Kaasuläppä kotelo ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Onko kukaan tällä foorumilla perehtynyt paljonkin noiden kaasuläppäkoteloiden sielun elämään?? :D Nimittäin itsellä hajosi (c180 96) kaasuläppäkotelo ja tyhjkäynti seilaa minne sattuu. Testerillä tutkittiin ja antoi mm seuraavaa:

Tyhjkäyntisäätö häirötilannekäytössä.

Magneettiventtiili rele A7k1
Alijännite.

Ali tai ylijännite virtapiiri 15R

Elikkä vaihdoin sitten autoon vastaavan osan (käytetyn) ja ongelma ei poistunut mihinkään vaikka kokeiltiin säätää tyhjäkäyntiä testerillä ja ei silti vastaa. Tuossa käytetyssä kaasuläpässä oli ihan sama varaosa nro elikkä ei sen pitäisi olla vääräkään. Voiko tässä nyt olla niin huono tuuri että tuo vaihdettu kaasuläppä ei ollut toimiva sekään, vai onko sitten johtosarjasta mahdollisesti johto poikki ynm.. Merkki huollossa sanoivat että saattaa olla että täytyy hommata uusi osa ennekuin alkaa toimimaan :? . En tiedä liekkö sitten sanoneet rahastus mielessä vai että onko tämä kylmä totuus. Sillä en mielellään ton ikäiseen autoon 600€ sijoittaisi...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minua kiinnostaisi se vanha kotelo ja perehtyä siihen ..maksan pk.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

No jos uskot siihen selkoa saavan niin voinhan mä sen postittaa. Pistä postitus osoite YV:la.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tai en tiedä voinko tehdä sille mitään mutta ajankanssa kun joydan tutkin sitä.
Nyt voit putsailla sen ja katso kotelon sisään jos pääset sinne ja johdotutksista lähtee ylennsä kuret irti että olisisko vuoto virtoja ja toisekseen rattaat läpälle niin kääntää sitä 90astetta ja niittaa yhteen kaksi osaa kun ne nyt on kuluneet soikeiski eli siitä humppaus kun moottori säätää sitää eees taas ja tyhjä liike välissä häiritsee...näin oli joku korjaillut ton humppauksen ..kokeile jos saat itse sen tehtyä.
Pääty..miten saa irti,onko ruuvilla vai niitattu/hitsattu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

CRC:la on tullut putsailtua tuota pari kertaa. Juuri tuli tulin ottaneeksi irti koko osan ja aukaisin sen mutta ainakaan äkkiseltään en erottanut mtn poikkeavaa.. Johto sarjaa aloin myös purkaa noiden huonojen johtojen varalta.
Pitää melkein laittaa kuvaa tosta kotelon sisältä..
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Kuva

Kuva

Siinäpä olisi pari kuvaa. Jos tarkoitit tuota vipua mikä on kiinni tuossa metallisessa rattaassa niin aika pieni joku 1mm välys tuntui että tuskin niin pienellä on merkitystä. Eivätkä nuo hampaat näyttäneet kovin kuluneilta.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Onkos tuollaisessa vielä ylijänniterele?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

En muutes tiedä onko... Enkä ole ihan varma mitä relettä tuo vikakoodi tarkoittaa :crazy:
Tarkkoittaakohan tuo vikakoodin rele absin relettä? Sillä netistä tutkiskelin ja tuon niminen rele liittyy absien toimintaan... Absit kyllä pelaa autossa eikä merkkivalo pala, että mitä lie sitten kummittelee...
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Eihän olisi johtosarjas vikaa? Mulla ainaki johtoja heiluttamalla sai välillä toimimaan. Lopuksi se lakkas toimimasta kokonaan ja korjaamo "korjas" sen johtosarjan. Ei vaan kyllä kovinkaan hyvin ku 100km pääsi ja taas tyhjäkäynti takertelee
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

RedXIII kirjoitti:En muutes tiedä onko... Enkä ole ihan varma mitä relettä tuo vikakoodi tarkoittaa :crazy:
Tarkkoittaakohan tuo vikakoodin rele absin relettä? Sillä netistä tutkiskelin ja tuon niminen rele liittyy absien toimintaan... Absit kyllä pelaa autossa eikä merkkivalo pala, että mitä lie sitten kummittelee...
ABS rele on sama kuin yj-rele....avaa ja tinaa se eli alumiinikuorinen jossa sulake tai kaksi päällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Petterii kirjoitti:Eihän olisi johtosarjas vikaa? Mulla ainaki johtoja heiluttamalla sai välillä toimimaan. Lopuksi se lakkas toimimasta kokonaan ja korjaamo "korjas" sen johtosarjan. Ei vaan kyllä kovinkaan hyvin ku 100km pääsi ja taas tyhjäkäynti takertelee
Johtosarjaa aloin tosta purkamaan. Johtosarja näyttää ainakin päällepäin ihan hyvä kuntoiselta. Ainoat rapistuneet johdot mitä on löytynyt olivat tossa jäähdytysnesteen lämpötila anturissa. Mutta en usko kyllä sen vaikuttavan tähän ongelmaan.. :?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siinä vivustossa ei muuten tartte olla paljoa välystä kun pikkuliikettä alkaa säätömoottori korjata ja läppä ei itsessään tartte kummaista väljää liikettä että kierrokset jo humppaa....ainakin näin ajattelin asiaa kun joku oli korjannaut sisältään vain erinäköisen poistamalla välyksen ja sitten läksi toimimaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Ok. Kun ajattelin koska tuossa toisessa kaasuläpässä ei ollut välystä mitä kokeilin mutta saattahan se olla viallinen muuten. Pitää yrittää kehittää tohon joku patentti ja kokeilla. Johtosarjaa purin senverran että vastaan tulee ennen ECU:a tällänen muunlainen boksi (pissapojansäiliön alla) johon johtosarja tulee liittimellä kiinni ja toisella liittimellä lähtee ECU:le. Silmämääräisesti ainakin oli johdot kunnossa..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: Kaasuläppä kotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Kyseinen kytkin mistä viestiketjun aloittaja puhui taitaa olla noiden rattaiden alla?
Vastaa Viestiin