Pikkugetragin rahina tyhjäkäynnillä
Pikkugetragin rahina tyhjäkäynnillä
Hakua käyttämällä en oikein saanut järkevää vastausta siihen, että miksi tuon W201:n loota välillä pitää rahinaa tyhjäkäynnillä, onko muilla mitään kokemuksia? Laatikko toimii erinomaisesti kyllä muuten. Rahina lakkaa heti kun painaa kytkimen pohjaan, eli sitä kuuluu vain kun auto on vapaalla.
Re: Pikkugetragin rahina tyhjäkäynnillä
Kykinakselin laakeri? Jos kytkimen painaa pohjaan ja sitten kuuluu rahina, nii mielestäni silloin pitäisi alkaa tutkimaan painelaakeria, mutta tuo sinun vikasi voi johtua kytkinakselinlaakerista tai sitten siitä vaihtipyörässä olevasta silmälaakerista.
Re: Pikkugetragin rahina tyhjäkäynnillä
Painelaakeri ainakin itellä välillä rahisee noin vaikka uuden laitoinkin 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Re: Pikkugetragin rahina tyhjäkäynnillä
Edellisessä harrasteautossani (M5) oli Getrag 280, ja siinä tuollainen rahina tuli siitä ensimmäisestä hammaspyöräparista joka siirtää voiman laatikossa kytkinakselilta sivuakselille. Vaihteistokorjaajan mukaan esiintyi yleisesti saksantuonneissa, koska niillä on tykitetty vitosvaihteella (loikkari) pitkiä aikoja suurella kuormituksella (suurella vääntömomentilla). Hammaspyörät kuulemma autobahnilla ylikuumenevat, sitten kuluvat ja se on sillä selvä; rahina alkaa. Tyyppivika kyseisessä laatikossa.Mouru89 kirjoitti:Painelaakeri ainakin itellä välillä rahisee noin vaikka uuden laitoinkin
Korjaus olisi maksanut pari tonnia kyseiseen laatikkoon, joten ei maksanut vaivaa, kun ei muuten haitannut (vielä).