SLK "kuluneen" keskikonsolin edullinen"korjaus"

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ansoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

SLK "kuluneen" keskikonsolin edullinen"korjaus"

Viesti Kirjoittaja Ansoni »

Itselläni -98 mallinen 230 SLK, jonka tummahkon harmaasta keskikonsolista kulunut/irronnut maalaus/päällysmateriaalia. Ilmeisesti tyyppivika alkuvaiheen vuosimalleihin.

Löysin siihen hyvän "paikka-aineen" tai peitevärin.

Revellin pienoismallimaali email color MATT 9. Myydään varmasti miltei kaikissa Prismoissa, Citymarketeissa ym tavarataloissa missä myydään myös koottavia pienoismalleja.

Itse maalasin ihan tavallisella pienehköllä vesiväripensselillä. Jää alkuun hieman kiiltämään, mutta muuttuu siitä kyllä sitten mataksi. Tulee hämmästyttävän hyvin saman värinen eikä huomaa kun vasta lähempää tarkastelemalla, ettei konsolin pinta ole ihan tasainen eli että sitä on pinnoitusta lähtenyt irti.

Tämä toimii siis vaan sellaisissa autoissa, joissa on tuo tumman harmaa väri keskikonsolissa ja mittariston taustassa ja repsikan lokerossa etc.

Itse ihan tyytyväinen hinta/laatu -suhteeseen. Tuo mallipurkki maksaa 2.50 euroa ja jälki ihan kelvollinen.

Kannattaa ainakin kokeilla, jos vaihtoehto on vaikka n 500 euroa maksava uusi varaosa. Romikselta voi tietysti saattaa löytää facelift -korisen konsolin hieman halvemmallakin, mutta on aikas harvassa. Itse ainakin lopetin etsimisen, sen verran hyvin tuo toimii. Suosittelen!!

-hannu-
SLK 230 -98
RAM
Mersumies
Mersumies

Re: SLK "kuluneen" keskikonsolin edullinen"korjaus"

Viesti Kirjoittaja RAM »

Toihan on hyvä havainto :clap:
Olen ajatellut nahalla noita osasia päälystellä, mutta se taitaa jäädä vaan suunnitelmaksi.
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Plastidippiä kannattaa kokeilla myös, sillä saa kulahtaneen sisustan nuorennettua suht pienellä vaivalla.
500SL -90
500whp.net
Zeane
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Zeane »

Plastidippi vaan korostaa nuita epäkohtia esim. halkeamia yms.
Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"

Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Vastaa Viestiin