tilanne on seuraavanlainen...
Olen tällä hetkellä Rovaniemellä ja auto ilmoittaa että B-huolto on 600km päästä, huomenna pitäisi ajella Tallinnaa kohti, eli kilometrit menee yli että paukkuu, mutta en haluasi huollattaa täällä Suomen puolella kun hinta on vähintään 3-4 kertainen.
Huolto jäi tekemättä kun ajattelin lähtiessä kotoa ettei se millään tule täyteen kun kilometrejä oli jäljellä lähtiessä 4900km, mutta toisin kävi..
-mikä tuo B-huolto on? (saksan kieliset opukset autossa joista en ymmärrä yhtään mitään)
-mitä tapahtuu kun huoltoväli ylittyy kesken matkan? sammuuko auto/puolittaako tehot?
-voiko huoltovälin kuitata itse jotenkin, jotta voi ajella kotiin turvallisin mielin ja huollattaa auton heti perille päästyä?
Saattaa kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä mutta ei ole aikaisempaa kokemusta tietokoneella varustetuista autoista..
Auto on C w203 vm.2001 2.0Cdi
huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
mistä helvetistä nämä kaikki jouset ja vieterit on pois???
Re: huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
Ei tule mitään vahinkoa. Ajelet rauhassa tallinnaan. Katso nyt kuitenkin öljyt kuinka musta ovat jo. Sitten se huoltonäyttö pitää nollata napeista niin loppuu ilmoittelu. Täältä forumilta löytyy ohjeita siihenkin. Jos auton vie esim Veholle niin tekevät huollon kirjaimellisesti eli laskuttavat kun kiertävät autoa ja potkivat renkaita. Tärkein on öljyn ja suodattimen vaihto. Samalla jos huollatat Tallinnassa pyytää vaihtamaan koneen suodatin ja raitisilmasuodatin. Jos ei tietoa koska polttoainesuodatin vaihdettu niin vaihdattaa senkin. Sitten voi taas ajella 20 tuh kilometriä huoletta. Jos autosta ei löydy huoltokirjaa niin nämä teetät kuitenkin.
Joku voi kirjoittaa tähän ohjeet miten nollataan W203 huoltonäyttö. Mulla on W210 ja siinä nollaus tehdään eri tavalla. Sen voi nollata heti kun alkaa ilmoittelemaan.
Joku voi kirjoittaa tähän ohjeet miten nollataan W203 huoltonäyttö. Mulla on W210 ja siinä nollaus tehdään eri tavalla. Sen voi nollata heti kun alkaa ilmoittelemaan.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
tempera1 kirjoitti:Ei tule mitään vahinkoa. Ajelet rauhassa tallinnaan. Katso nyt kuitenkin öljyt kuinka musta ovat jo. Sitten se huoltonäyttö pitää nollata napeista niin loppuu ilmoittelu. Täältä forumilta löytyy ohjeita siihenkin. Jos auton vie esim Veholle niin tekevät huollon kirjaimellisesti eli laskuttavat kun kiertävät autoa ja potkivat renkaita. Tärkein on öljyn ja suodattimen vaihto. Samalla jos huollatat Tallinnassa pyytää vaihtamaan koneen suodatin ja raitisilmasuodatin. Jos ei tietoa koska polttoainesuodatin vaihdettu niin vaihdattaa senkin. Sitten voi taas ajella 20 tuh kilometriä huoletta. Jos autosta ei löydy huoltokirjaa niin nämä teetät kuitenkin.
Joku voi kirjoittaa tähän ohjeet miten nollataan W203 huoltonäyttö. Mulla on W210 ja siinä nollaus tehdään eri tavalla. Sen voi nollata heti kun alkaa ilmoittelemaan.
Kiitos vastauksesta, eli rauhallisin mielin voin kurvailla kotia kohti kuittauksen sainkin jo suoritettua. töytyy varata huoltoon aika ja vaihdattaa noiden lisäksi myös vaihteisto öljyt/suodatin, ja mitäs muuta niissä automaateissa vaihtolistalla onkaan

mistä helvetistä nämä kaikki jouset ja vieterit on pois???
Re: huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
100 tuhatta km voi huoletta ajaa automaattilootalla. Jos on tronicin laatikko on vähän tarkenpi. Maksaa sellanen 250€ suomessa tehtynä.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
Jep, Tronicin lootahan tuossa on, suunnilleen satasen verran edellisestä vaihdosta näyttäisi huoltokirjan mukaan olevan. Eli parempi katsoa kuin katuatempera1 kirjoitti:100 tuhatta km voi huoletta ajaa automaattilootalla. Jos on tronicin laatikko on vähän tarkenpi. Maksaa sellanen 250€ suomessa tehtynä.

mistä helvetistä nämä kaikki jouset ja vieterit on pois???
Re: huoltoon liittyvä kysymys, neuvoa kaivataan
Jos meet kerran tuonne lahden toiselle puolelle vaihdata ihmeessä laatikon öljyt huuhtelemalla ja suodatin. Suositus raja on 60000 tkmmacmax kirjoitti:Jep, Tronicin lootahan tuossa on, suunnilleen satasen verran edellisestä vaihdosta näyttäisi huoltokirjan mukaan olevan. Eli parempi katsoa kuin katuatempera1 kirjoitti:100 tuhatta km voi huoletta ajaa automaattilootalla. Jos on tronicin laatikko on vähän tarkenpi. Maksaa sellanen 250€ suomessa tehtynä.
öljyillä ja vaihto, niin pysyy laatikko kunnossa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan