etsiskellyt selkeää ohjetta airmatic:in kotikutoiseen vikadiagnoosiin/korjaukseen mutta tuntuis että kaikkissa käsketään viedä star:in nokkaan.
Eli kertokaapa kokeneemmat ja airmaticin itsekorjausta harrastaneet mistä kannattaa alkaa tutkiskelemaan.
Tapahtui seuraavaa:
Ensin tuli hälytys kun käynnisti auton että viepä auto korjaamolle kun auton sitten sammutti pienen ajan kuluttua siis noin 10-15sekuntia niin häly kuittaantui pois teki tuon pariin kertaan samana päivänä. Sitten taas ajeli ja lähti käyntiin ilman hälyjä noin vuorokauden ajan kunnes tuli hälyytys kesken ajon että vie auto korjaamoon. Nyt ei sitten enää kuittaantunut uudelleen sammuttamalöla vaan häly tuli heti päälle kun auton käynnisti (siis näytössä ennen starttia ei vikaa ja heti kun starttasi tuli vika päälle). Sain auton kotiin pihaan ja seuraavana kun aloin tarkemmin tutkia niin auto tasaisesti alas laskeutuneena mutta ei kuitenkaan pohjaan asti menneenä. Joten tuskin ne jouset niin tasaisesti vuotaisi että kaikki kulmat aikan samoissa korkeuksissa.
Seuraavaksi kun piti lähteä liikkeelle niin tuli pysäytä auto liian matala. Sammutettu niille sijoille auto. Illalla kun taas laitoin käyntiin niin ei tullut enää pysäytä hälyä mutta tuo "lievempi" häly tulee joka kerta ja päälle. Mitalla mitattuna maasta lokarin kaaren keskelle korkeus on 63-64cm aika tarkaan kaikissa kulmissa.
Minkä verran se on silloin kun airmatic on kunnossa ja toimii??
Olen myös yrittänyt kuulustella käykö kompura mutta en ainakaan lyhyen w220 omistajuus aikana olen oppinut erottamaan käykö kompura vai ei eli kuuleeko tuon kompuran äänen auton käydessä? Lähteekö kompura päälle ilman että moottoria käynnistää? Olen siellä apumiehen etukulmassa polvistellut ja yrittänyt kuunnella mut tuloksetta. Releen testasin "penkissä" ja yleismittarilla ja se on ehjä. Sitä en ole vielä kokeillut että vetääkö rele varmasti kun avaimesta kääntää. Tuo airmaticin sulake ilmeisesti on F37 ja samassa kotelossa kuin tuo rele? kertokaa jos olen väärässä.
Laittakaapa vinkkejä mitä "kikkoja" kannattaisi vielä kokeilla tuon häiriön/vian poistamiseksi koti konstein.
Miten tuo jos ottaa kompuran irti autosta ja testaa sen "penkissä" pitää noin paineet ottaa pois järjestelmästä ja mitä kaikkea pitää sitten tehdä kun alkaa vehkeitä taas kasaamaan? Esitäyttö pitää ilmeisesti tehdä ennen. Saako täytettyä jos jouset kokonaan tyhjät sieltä jakotukilta lähtevistä letkuista?
Ja ilmeisesti myös kannattaa tehdä tuo kalibrointi starilla?
Löytyykö Rauman seudulta star:ia muualta kuin Tuomiselta ja "Ihoden veholta" eli sellaista joka vois tarvittaessa tulla vehkeineen vaikka kotikäynnille jos muu ei auta kuin star tähän pulmaan.
Airmatic asiaa jälles w220 S320
Airmatic asiaa jälles w220 S320
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic asiaa jälles w220 S320
Sumtin pullola ja fari vedellä on hyvä haeskella vuotoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Airmatic asiaa jälles w220 S320
Mulle taisi tulla tommonen ilmotus, kun venttiiliblokin liitin oli hapettunut romuksi. Se tosin taisi lopettaa toiminnan kerralla. Montaa osaahan ei normi-airmatikissa ole. Ilmajouset, venttiiliblokki, kompura, ilmasäiliö ja joitakin paine- ja asento-antureita, rele plus aivot. Liittimiä kannattaa availla ja tutusta kontaktien kuntoon.
Ameriikan foorumeilta löytynee kaikenlaisia kaavioita, joista voi tutustua systeemiin. Kaikki on niin paljon helpompaa *in kanssa.
Ameriikan foorumeilta löytynee kaikenlaisia kaavioita, joista voi tutustua systeemiin. Kaikki on niin paljon helpompaa *in kanssa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Su 21.04.2013 12:57
Re: Airmatic asiaa jälles w220 S320
mulla samaa oiretta, vika löytyi hankautuneesta ilmaputkesta.....vuotaa mut ei niin paljon että lakkaa matikki toimimasta....välillä antaa vikailmoa välillä ei.
Re: Airmatic asiaa jälles w220 S320
Itsellä kompura oli tullut tiensä päähän. Uusittu kompressori niin alkoi taas pelittämään.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Airmatic asiaa jälles w220 S320
Kokeile se rele nyt ainakin ekana. Mulla oireili samalla tavalla kun rele meni. Siellä konehuoneen rele kotelossa on muitakin samanlaisia releitä, niin on helppo kokeilla kun lainaa releen joltain toiselta laitteelta. Ite taisin ottaa pyyhkijöiden lämmityksen releen.
-S320 CDI W220 facelift
-MX-5 1,8 turbo
-Soarer 2,5 twin turbo
-MX-5 1,8 turbo
-Soarer 2,5 twin turbo