kierroslukumittari temppuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 28.02.2004 02:52
Paikkakunta: Savonlinna

kierroslukumittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja ola »

Kirjoitin jo aikaisemmin samasta ongelmasta. Mittari näyttää välillä oikein, välillä menee ihan nollaan. Ylijännitesuojan sulakkeen olen katsonut akun takaa, siinä ei ollut vikaa. Joku ehdotti renkaiden vaihtuneen, siitä ei ole kysymys. Nyt kaipaan lisää ideoita, mistä jatkaa vianetsintää?? Mihin muuten kierroslukumittarin toiminta perustuu?
-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Onko sulla bensakone vaiko diesel? Eli mistähän vehkeesi kiekaisee kierrokset mitattavakseen..
ola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 28.02.2004 02:52
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ola »

PKivireki kirjoitti:Onko sulla bensakone vaiko diesel? Eli mistähän vehkeesi kiekaisee kierrokset mitattavakseen..
Diesel eli viestin alhaalta se selviää. W124 250TD aut. -88
-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Oisko sulakkeessa kosketushäikkää... :shock:
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarno kirjoitti:Oisko sulakkeessa kosketushäikkää... :shock:
tai itse releen koskettimet?
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mika.T kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Oisko sulakkeessa kosketushäikkää... :shock:
tai itse releen koskettimet?
¨Mulla lakkas jenkamittari aikoinaan kokonaan toimimasta, ja kun pyöräytti sulaketta niin rupes toimimaan... :wink:
W201 2,3E
Vito 112 cdi
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kyseiseen kytkentään liittyy myös kickdown rele.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
ola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 28.02.2004 02:52
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ola »

Jarno kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Oisko sulakkeessa kosketushäikkää... :shock:
tai itse releen koskettimet?
¨Mulla lakkas jenkamittari aikoinaan kokonaan toimimasta, ja kun pyöräytti sulaketta niin rupes toimimaan... :wink:
Mitä sulaketta piti pyöräyttää??
Minulla on nimittäin saksankielinen sulakeluettelo..
-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Mittariston oikuttelu

Viesti Kirjoittaja RSU »

Mulla oli kanssa vaikeuksia (124 250d /88 automaatti ja automaatti-ilmastointi) mittariston kanssa. Tutkivat sähkökorjaamolla ja totesivat mittarisosta kärähtäneen silla ???. Hommasin käytetyn vasemmallle puolelle. Vaihtoivat liikkeessä käytetyn rikki menneen tilalle. Toimi hyvin kottiin saakka mutta seuraavana aamuna likkeelle lahdettäessä kaikki tuntui olevan taas sekaisin. Liikeessä ihmettelivät kovasti ja sanoivat, että täytynee tarkistaa kaikki johdotukset. Olivat ystävällisiä ja antoivat tutkia pihalla kyseistä ongelmaa ja avittivat antamalla mittarison ulosvetäjän. Lopulta ongelma löytyi mittaristojen maadoitusliuskasta, joka yhdistää vasemman ja oikeapuoliset mittaristot. Nopeusmittarin alapuolella on maasoitusliuska, joka on ainoastaan painokontaktissa mittaristojen välillä. Kyseine maadoituksen puute sai aikaan monta eri toimintahäiriötä. Kun käyntinopeumittari ei toiminnut, vaikutti se myös moottorin kierroluskuun. On jotenkin yhteydessä kierrosluvun säätösysteemin kanssa. Liuskan hapettumien puhdistus ja suojaus sopivalla suojarasvalla poisti ongelman kokonaan. Ei ole enää uudestaan ilmennyt.. Näyttävät noi maadoitusongelmat poikivan ihmeellisiä vikoja virran etsiessä kulkureittinsä jostain muualta kuin sieltä mistä on tarkoitettu. :wink:
Yli 25 vuotta mersuilua
Vastaa Viestiin