230 kompressorin motti entiseks

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ookkeaki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 29.04.2013 18:49

230 kompressorin motti entiseks

Viesti Kirjoittaja ookkeaki »

Eli hommasin -97 w202 230 kompressorin nokka mällättynä. Auto laitettiin kuntoon ja ehdin vajaan 400 km ajamaan kunnes normaalin kiihdytyksen jälkeen, kuului rutinaa ja vedin virrat pois. Kun koitin käynnistää, startti pyöritti yhtä rauhallisesti kuin 40 asteen pakkasessa. Muutaman lyhyen starttauksen jälkeen, kone jumitti yhteen kohtaan josta ei päässyt enää yli.
Purettua selvisi että kahen etummaisen sylinterin kaikki 8 venttiiliä oli tuhannen silppuna imusarjanpohjalla, männän päällä ja pakosarjassa. Toiset kaksi pyttyä oli täysin puhtaita. Korjaus vaiheessa imusarja ei ollut auki, eli sinne ei ole voinut mennä mitään romua ja sen kaasuläpän jälkeen ennen imusarjaa on metalliverkko minkä läpi ei ole voinut myöskään mennä romua.

Joka tapauksessa tuo motti on nyt entinen ja nostettu pois. Mahtaiskohan kenelläkään olla vastausta tähän tuhoutumiseen?
MB w202 Sport 280 -94
MB w202 Sport 36 amg -96
MB w210 Elegance 300DT -97
MB w210 Elegance 300TDT -97
MB w202 Classic 180 -99 x2
MB w202 Elegance 250DT -98
MB w123 280 coupe -80
MB w202 ATP Tour Esprit 230 kompressor -97
MB w123 230E "pätkämersu" -77
Petri41
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 13.01.2008 12:39
Paikkakunta: mikkeli

Re: 230 kompressorin motti entiseks

Viesti Kirjoittaja Petri41 »

Viestissä ei ollu juttua miten paljon kyseisellä vehkeellä ajettu, mutta yleensä mäntäventtiilisalaattia tulee kun jakopää sekoaa, eli ketju poikki tai jako hypänny esim öljynpaineen katoamisen seurauksena. Yks mikä vois vielä tulla mieleen niin esim isommalle vaihtaessa ei oliskaan menny oikea vaihe silmään vaan laitettu pienempää, jolloin moottori ottaa ylikierroksia reippaasti, tämä siis manuaalivehkeessä.
W220 430 Lang
EX W202 230K
EX W124 300 tdt
EX W201 2.5-16
EX W201 2.0 E
ookkeaki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 29.04.2013 18:49

Re: 230 kompressorin motti entiseks

Viesti Kirjoittaja ookkeaki »

190 tkm mittarissa, vaihto virhe ei ainakaan ollut ja ketju on ehjä. Syttyykös w202:ssa mitään vikavaloo jos öljynpaineet ei oo kohilllaa? Jakohan voisi olla hypännyt, mutta kuin se ny kaikki ne etummaiste kahe pyty venttiilit tuhoais?
MB w202 Sport 280 -94
MB w202 Sport 36 amg -96
MB w210 Elegance 300DT -97
MB w210 Elegance 300TDT -97
MB w202 Classic 180 -99 x2
MB w202 Elegance 250DT -98
MB w123 280 coupe -80
MB w202 ATP Tour Esprit 230 kompressor -97
MB w123 230E "pätkämersu" -77
Vastaa Viestiin