W211 270 cdi limp mode
W211 270 cdi limp mode
Kyseinen auto menee limp modeen eli tehot häviää ja kiertää max 3000 rpm.
ELM327 OBD-scannerilla löyty vikakoodit U0700 ja UB00 kuten täällä http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/5 ... u0b00.html Tuossa tapauksessa ilmamassamittari oli sökö. Osaako joku kertoa hyvät ohjeet ilmamassamittarin toiminnan mittaamiseen? Käytössä on oskilloskooppi ja yleismittari.
Vika menee päälle matka-ajossa, sekä taajamapyörityksessä. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen pelaa hetken. Koskaan kesken kiihdytyksen ei ole mennyt limp modeen.
Yleisiä vikakohteita näissä tuntuu googlettelun perusteella olevan juuri tuo MAF, turbon siipien säätö ja ahtoputkien halkeamat. Ahtoputkista en ainakaan yläpuolelta puristelemalla halkeamia löytänyt, enkö erota mitään ylimääräisiä suhinoitakaan. Voiko ilman Staaria erottaa, että onko kyseessä moottorin vai automaattilaatikon aiheuttama limp mode? Moottorin vikavalo ei ole vielä syttynyt.
Tiedän, että Staarilla sen kätevästi näkisi mikä on vikana, mutta sellaista ei nyt ole käytettävissä. Saa heittää ajatuksia vian paikantamiseen!
ELM327 OBD-scannerilla löyty vikakoodit U0700 ja UB00 kuten täällä http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/5 ... u0b00.html Tuossa tapauksessa ilmamassamittari oli sökö. Osaako joku kertoa hyvät ohjeet ilmamassamittarin toiminnan mittaamiseen? Käytössä on oskilloskooppi ja yleismittari.
Vika menee päälle matka-ajossa, sekä taajamapyörityksessä. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen pelaa hetken. Koskaan kesken kiihdytyksen ei ole mennyt limp modeen.
Yleisiä vikakohteita näissä tuntuu googlettelun perusteella olevan juuri tuo MAF, turbon siipien säätö ja ahtoputkien halkeamat. Ahtoputkista en ainakaan yläpuolelta puristelemalla halkeamia löytänyt, enkö erota mitään ylimääräisiä suhinoitakaan. Voiko ilman Staaria erottaa, että onko kyseessä moottorin vai automaattilaatikon aiheuttama limp mode? Moottorin vikavalo ei ole vielä syttynyt.
Tiedän, että Staarilla sen kätevästi näkisi mikä on vikana, mutta sellaista ei nyt ole käytettävissä. Saa heittää ajatuksia vian paikantamiseen!
Re: W211 270 cdi limp mode
Laita paikkakuntasi tähän niin eiköhän joku starin omistava henkilö ota yhteyttä.
Re: W211 270 cdi limp mode
Kyllä nämä vaikeiksi menee ilman kunnon testeriä.
Vaihteiston vikatila aiheuttaa sen ettei toimi kuin pakki ja yksi vaihde eteenpäin.
Vaihteiston vikatila aiheuttaa sen ettei toimi kuin pakki ja yksi vaihde eteenpäin.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270 cdi limp mode
Annetaan apua tarvittaessa mainitulla laitteella. Ajatuksia vian paikantamiseen ei edes kannata arvuutella, koska Mersun testaamiseen on ihan oma simulaattori, jolla viat selviää.kraatteri kirjoitti:
Tiedän, että Staarilla sen kätevästi näkisi mikä on vikana, mutta sellaista ei nyt ole käytettävissä. Saa heittää ajatuksia vian paikantamiseen!
Tuosta linkistä löytyy apuja; http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 270 cdi limp mode
Oon katellukki tuota ketjua minkä mesemies89 linkkasit. Paikkakunta Kajaani, jonne ei ole laitteen omistajia merkattu. Minkä niminen simulaattori? Onko tämä simulaattori siis osa testeriä, eli ei toimi PC:llä ilman testeriä?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270 cdi limp mode
kraatteri kirjoitti:Oon katellukki tuota ketjua minkä mesemies89 linkkasit. Paikkakunta Kajaani, jonne ei ole laitteen omistajia merkattu. Minkä niminen simulaattori? Onko tämä simulaattori siis osa testeriä, eli ei toimi PC:llä ilman testeriä?
Kyllä kaiketi Kajaanista löytyy Stari. Tälläkin foorumilla eräällä jäsenellä tietääkseni on Stari käytettävissä ja asustelee Kajaanissa.
Mersun simulaattori on Stari ja on kytkettävä tietokoneseen.
Re: W211 270 cdi limp mode
kraatteri kirjoitti: Paikkakunta Kajaani, jonne ei ole laitteen omistajia merkattu.




Huippumiehiä

Re: W211 270 cdi limp mode
En kyllä ymmärrä miksi täällä se kristallipallo olisi? Tarkoitin tuossa ylempänä, että tuolla stari ketjussa ei ole linkattuna karttaan Staaria Kajaanin kohdalle. Tottakai täällä voi kellä tahansa olla staari käytössä, mutta toinen asia on, että käyttääkö sitä toisten autoihin..etrade kirjoitti:kraatteri kirjoitti: Paikkakunta Kajaani, jonne ei ole laitteen omistajia merkattu.Sielläpäin taitaa olla jopa kristallipallo millä viat saadaan selville
![]()
![]()
Huippumiehiä
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270 cdi limp mode
Stari voi olla kenellä tahansa, mutta se on eriasia osaako sitä käyttää. Tuskin monikaan Staria kirjahyllyn somisteena pidä.kraatteri kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi täällä se kristallipallo olisi? Tarkoitin tuossa ylempänä, että tuolla stari ketjussa ei ole linkattuna karttaan Staaria Kajaanin kohdalle. Tottakai täällä voi kellä tahansa olla staari käytössä, mutta toinen asia on, että käyttääkö sitä toisten autoihin..etrade kirjoitti:kraatteri kirjoitti: Paikkakunta Kajaani, jonne ei ole laitteen omistajia merkattu.Sielläpäin taitaa olla jopa kristallipallo millä viat saadaan selville
![]()
![]()
Huippumiehiä
Aina piilee vaara, jos Stari on jonkun ongelma-autossa kiinni, voi menettää kalliin laitteen ja sen vuoksi jotkut Starin omistajat eivät välttämättä suostu vieraiden Mersujen dianostointiin.
Re: W211 270 cdi limp mode
täh?Mesemies89 kirjoitti: Aina piilee vaara, jos Stari on jonkun ongelma-autossa kiinni, voi menettää kalliin laitteen
Re: W211 270 cdi limp mode
Tuskin sitä laitetta menettää ellei sitä rosmon autoon käytä, tai sitten fyysisesti riko. Auto tuskin voi Staria sekottaa ohjelmallisesti, eikä kyllä muutenkaan.be39 kirjoitti:täh?Mesemies89 kirjoitti: Aina piilee vaara, jos Stari on jonkun ongelma-autossa kiinni, voi menettää kalliin laitteen
Re: W211 270 cdi limp mode
Sen verran edistystä, että mittailin juuri tuon MAFin jännitettä ilman kuormaa.
Mittasin:
700rpm 1,55V, tosin lopuksi kun mittasin uudestan sain 1,65V
1000rpm 1,72V
1500rpm 2,16V
2000rpm 2,52V
2500rpm 3,03V
3000rpm 3,31V
3500rpm 3,58V
4000rpm 3,73V
Ilmeisesti alhaista lukemaa näyttää, verrattuna esim tähän:http://www.mbclub.co.uk/forums/35102-post35.html. Tuolla on kuitenkin uudella MAFilla yli neljän voltin lukemia mitattu.
Olisin puhdistellut jo tuota elektroniikan puhdistusaineella, mutta eipä ollut välinettä noihin erikoiskantoihin.
Joko uskaltaisi olettaa, että MAF on viallinen? Silloin kun vika ei ole päällä tuntuu voimatkin olevan hyvin tallella, niin ei varmaan kovin isoja rakoja kärsi olla ahtoputkissa.
Mittasin:
700rpm 1,55V, tosin lopuksi kun mittasin uudestan sain 1,65V
1000rpm 1,72V
1500rpm 2,16V
2000rpm 2,52V
2500rpm 3,03V
3000rpm 3,31V
3500rpm 3,58V
4000rpm 3,73V
Ilmeisesti alhaista lukemaa näyttää, verrattuna esim tähän:http://www.mbclub.co.uk/forums/35102-post35.html. Tuolla on kuitenkin uudella MAFilla yli neljän voltin lukemia mitattu.
