Pitäisi vaihtaa tuohon -78 Ameriikan SL:ään hantin puolen alapallonivel. Vinkkejä? Vie korjaamoon lienee viisain neuvo?
Ja takaiskarit pitäisi myös vaihtaa, vinkkejä siihen, se taitaa jo onnistua kotikonstein, vaikken olekaan mikään superremonttimies...
Sl 450 (R107) takaiskarien ja alapallonivelen vaihto+muuta?
Sl 450 (R107) takaiskarien ja alapallonivelen vaihto+muuta?
Viimeksi muokannut Jsus4, Ma 29.07.2013 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sl 450 (R107) takaiskarien ja alapallonivelen vaihto?
Kysytään nyt vielä, että uudet öljyt perään, laatikkoon, ohjaustehostimeen ja moottoriin kannattaa varmaan vaihtaa ennen talven seisontaa, eikä vasta keväällä ennen uutta ajokautta? Sama kysymys tulpille ja johdoille?
Miten olette tehostimen öljyjä vaihtaneet? Säiliö tyhjäksi, uutta tilalle, mutta täytyykö operaatio tehdä monta kertaa, koska sitä vanhaa öljyä on kuitenkin siellä systeemissä kierrossa ja vain osa itse säiliössä?
Ohjauksessa on vähän klappia (muutama sentti) ja simpukka vuotaa öljyä, jos joutuu esim. pysäköinnissä vääntämään rattia paljon puolelta toiselle pienisä nopeuksissa. Mistä lähteä tätä mysteeriä ratkomaan? Simpukan irrotus on ilmeisesti hankala homma ja säätö vaatii jonkin verran osaamista?
Ja perä kolahtaa esim. hidastettaessa, kun laatikko vaihtaa pienemmälle. Voisiko tuo olla myös kardaanin ristinivel? Onko vinkkejä, miten varmistua, missä vika on?
Meneekö muuten perään ja ohjaustehostimeen sama öljy kuin vaihdelaatikkoon (Mobilin ATF)???
Miten olette tehostimen öljyjä vaihtaneet? Säiliö tyhjäksi, uutta tilalle, mutta täytyykö operaatio tehdä monta kertaa, koska sitä vanhaa öljyä on kuitenkin siellä systeemissä kierrossa ja vain osa itse säiliössä?
Ohjauksessa on vähän klappia (muutama sentti) ja simpukka vuotaa öljyä, jos joutuu esim. pysäköinnissä vääntämään rattia paljon puolelta toiselle pienisä nopeuksissa. Mistä lähteä tätä mysteeriä ratkomaan? Simpukan irrotus on ilmeisesti hankala homma ja säätö vaatii jonkin verran osaamista?
Ja perä kolahtaa esim. hidastettaessa, kun laatikko vaihtaa pienemmälle. Voisiko tuo olla myös kardaanin ristinivel? Onko vinkkejä, miten varmistua, missä vika on?
Meneekö muuten perään ja ohjaustehostimeen sama öljy kuin vaihdelaatikkoon (Mobilin ATF)???
Re: Sl 450 (R107) takaiskarien ja alapallonivelen vaihto+muu
Moi, takaiskarit saa vaihdettua purkamalla ovien takaa verhoilut ja niiden alta löytyvät muovilätkät niin pääsee iskarin yläpäähän käsiksi. Sen jälkeen irrotta tukivarresta alapäät ja pujottaa iskarit tukivarren läpi. Perään menee eri öljy kuin laatikkoon ja tehostimeen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot