Olisiko täällä foorumilla jollakin hyviä vinkkejä siihen, mistä mahtaa johtua tuon automaattivaihteiston hitaus. Siis, esim. vaihteen kytkeytyminen päälle (N->D) kestää tolkuttoman kauan, jopa 1,5 sekuntia samoin downshift saatta tulla parikin sekuntia myöhässä joskus. Lisäksi vaihtoa 2->3 varten voi joskus joutua kokonaan nostamaan kaasun ennen kuin vaihtuu. Toisaalta myös downshift 3->2 voisi toimia herkemmin. Joskus käy myös niin, että downshift (yleensä 4->3) tulee niin paljon myöhässä, että olen juuri nostamassa kaasua, jolloin moottori turhaan käväisee korkeammalla kierrosalueella. Joissakin topiceissa mainittiin venttiilien korjaussarjoista. Vaihdoissa esim. 2->3 on joskus vähän liikaa napakkuutta, eli nykäisee, mutta pääasiassa vaihdot tapahtuvat ilman luistoja tai nykimisiä. Kysymyksessä on nelivaihteinen. En nyt tiedä laatikon numeroa, mutta mitään sportti- tai economy-moodeja ei tässä ole erikseen. Öljyt ja suodattimen ajattelin tuohon joka tapauksessa vaihtaa.
Toinen kysymys on ajovalojen virtapiuhan liittimestä, onko se jokin standardi vai mersun oma tms... kun vasemman puolen ajovalojen/vilkkujen piuhaa ei saa kuin löysästi kiinni ja se pitäisi korjata.
W124 vaihteisto- ja sähköongelmia
W124 vaihteisto- ja sähköongelmia
230E W124 -87 

Re: W124 vaihteisto- ja sähköongelmia
Umpion kupeeseen tulee mersun omalla pistokkeella ja lampunkannassa on tieten standardi.
Toi laatikko homma niin kylmänä aski on kova ja viiveellä vaihtava mutta kun ajat tarpeeksi että on lämmin toimii se aivan erilailla...pehmeämmin.
öljyjen vaihto muuttaa myös laatikon toimintaa hieman.
Toi laatikko homma niin kylmänä aski on kova ja viiveellä vaihtava mutta kun ajat tarpeeksi että on lämmin toimii se aivan erilailla...pehmeämmin.
öljyjen vaihto muuttaa myös laatikon toimintaa hieman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-



