
Sitten kun tulin kotipihalle, niin annoin käydä hetken ja lämmöt nousi taas 100 asteeseen. Otin ilmastoinnin pois päältä siinä toivossa, että lämmöt laskisi. Jätin käymään hetkeksi, kun menin käymään sisällä. Kun palasin, lämmöt oli edelleen jatkanut nousuaan. Flekti ei ollut päällä, kunnes lämmöt nousi 110 asteeseen, niin sillon se pärähti päälle ja mielestäni kovemmalle nopeudelle, äänestä ja virtapiikistä päätellen. Flekti pysyi päällä jokatapauksessa, oli ilmastointi päällä tai ei. Lämmöt ei siltikään ruvennut laskemaan, ennen kuin laitoin lämmityksen maksimiin. Lämmöt putosi takas 105 asteeseen, kun flekti taas sammui ja sitten sammutin autonkin.
Auton käydessä syylärin ylävesiletku oli kova, kuin kivi, niin kuin ennenkin on ollut (ainakin viime aikoina). Kun sammutin porina vaan kävi kun paisuntasäiliössä neste väheni ja letku pehmeni. Voisikohan viitata kannentiivisteen vuotoon vai saako lämmöt nousta paikallaan noin korkeelle ja kuuluuko letkun olla niin kova? Öljyä ei jäähdytysnesteen seassa näkynyt ja öljy oli ihan normaalin väristä. Viskokytkin on uudehko ja toimii. Flekti toimii. En tiedä toimiiko sillä tavalla kuten kuuluu, mutta ainakin pyörii satunnaisesti ilmastoinnin ollessa päällä ja ainakin tänään myös kovemmallakin nopeudella. Syyläri on uusi. Jäähdytysnesteet on uudet.
Kertokaa omia kokemuksianne, pysyykö ilmastoiduissa malleissa lämmöt kurissa kuumalla ilmalla ja jos ei pysy onko vika vai ominaisuus ja jos on vika miten olette saanut ongelman korjattua?