Olisin puhdistellut jo tuota elektroniikan puhdistusaineella, mutta eipä ollut välinettä noihin erikoiskantoihin.
Joko uskaltaisi olettaa, että MAF on viallinen? Silloin kun vika ei ole päällä tuntuu voimatkin olevan hyvin tallella, niin ei varmaan kovin isoja rakoja kärsi olla ahtoputkissa.
Re: W211 270 cdi limp mode
MAF puhdistettu MAFin puhdistusaineella. 25 min suihkuttelin, annoin vaikuttaa ja kuivasin ilmalla. Käytännössä samat jännitteet, ei edes voltin kymmenyksellä muuttunut. Ensimmäinen kuva likaisesta ja toinen puhtaasta. Vois luulla tosin toisinpäin, kun öljy kimaltaa puhdistamattomassa. Onko tuo ensimmäisenä näkyvä lanka mittaava? Uutena tuo ensimmäinenkin lanka on tosin kirkas. Näyttääkö tuo lanka teistä finitolta, mikäli se on mittaava?



Re: W211 270 cdi limp mode
Voisko egr--venttiili vuotaa läpitte hiukan minkä takia sitten ei nouse maffilta mitattu jännite ylös asti... Tai sitten maf sökö
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
Esimerkisi niin niitä on hajonnut(vaikka ovatkin hyvin suojatuja) kunbe39 kirjoitti:täh?Mesemies89 kirjoitti: Aina piilee vaara, jos Stari on jonkun ongelma-autossa kiinni, voi menettää kalliin laitteen
testatavassa autossa on ollut sähköisä vikaa mikä antaa testerin suuntaan likaa jännitettä,
tiedossa myös tapaus missä oli auton akusta jännite laskenut alas ja omistaja sitten laittanut booserilla sitä lisä mistä seurasi käyttö kelvoton testeri(oa lukunsa ovat vielä ns teini viritelmät missä on joka suuntaan "räiskiviä karvaperse" liitoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270 cdi limp mode
Niin ja noiden ( karvaperse rupusnikkarien omat viritelmät ) lisäksi sopivassa paikassa hiertymä johdoissa, jotka oikosulussa tai maadottaa sekä jyrsijöiden tekemät tuhot johtimiin yms.
Alkuperäiselle kysyjälle neuvoisin vaihtaa suosiolla MAF. Stari ilmoittaisi selkeästi onko ilmamassamittauksessa ongelmia. Turha vikaa on hakea yleismittarilla tai oskilloskoopilla, kun Stari on sitä varten.

Alkuperäiselle kysyjälle neuvoisin vaihtaa suosiolla MAF. Stari ilmoittaisi selkeästi onko ilmamassamittauksessa ongelmia. Turha vikaa on hakea yleismittarilla tai oskilloskoopilla, kun Stari on sitä varten.
Re: W211 270 cdi limp mode
Meinaatko että vuotaisi ulkoilmaan? Jos vuotaa pakokaasuja normaalireittiä pitkin, niin MAFhan tunnistaisi ylimääräisen ilman? Minun tapauksessa mitattu ilmamäärä on liian pieni(ehkä).multiviri kirjoitti:Voisko egr--venttiili vuotaa läpitte hiukan minkä takia sitten ei nouse maffilta mitattu jännite ylös asti... Tai sitten maf sökö
Re: W211 270 cdi limp mode
Puolimaallikkona arvelisin, että testeristä on hajonnut ainoastaan differentiaalisen signaalin vastaanottopiiri, mutta kaikki "tärkeämmät" piirit ovat ehjänä koska ovat optoeristetyt. Differentiaalisen signaalin vastaanottava piiri ei ole itsessään yleensä optoeristetty, tosin kestävätkin hyvin jännitteitä. Tästä seuraa se, että kunnon räpsyllä voi tuon ensimmäisen piirin särkeä, mutta opton takia ei enempää säry.. Arvailua ja spekulaatiota, voi olla ihan erillainenkin tuo, kun en ole testariin perehtynyt.CDI203 kirjoitti:Esimerkisi niin niitä on hajonnut(vaikka ovatkin hyvin suojatuja) kunbe39 kirjoitti:täh?Mesemies89 kirjoitti: Aina piilee vaara, jos Stari on jonkun ongelma-autossa kiinni, voi menettää kalliin laitteen
testatavassa autossa on ollut sähköisä vikaa mikä antaa testerin suuntaan likaa jännitettä,
tiedossa myös tapaus missä oli auton akusta jännite laskenut alas ja omistaja sitten laittanut booserilla sitä lisä mistä seurasi käyttö kelvoton testeri(oa lukunsa ovat vielä ns teini viritelmät missä on joka suuntaan "räiskiviä karvaperse" liitoksia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
Tais mennä juuri toisin päin jos egr vuotaa pakokaasua sinne niin ilmamassa mittari näytää liianpientä ilma määrää,kraatteri kirjoitti:Meinaatko että vuotaisi ulkoilmaan? Jos vuotaa pakokaasuja normaalireittiä pitkin, niin MAFhan tunnistaisi ylimääräisen ilman? Minun tapauksessa mitattu ilmamäärä on liian pieni(ehkä).multiviri kirjoitti:Voisko egr--venttiili vuotaa läpitte hiukan minkä takia sitten ei nouse maffilta mitattu jännite ylös asti... Tai sitten maf sökö
sinne kun menee silloin pakokasuua egr ventillin kautta eikä ilmaa ilmamassa mittarin läpi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270 cdi limp mode
En oo niin tarkkaan perehtynyt tohon EGR:ään tai koneeseen ylipäätään ovat kettuvie korjausoppaat maksullisia... Eli MAF ei näe EGRin syöttämiä pakokaasuja. Pitääpä sitten tutkiskella tuota EGR:ää...CDI203 kirjoitti:Tais mennä juuri toisin päin jos egr vuotaa pakokaasua sinne niin ilmamassa mittari näytää liianpientä ilma määrää,kraatteri kirjoitti:Meinaatko että vuotaisi ulkoilmaan? Jos vuotaa pakokaasuja normaalireittiä pitkin, niin MAFhan tunnistaisi ylimääräisen ilman? Minun tapauksessa mitattu ilmamäärä on liian pieni(ehkä).multiviri kirjoitti:Voisko egr--venttiili vuotaa läpitte hiukan minkä takia sitten ei nouse maffilta mitattu jännite ylös asti... Tai sitten maf sökö
sinne kun menee silloin pakokasuua egr ventillin kautta eikä ilmaa ilmamassa mittarin läpi
Viimeksi muokannut Obnoxio, La 04.07.2015 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 270 cdi limp mode
Tossa on ilmeisesti sähkömoottorilla ohjattu EGR eikä alipaineella. Voiko sen puhdistaa kuten alipainekäyttöiset? Availla ja sulkea sitä ei ainakaan irtaallaan kai voi.
Re: W211 270 cdi limp mode
Käytin EGR:n irti eikä ollut edes täynnä sitä mustaa mönjää niinkuin se saattaa pahimmillaan olla. Nokinen oli egr ja imusarja, mutta ei pahasti. EGR myös liikkui vapaasti lukuunottamatta jousen antamaa vastusta. ja vapaana ollessaan sulkeutuu täysin. Sen verran siistissä kunnossa oli, että en usko että imusarjan läpät on jumissa.
Suhinoita ei kiihytellessä kuulu, eikä ahtoputkissa purkamatta näy tai tunnu halkeamia. Välijäähdytinkin näytti ehjältä. Pitää varmaan tilata uusi MAF, kun eivät ikuisia ole.
Suhinoita ei kiihytellessä kuulu, eikä ahtoputkissa purkamatta näy tai tunnu halkeamia. Välijäähdytinkin näytti ehjältä. Pitää varmaan tilata uusi MAF, kun eivät ikuisia ole.
Re: W211 270 cdi limp mode
Putsaa imuilman lämpötila anturi. Se on siinä edessä ilmanputsarille tulevan isossa putkessa kiinni koneen vasemmalla puolella. Mulla tuo oliöljyinen ja meni vikatilaan vähän väliä. Korjatkaa jos anturi on väärä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: W211 270 cdi limp mode

Tommonen on jo putsattu. Oli öljynen. Öljy oli työntyny anturilta pinneille asti. Mittasin tolle resistanssiksi joitain kilo-ohmeja, resistanssi muuttu lämmitellessä, niin ehjä kait se oli.
