Kerron tähän alkuun koko historiani mersujen parissa tähän alkuun

Eka autoni oli 850 T5 Volvo josta jo oman 2tkm ajon jälkeen automaattilaatikko petti ja se sitten myytiin rikkinäisenä eteenpäin koska korjaamiseen ei rahoja silloin ollut ja menihän sitä bensaa juuri kortinsaaneen kaasujalalla 28l/100km kaupungissa

Ensimmäinen mersuni oli Äitiltäni ostama W210 E220D automaatti. Perus classic ilmastoinnilla ja 295tkm mittarissa kun itselle tuli. Ja oli muuten kaikki kaaret ihan ruskeat,tuo alla oleva kuva on tekemieni korjausten jälkeen otettu, ennen kuvaa minulla ei valitettavasti autosta ole. Tästä se mersuharrastus sitten lähti käyntiin (aina olin näistä pitänyt koska isälläni oli aina mersuja ollut, piti ekaksi autoksi saada suosituksista huolimatta (ehdotus oli että ostaisin w124 tai w201 dieselin) tehokas auto jottei jäisi kavereitten bemareille

Se sai väistyä tieltä syöttöpumpun oireilun (318tkm) vuoksi tälläiseen S210 290 turbodieseliin reilu 560tkm oli mittarissa minulle tullessaan.
Oli nahkasisustaa, sähköpenkkejä, kattoluukkua, ilmastointia, automaattilaatikkoa ja avantgarde varustusta. Sekä ihan mukavasti ruostetta

Tuosta sitten laatikko petti 586tkm kohdalla ja se vaihdettiin päittäin tuollaiseen täysin toimivaan E200D W124 mersuun. Mitään muita varusteita ei ollut kuin penkinlämppärit. Mittarissa ostettaessa kunnioitettavat 830tkm

Tällä vanhalla taksilla tuli rullattua itse 40tkm ja oli aika vaihtaa autoa taas kerran,lähinnä sen takia että kansipahvi ilmoitteli vaihtovälin täyttymisen tulevan täyteen viemällä törkeitä määriä jäähdytysnestettä eikä se nyt mikään ihme olekaan kun mittarissa alkoi olemaan 870tkm ja viimeisin kansiremontti oli tehty 450tkm kohdilla ja auto oli omassa käytössäni saanut kenkää ihan huolella

W124 200d vaihtui tälläiseen W202 200d manuaali C-sarjan Mersuun tuossa viime kesäkuussa. Tämä ei ehtinyt olemaan itselläni kuin noin 3kk kun siihen tuli sitten kyllästyttyä, lähinnä siihen että auton maalipinta oli todella tökerössä kunnossa kun joku oli sen ihan itse maalannut ja oli laiska kuin mikä. (tiedän että om601 ei ole mikään raketti mutta tämä jäi kaikille muille samanlaisille kevyesti)

Sitä tuli sitten vähän hiposteltua (tummaa lasia ja takavalojen vilkut ja peruustusvalot sekä etuvalot ja motonetin takapönttö) ja ajoin minä sillä sen 7tkm.
Sitten tuolla vähän myöhemmin alkaa tarinaa tästä nykyisestä kulkineestani jonka voi sieltä sitten pongata kun selaa vähän alaspäin