypiippaa tai kolisee.
Yleensä vähän ajetuille ja uudehkoille autoille (mutu tuntumalla max.4 vuotta vanhoille pl.erikoismallit).
Vikatapauksessa
Ensin pitää selvittää takuunantajan kanta korvaukseen ja kun lupa saatu niin tilata korjaustyö. Vaati toki ensin vikadiagnoosin(STAR) mutta sekin korvataan.
Talonpoikaisjärjellä varustettu huoltoliike kyllä voi kirjata vianetsinnän ja korjauksen myöhempään päivämäärään ettei tarvi päiviä odotella vastausta. Vastaus tulee yleensä kyllä nopsaan. Vakuutusyhtiöltä(mersu on ulkoistanut tämän korvauspalvelun toiselle firmalle esim.CG Car-Garantie Versicherungs-AG).
Maksat korvauksen pajalle 100 %:sti. Sen jälkeen skannaat laskun JS-takuun vakuutusyhtiöön (mieluiten englanniksi positio rivit ja työ ja osat eriteltynä).
Maksavat korvauksen n.2 viikon sisään.Kotiin tulee vielä kirje, jossa kirjallisena mainittu maksettu korvaus.
Toki ainakin Käyttöautolla on huollossa henkilö, joka voi suoraan infota JS-vakuutusyhtiötä tästä että työ tehty ja heillä tiedossa sinun case numero, osoite, tilinumerosi IBAN muodossa ja BIC koodi pankillesi mikäli sinullla ei ole mahdollisuutta olla itse yhteydessä asian tiimoilta.
Itse koin paremmaksi hoitaa keskustelun suoraan itse niin pysyy langat yksissä käsissä ja tietää missä mennään.
Huoltoliike keskittyy vain vian korjaamiseen ja varaosien tilailuun jos ei hyllyssä ole ko. työhön.
Auton ajokilometrimäärä vaikuttaa takuukorvaukseen . Kun mittarissa oli muistaakseni 100 tkm niin työ korvataan 100 , mutta osien/tarvikkeiden korvaus alenee 80 %:tiin summasta. Isommilla kilometreillä vielä enemmän. Junge Sterne papereissa on tarkat tiedot.
Melkein sanoisin että en edes enää ostaisi käytettyä MB käyttöautoa ilman tuota JS takuuta, siitä voisi jopa pari hunttia maksaa lisää jos autoon sen saisi 12 kk takuun sijaan, on kyllä säästänyt pitkän pennin jo menneenkin vuodenkin aikana (yli 1500 euroa). Tuntuu nämä uudemmat autot (5 v...) olevan jo kertakäyttökamaa, aina joku hälypiippaa tai kolisee.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Mersumies
illinois kirjoitti:Saksan DB:lla :Junge Sterne takuu 24 kk ostopäivästä.
Vikatapauksessa
Itse koin paremmaksi hoitaa keskustelun suoraan itse niin pysyy langat yksissä käsissä ja tietää missä mennään
Veho pyytää korjausluvan,suorittaa korjauksen ja laskuttaa suoraan ,ei itse tarvi maksaa mitään,eikä hoitaa laskutusta. Korjausliike pitää olla MB-valtuuttama.
Ei se Veho kyllä täällä pääkaupunkiseudulla tee muuta kuin vittuile Junge Sternestä.
Olen jo useamman homman joutunut teettämään W204:n nilkuttaessa, olen itse maksanut Vehon laskun ja soitellut sitten CarGarantielle saadakseni rahat pois. Näin olen siis saanut korvaukset n. viikon sisällä. Vehon toiminta harmittaa, mutta CarGarantien porukka on ollut pääosin hyvinkin mukavaa ja yhteistyöhaluista.
Vehon toimintaan voi toki vaikuttaa naamakerroinkin, joka tapauksessa minun kohdalla kohtelu on ollut tylyä ja halutonta.
EDIT: Junge Sternen sain Saksalaisesta MB-liikkeestä autoa ostettaessa, sisältyi auton kauppahintaan.
Olen jo useamman homman joutunut teettämään W204:n nilkuttaessa, olen itse maksanut Vehon laskun ja soitellut sitten CarGarantielle saadakseni rahat pois. Näin olen siis saanut korvaukset n. viikon sisällä. Vehon toiminta harmittaa, mutta CarGarantien porukka on ollut pääosin hyvinkin mukavaa ja yhteistyöhaluista.
