MB E 200 CDI : Moottorinohjauksessa outo ongelma
MB E 200 CDI : Moottorinohjauksessa outo ongelma
Ostin kesällä otsikonmukaisen kulkupelin vuosimallia -99. Auto kiikutettiin välittömästi lastutettavaksi. Autossa alkoi ilmetä seuraavanlainen ongelma, satunnaisesti moottoritie nopeuksissa kytkeytyy "hätäkäyttö" ohjelma päälle. vika poistuu sammuttamalla auto ja "oikea" ohjelma ketkeytyy taas käyttöön.
Autossa oli hankintahetkellä vuotava ruiskupumppu ja heikkokuntoinen polttoainesuodatin, jotka uusittin "lastutuksen" jälkeen.
pumpunvaihdon yhteydessä todettiin mootorinohjausyksikön antavan seuraavanlaisen vikakoodin : paineenmuunnin, ahtopaineensäätö, säätöpoikkeama.
kenelläkään ajatusta mikä moisen vian mahtaisi aiheuttaa??
EGR venttiili puhdistettin huolella, ei apua ongelmaan.
Epäilen vahvasti myös katalysaattorin tukkeutuneisuutta. Menossa ei tunnu olevan mitään tukkoisuutta, kunnes sitten tasanopeuksilla ajellessa se limphome kytkeytyy.
Viimeisin lisähuomio on, että ilmojen kylmetessä vika on alkanut esiintyä useammin.
Autossa oli hankintahetkellä vuotava ruiskupumppu ja heikkokuntoinen polttoainesuodatin, jotka uusittin "lastutuksen" jälkeen.
pumpunvaihdon yhteydessä todettiin mootorinohjausyksikön antavan seuraavanlaisen vikakoodin : paineenmuunnin, ahtopaineensäätö, säätöpoikkeama.
kenelläkään ajatusta mikä moisen vian mahtaisi aiheuttaa??
EGR venttiili puhdistettin huolella, ei apua ongelmaan.
Epäilen vahvasti myös katalysaattorin tukkeutuneisuutta. Menossa ei tunnu olevan mitään tukkoisuutta, kunnes sitten tasanopeuksilla ajellessa se limphome kytkeytyy.
Viimeisin lisähuomio on, että ilmojen kylmetessä vika on alkanut esiintyä useammin.
Viimeksi muokannut jukkis71, To 04.11.2004 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennakko
Minulla vastaavanlainen vikakoodi tuli aikoinaan Wolkkarin lastutetun Tdi:n kanssa. Silloin päädyttiin toteamaan että kääntää pumpun ennakkoa yli sallitun jolloin pumpun ennakon tunnistin kytki suojaohjelman, tämän saksanihmeen matka katkesi siihen eikä suostunut käymään ennekuin boxi poistettiin.
Jos vika tulee tästä olisikohan mahdollista säätää mekaanisesti pumpun ajoitusta myöhemmälle?
Oma mersu on sen verran tuore tuttavuus etten osaa sanoa ( en ole vielä lastuttanut
?
Jos vika tulee tästä olisikohan mahdollista säätää mekaanisesti pumpun ajoitusta myöhemmälle?
Oma mersu on sen verran tuore tuttavuus etten osaa sanoa ( en ole vielä lastuttanut

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: MB E 200 CDI : Moottorinohjauksessa outo ongelma
Vika voi olla turbon paineissa jotka hetkellisesti pääsevät nousemaan rajojen yli.jukkis71 kirjoitti:seuraavanlaisen vikakoodin : paineenmuunnin, ahtopaineensäätö, säätöpoikkeama.
kenelläkään ajatusta mikä moisen vian mahtaisi aiheuttaa??
Moottorin ohjelmointi on tehty niin "tarkasti" että pienikin lipsahdus määrättyjen arvojen yli,niin kone lyö vika käynnin päälle.
Käytä vain johon nokassa siellähän ne viat kunnolla selvitetään.

Tai kuten....
Mikke kirjoitti:Vikamahdollisuuksi taitaa olla niin runsaasti, että varmiten vika taitaa selvitä kun käytät autoa testerissä.
Viimeksi muokannut Turbocompound, To 28.10.2004 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
taisi vika löytyä
Eli kävin tossa joku aika sitten paikallisen MB korjaajan (rollen) luona kysymässä milloin ehtisi ottaa auton sisään ja tutkiman vikaa. Mutta kalenteri oli sen verran täynnä, että korjausaika olisi mennyt useita viikkoja eteenpäin. Neuvoi kumminkin vaihtamaan 2 kpl "painekytkimiä"(paineenmuuntimia). Ensin vaihdoin sen painekytkimen joka ohjaa hukkaporttia, mutta auto meni vieläkin hätäkäytölle. Ja ei muuta kuin vehoon uudestaan hakemman se toinenkin painekytkin joka ohjaa pakokaasun takaisin kierrätystä. Nyt autolla on ajattu vajaa 1000km eikä hätäkäyttö ole kytkeytynnyt päälle kertaakaan, ainakaan vielä... 
