Moro! Aloitteleva SL-kuski kyselee otsikon mukaisesti..
-79 vuotinen 450 SL alkoi öljynvaihdon jälkeen pitämään kevyttä kolinaa käynnityksessä. Ääni kestää noin sekunnin eli sen hetken kunnes öljynpaineet nousee. Paine nousee "tappiin" eli 3:een. Ajossa paineet pysyy koko ajan yli 1,5:ssä. Koneessa on nyt 10W-40 öljyt, edellisistä öljyistä, joilla tätä ongelmaa ei ollut, ei luonnollisesti ole mitään käsitystä mitä mahtoivat olla.. Vanhoilla öljyillä ajossa paineet pysyivät hieman korkeammalla, tämä kielisi että olivat olleet paksumpaa tavaraa.
Eli, mitä raati suosittelee? Vaihtaa 20w-50 öljyt koneeseen? Vai onko tämä ominaisuus josta ei tarvi murehtia? Vai pitäisikö alkaa katselemaan koneremonttiin osia?
Jotain hajoamassa?
Re: Jotain hajoamassa?
Öljy on ok. ja samalla syy käynnistyksen jälkeiseen ketjun rallatukseen.
Taitaapi kaikki vanhemmat ja vähän uudemmatkin mersut rallattaa, kunnes öljynpaine kiristää ketjun.
On ominaisuus ja ei syytä huoleen.
Eipä tuo paksumpi öljy huono ole, kun autolla ajetaan vain kesällä.
Taitaapi kaikki vanhemmat ja vähän uudemmatkin mersut rallattaa, kunnes öljynpaine kiristää ketjun.
On ominaisuus ja ei syytä huoleen.
Eipä tuo paksumpi öljy huono ole, kun autolla ajetaan vain kesällä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57