w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HuckJam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 21.07.2009 18:12

w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja HuckJam »

Eli automaatilaatikko nostaa liikaa kierroksia vaihteiden välillä, pitää höllätä kaasua että vaihtaa järkevällä alueella. kakkoselta kolmoselle kaikken pahin, kolahtaa niin kuin tulisi hirvi takalasiin... foorumia selattuani ilmeisesti yksi toimiva säätötapa, laatikon kyljessä joku tutti/t-ruuvi jota pyöritellään (suunta?) maltillisesti. Jousipaketti laatikkoon vaihdettu.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Voi olla että ootkin jo sen tehny mutta kato ensimmäisenä öljymäärä. Sitten säädä syöttöpumpun kyljestä alipainetta vähän pienemmälle. Eli käännät sitä mötikkää myötäpäivään pikkasen. Ylä- ja alapuolelta pitää löysätä 10mm kannalla olevat pultit. Pidä kääntäessä varulta kaasu pohjassa ettei mene liikaa. Ja sitten kun tuon teet niin jysähtää vielä enemmän kun vaihe vaihtuu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tossa oli ohjeita siihen jysähtämisen poistamiseen diiselimoottorilla varustetusta mallista.

olis hyvä laittaa, että mikä auto, mikä moottori jne, niin sais täsmällisempiä ohjeita. mutta oletuksena näissä 124:sissa taitaa olla diiseli.. no joo. siihen vaihtoajankohtaan pääsee vaikuttaan vaijerin säätämisellä. riippuen onko pensa, vai diiseli, niin jostain sielä kaasuvivustoista lähtee vaiheri vaihdelaatikolle, repsikan puolelle. siinä vaijerissa on säätö yläpäässään. siitä säätää vaijeria löysemmälle, niin vaihdot alkaa tapahtuun vähän aikasemmin. kokeilemalla saa tuntumaa, että mikä on hyvä. tohon ei taida olla mitään ohjearvoa, tai nyrkkisääntöö.
W201 250DT 20V
w201 190E
HuckJam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 21.07.2009 18:12

Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja HuckJam »

Kiitos vastauksista, lähden näillä ohjeilla kokeilemaan. Ja tarkempi malli on 300D vm. -93, unohtui tosiaan mainita.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joo on näköjään itsellekkin itsestään selvyys että w124 on diisseli :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Siekkinen kirjoitti:Joo on näköjään itsellekkin itsestään selvyys että w124 on diisseli :lol:
itsekkin ajattelen automaattisesti, että 124 on diiseli. joskus, kun oikein on hereillä, niin saattaa tulla mieleen, että niin, onhan noita tärpättikoneellakin pieni prosentti olemassa. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin