Kesäkumit ja jarruremontiksi meni

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kesäkumit ja jarruremontiksi meni

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Oli sotaratsustani W124:sta talven aikana kuluneet takajarrut aika loppuun, joten jouduin sitten kesänakkien vaihdonyhteydessä jarruremppaan. Jonkinlaista jumittamista on varmaan ollut kun levyissä oli kitkapinnoissa ruostetta. Ostin levyt ja palat, mutta huomasin että satulan männän kumit oli aikas haperoita ja mäntiä/kumeja kun ei viitti alkaa korjaamaan kun ilmausruuvit ainakin katkee useimmiten tommosista umpiruosteisista ilmausruuveista, nii vaihtosatulat säästää hermoja kun ei ne tohon edes maksa paljoa.

Satulat olivat varmasti alkuperäset mutta näitä vanhempia mersuja on mukava korjata kun pultit lähtee auki ilman pajavasaraa tai lämmittämistä. Itse jarrupalat ja hilut oli niin ruosteissa että kun kolautti ni toisella puolella hilut rikkoontu! Oli siis aika korkea aika remonttia tehdä sinne. Itse satulan pulteissa oli jotain sinistä rasvaa kierteissä, eli vissiin tehtaan alkuperäset rasvat siellä oli (ainakin W123:ssa oli myös hyvin kaikki pultit rasvattuja tehtaan jäljiltä). Itse kun tekee niin olen aina laittanut myös rasvat kierteisiin ni saa auki seuraavallakin kerralla ilman itkuja. Noh, nyt on täysin uudet jarrut takana ja oli harvinaisen helppo ja nopea homma.

Samalla tuli huomattua että perä on kostea, ei tiputtele maahan, mutta se on kai näissä yleistä että perä kostuu tai ainakin hikoilee. Peräöljyt on uudet alkup. mersun. Aikasemmin oli kuiva vanhoilla alkup. öljyillä, mutta ne oli jo semmosta siirappia ettei ne olis voinu valua vaikka olis seinään heittänyt kiinni.
Timoh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Kesäkumit ja jarruremontiksi meni

Viesti Kirjoittaja Timoh »

Olisiko se sininen siinä kierteessä lukitus nestettä tms. lukitetta?
124 E 3200 Cabriolet, 204 200cdi farmari
Vastaa Viestiin