Tuli mieleen, että jos MAF olisi ehjä, niin tukkeutunut katti varmaan tehokkaasti estäisi ilman virtausta ja täten selittäisi alhaisemman lukeman. Tässä vissiin kuitenki on katti..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
Jep aina välillä tulee vastaan tapuksia missä tukkon mennyt putki sotkee ilmamassamittarin, egr systeemin toiminnankraatteri kirjoitti: Tuli mieleen, että jos MAF olisi ehjä, niin tukkeutunut katti varmaan tehokkaasti estäisi ilman virtausta ja täten selittäisi alhaisemman lukeman. Tässä vissiin kuitenki on katti..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270 cdi limp mode
Huoh, SRS-valo syttyi sen jälkeen, kun käytin vänkärin penkki ala-asennossa eikä sammu. Johtoa näytti olevan pitkälti ja yksi iso liitin muutamalla paksulla johdolla oli nippusiteella varmistettu, niin on taidettu joskus korjata sitä liian lyhyttä johtosarjaa mikä taitaa olla näissä tyyppivika. Jospa sitä joskus sais sen staarin hommattua...
Re: W211 270 cdi limp mode
SRS-valot nollailtu ja uusi MAF asennettu. Lukemat on samat ja vika jatkuu eli pitää oikeasti jo vika etsiä. No onpahan nyt ylimääräinen ehjä maf.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
kraatteri kirjoitti:SRS-valot nollailtu ja uusi MAF asennettu. Lukemat on samat ja vika jatkuu eli pitää oikeasti jo vika etsiä. No onpahan nyt ylimääräinen ehjä maf.
ilmamassamittarin johdot, imusarja, ahtovuodot tutkailla,CDI203 kirjoitti:Jep aina välillä tulee vastaan tapuksia missä tukkon mennyt putki sotkee ilmamassamittarin, egr systeemin toiminnankraatteri kirjoitti: Tuli mieleen, että jos MAF olisi ehjä, niin tukkeutunut katti varmaan tehokkaasti estäisi ilman virtausta ja täten selittäisi alhaisemman lukeman. Tässä vissiin kuitenki on katti..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270 cdi limp mode
Ei oo näkyny ilmamassamittarin johdoissa hankaumia. Ilmeisesti yksi vakiopaikka olisi heti muutaman sentin päässä anturista, mutta ainakin suojatötterö on ihan ehjä.CDI203 kirjoitti:kraatteri kirjoitti:SRS-valot nollailtu ja uusi MAF asennettu. Lukemat on samat ja vika jatkuu eli pitää oikeasti jo vika etsiä. No onpahan nyt ylimääräinen ehjä maf.ilmamassamittarin johdot, imusarja, ahtovuodot tutkailla,CDI203 kirjoitti:Jep aina välillä tulee vastaan tapuksia missä tukkon mennyt putki sotkee ilmamassamittarin, egr systeemin toiminnankraatteri kirjoitti: Tuli mieleen, että jos MAF olisi ehjä, niin tukkeutunut katti varmaan tehokkaasti estäisi ilman virtausta ja täten selittäisi alhaisemman lukeman. Tässä vissiin kuitenki on katti..
Imusarjassa en mitään ihmeellistä nää. Pikkupätkä löyty alipaineletkua, mutta sekin oli ehjä.
Käytin pohjamuovin irti ja puristelin ahtoputkia huolellisesti eikä niistä halkeamia löytynyt. liitoksista tihkuu tosin vähän öljyä. Jospa joku staarillinen käy joskus Kajaanissa päin.
Re: W211 270 cdi limp mode
On tullut vastaan, että varsin puhtaan oloisen EGR-venttiilin pystyakselin varteen on "piinttynyt" nokea niin, ettei sitä näe ja kuitenkin häiritsee sen toimintaa (takertelee hentoisesti kuumana).kraatteri kirjoitti:Käytin EGR:n irti eikä ollut edes täynnä sitä mustaa mönjää niinkuin se saattaa pahimmillaan olla. Nokinen oli egr ja imusarja, mutta ei pahasti. EGR myös liikkui vapaasti lukuunottamatta jousen antamaa vastusta. ja vapaana ollessaan sulkeutuu täysin.
Ongenlan saa korjattua liottamalla VD40:sellä sitä reilusti... liikutellen samalla venttiiliakselia ylös alas muutaman minuutin ajan (riittävän kauan).
Olisi ainakin helppo (tosin sotkuinen) ja halpa homma tehdä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57