w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
Eli automaatilaatikko nostaa liikaa kierroksia vaihteiden välillä, pitää höllätä kaasua että vaihtaa järkevällä alueella. kakkoselta kolmoselle kaikken pahin, kolahtaa niin kuin tulisi hirvi takalasiin... foorumia selattuani ilmeisesti yksi toimiva säätötapa, laatikon kyljessä joku tutti/t-ruuvi jota pyöritellään (suunta?) maltillisesti. Jousipaketti laatikkoon vaihdettu.
Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
Voi olla että ootkin jo sen tehny mutta kato ensimmäisenä öljymäärä. Sitten säädä syöttöpumpun kyljestä alipainetta vähän pienemmälle. Eli käännät sitä mötikkää myötäpäivään pikkasen. Ylä- ja alapuolelta pitää löysätä 10mm kannalla olevat pultit. Pidä kääntäessä varulta kaasu pohjassa ettei mene liikaa. Ja sitten kun tuon teet niin jysähtää vielä enemmän kun vaihe vaihtuu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
tossa oli ohjeita siihen jysähtämisen poistamiseen diiselimoottorilla varustetusta mallista.
olis hyvä laittaa, että mikä auto, mikä moottori jne, niin sais täsmällisempiä ohjeita. mutta oletuksena näissä 124:sissa taitaa olla diiseli.. no joo. siihen vaihtoajankohtaan pääsee vaikuttaan vaijerin säätämisellä. riippuen onko pensa, vai diiseli, niin jostain sielä kaasuvivustoista lähtee vaiheri vaihdelaatikolle, repsikan puolelle. siinä vaijerissa on säätö yläpäässään. siitä säätää vaijeria löysemmälle, niin vaihdot alkaa tapahtuun vähän aikasemmin. kokeilemalla saa tuntumaa, että mikä on hyvä. tohon ei taida olla mitään ohjearvoa, tai nyrkkisääntöö.
olis hyvä laittaa, että mikä auto, mikä moottori jne, niin sais täsmällisempiä ohjeita. mutta oletuksena näissä 124:sissa taitaa olla diiseli.. no joo. siihen vaihtoajankohtaan pääsee vaikuttaan vaijerin säätämisellä. riippuen onko pensa, vai diiseli, niin jostain sielä kaasuvivustoista lähtee vaiheri vaihdelaatikolle, repsikan puolelle. siinä vaijerissa on säätö yläpäässään. siitä säätää vaijeria löysemmälle, niin vaihdot alkaa tapahtuun vähän aikasemmin. kokeilemalla saa tuntumaa, että mikä on hyvä. tohon ei taida olla mitään ohjearvoa, tai nyrkkisääntöö.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
Kiitos vastauksista, lähden näillä ohjeilla kokeilemaan. Ja tarkempi malli on 300D vm. -93, unohtui tosiaan mainita.
Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
Joo on näköjään itsellekkin itsestään selvyys että w124 on diisseli 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 automaatti nostaa liikaa kierroksia
itsekkin ajattelen automaattisesti, että 124 on diiseli. joskus, kun oikein on hereillä, niin saattaa tulla mieleen, että niin, onhan noita tärpättikoneellakin pieni prosentti olemassa.Siekkinen kirjoitti:Joo on näköjään itsellekkin itsestään selvyys että w124 on diisseli

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E