Vehon toimintaan voi toki vaikuttaa naamakerroinkin, joka tapauksessa minun kohdalla kohtelu on ollut tylyä ja halutonta.
EDIT: Junge Sternen sain Saksalaisesta MB-liikkeestä autoa ostettaessa, sisältyi auton kauppahintaan.
syyskuussa 2010 Veho Groupin takuupäällikkö vastasi asiaa koskeneeseen sähköpostikyselyyni näin:
Eli sanoisin, että Vehon virallinen kanta on, että asiakas maksaa itse, ja hakee korvaukset Saksasta.Junge Sterne vaihtoautotakuu on vaihtoautoliikkeen myymä ja hallinnoima palvelu. Auton oston hetkellä olette saaneet sopimuksen ehtoineen , sekä jotain tietoa palvelun toiminnasta. Lisätietoja saatte automyyjältänne. Palvelu toimii myös Suomessa, käytännössä vian ilmetessä ajatte lähimmälle valtuutetulle MB huoltoedustajalle jossa tehdään vikadiagnosointi. Tämän jälkeen pyydätte korjausluvan sopimuksessa ilmoitetusta paikasta. Tämän jälkeen huoltoedustaja korjaa autonne teidän kustannuksella ja te jälkikäteen anotte hyvitystä palvelun tarjoajalta.
-
- Mersumies
tj86430 kirjoitti:syyskuussa 2010 Veho Groupin takuupäällikkö vastasi asiaa koskeneeseen sähköpostikyselyyni näin:
Eli sanoisin, että Vehon virallinen kanta on, että asiakas maksaa itse, ja hakee korvaukset Saksasta.Junge Sterne vaihtoautotakuu on vaihtoautoliikkeen myymä ja hallinnoima palvelu. Auton oston hetkellä olette saaneet sopimuksen ehtoineen , sekä jotain tietoa palvelun toiminnasta. Lisätietoja saatte automyyjältänne. Palvelu toimii myös Suomessa, käytännössä vian ilmetessä ajatte lähimmälle valtuutetulle MB huoltoedustajalle jossa tehdään vikadiagnosointi. Tämän jälkeen pyydätte korjausluvan sopimuksessa ilmoitetusta paikasta. Tämän jälkeen huoltoedustaja korjaa autonne teidän kustannuksella ja te jälkikäteen anotte hyvitystä palvelun tarjoajalta.
Tuntuu aika erikoiselta jos eri paikkakunnilla toimitaan eri tavalla,en tiedä mikä käytäntö ollut syyskuussa 2010.
Toiminta Oulun Vehossa 4/2013 Kävin työnvastaanotossa ja sanoin että panoraamakaton katkaisia haljennut kahdesta kohtaan (ilmeinen materiaalivirhe joskin vika kosmeettinen),katkasia toimi ihan normaalisti.
Työnjohtaja otti valokuvan katkaisiasta ja tiedusteli varaosista sen hinnan 525euroa koko paneeli katkaisijaa ei saa erikseen,otti valokopion MB Junge Sterne takuukortista ja sanoi että tekevät kyselyn.muutaman päivän jälkeen ilmoittivat että menee takuuseen ja antoivat vaihtoajan ja paneeli vaihdettiin,eikä maksanut minulle mitään kahvit tuli vielä automaatista odotellessa.
Juuri tänään hain oman autoni Veho Koivuhaasta ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihdosta.
Huoltoneuvoja pyysi oma-aloitteisesti laskutusluvan Daimler Fleet Managementilta ja luvan saatuaan laskutti vain omavastuuosuuden, tässä tapauksessa 40% kennon hinnasta. Ilmastoinnin täyttö ja työt kokonaisuudessaan meni takuun piikkiin.
Seuraava käytetty autoni tulee olemaan Junge Sterne -takuulla, ei kahta kysymystä
Huoltoneuvoja pyysi oma-aloitteisesti laskutusluvan Daimler Fleet Managementilta ja luvan saatuaan laskutti vain omavastuuosuuden, tässä tapauksessa 40% kennon hinnasta. Ilmastoinnin täyttö ja työt kokonaisuudessaan meni takuun piikkiin.
Seuraava käytetty autoni tulee olemaan Junge Sterne -takuulla, ei kahta kysymystä

W211 280 CDI A Avantgarde -07