Hei,
Nyt tarvitaan fiksumpien neuvoja vuoden 2001 A-mersun käynnistys ongelman kanssa. Auto on laitettu ajokuntoisena seisontaan viime syksynä ja nyt en saa sitä käynnistymään. Ensin laitoin lähes tyhjään tankkiin 15l tuoretta dieseliä ja vaihdoin akun. Öljy ja muut nesteet näyttävät olevan ok. Polttoainesuodatin on vaihdettu huollon yhteydessä viime syksynä ja tämän jälkeen ajettu n. 2000km. Akun vaihdon jälkeen luulin jo hetken, että auto käy mutta konepellin avaaminen paljasti ikävän yllätyksen. Kone puhisee ja puksuttaa pakokassuja kuvassa näkyvän pellin välistä, eikä koneen ääni kuulosta siltä, että se saisi "paineita". Ensimmäisestä kuvasta näkee alueen kohdan ja leveyden josta pakokaasua tulee. Mikä tuo kyseinen "pelti" mahtaa olla? Voikohan kyseinen vuoto yksistään aiheuttaa sen, että auto ei käynnisty? Kaikki vastaukset ja arvaukset ovat tervetulleita. Muuta mahdollisesti mainitsemisen arvoista lienee, että autoon on tehty koneremppa huohottimen jäätymisen seurauksena toissa talvena. http://aijaa.com/RCzUOx http://aijaa.com/hfGJ40
W168 CDi170 Käynnistys ongelma.
Re: W168 CDi170 Käynnistys ongelma.
Tarkasta että vipu joka sijaitsee kuvassasi öljyntäyttökorkin oikealla puolella että se on auki asennossa (harmaa). Kiinni asennossa se sulkee ilmakanavan moottorille.
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
Re: W168 CDi170 Käynnistys ongelma.
Auki on.Japetzu kirjoitti:Tarkasta että vipu joka sijaitsee kuvassasi öljyntäyttökorkin oikealla puolella että se on auki asennossa (harmaa). Kiinni asennossa se sulkee ilmakanavan moottorille.
Re: W168 CDi170 Käynnistys ongelma.
Mikä ihmeen vipu tämä on? Katsoin omastani, niin se oli kiinni asenossa! Jos sen funktio on olla auki, niin miksi ihmeessä se on siihen sitten laitettu?Japetzu kirjoitti:Tarkasta että vipu joka sijaitsee kuvassasi öljyntäyttökorkin oikealla puolella että se on auki asennossa (harmaa). Kiinni asennossa se sulkee ilmakanavan moottorille.
Re: W168 CDi170 Käynnistys ongelma.
Oma veikkaukseni on, että suuttimien kiinnityspultti pettänyt ja suuttimista ainakin kaksi päässyt nousemaan ylös. Kyseinen pelti on ilmanpuhdistinkotelon ja sylinterikannen välissä oleva kiinnityspelti. Suuttimet jos nousevat ylös, niin silloin pakokaasut pääsevät tulemaan juurikin tuon pellin välistä ulos.
Eikä se vipu mikään ilmansulkuventiili ole, vaan sillä kiinnittyy ilmanpuhdistinkotelo ahtimen imuputkeen/imamassamittariin.
Eikä se vipu mikään ilmansulkuventiili ole, vaan sillä kiinnittyy ilmanpuhdistinkotelo ahtimen imuputkeen/imamassamittariin.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi