elikkä 722,3 on viritetyn 605 jatkeena ja lootaa ei oo vahvistettu mitä nyt paineet nostettu. eli asiaan, ajelin moottoritiellä kalajoelta ouluun päin ja auto toimi hyvin ,kunnes oulun kohalla alkoin ohittaa toista autoa niin 4 vaihe alkoi luistaan melko paljon. noh ajelin sitten normaali vauhtia rauhallisesti lähimpään liittymään asti ja nousin liikenne valoihin ja ,kun siitä lähin niin 4vaihde ei kytkeytynyt enään päälle. tarkistin öljyt ja sitä oli oikea määrä ja ei haissu palaneelle. seuraavana päivänä lähin autolla ajamaan ja 4 vaihe kytkeyty päälle mutta luisti prkleeesti ja kun kone ja laatikko lämpes niin taas oli 4 hukassa ? ja nyt oon autolla pari viikkoa ajellu 3 vaihteella eikä se enää edes yritä kytkeä 4 päälle. onko muilla ollu samaa vikaa ?
kannattaa tehdä se jäähdytys kuntoon. ilmeisesti tollanen laatikko hajoaa aika herkästi, kun ylikuumenee. mulla oli yks laatikko, missä oli alunperinkin jotain vikaa. se kehitti jotenkin normaalia enemmän lämpöä, olisko joku panta ollu jumissa, tai joku vastaava, että hinkkas siellä jatkuvasti. kerkesin ajaa ehkä 20 kilsaa, kun huomasin, että jännä haju tulee jostain. seuraava havainto olikin, ettei enää suostunut vaihtaan kakkosta isompaa vaihdetta. ja sitten, kun pysähdyin ja nousin autosta ulos, niin koko homma selvis. loota oli tosiaan jotenkin ylikuumentunu aika raakasti. öljyt "höyrysi" jostain pihalle, kauhee käry. varmaan oli lähelle toista sataa astetta ne öljyt. koko toosa oli tuhannen kuumana. lootaan en sen kummemmin tutkinu, vaan vaihdoin koko toosan. en sitten tiedä, että mikä siellä oli ollu vikana, mutta se ainakin selvis, ettei tykkää liiasta lämmöstä tollanen.
olisko normaali öljynlämpötila automaatissa jotain 70-110 astetta, muistelen niin.
Nelosvaihteen pakalta tiiviste paskana, mulla yhessä kylmänä pelasi, puolilämpimänä alko luistaan ja lämpimänä liru öljy valskasi niin lujasti tiivisteistä läpi ettei pitänyt painetta eikä näinollen kytkeytynyt.
Tämä johtuu luultavasti ihan vaan pelkästään paineiden nostosta.