W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Terve!
Tulipahan vaihdettua autoa uudempaan ja heti pukkasi moottorin vikavaloa näyttöön. Yleis OBD antaa tälläiset virheet:
P2454-powertrain
Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit Low
P244B - powertrain
Diesel Particulate Filter Differential Pressure Too High
Olen ymmärtänyt, että nämä paine-ero anturit ovat "kulutustavaraa". Voiko jokin muu ongelma olla kyseessä ja kannattaako tarkastaa jotain ennen kuin hommaan uuden anturin ?
Ilmeisesti autossa on vain 1 kpl antureita ?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Tulipahan vaihdettua autoa uudempaan ja heti pukkasi moottorin vikavaloa näyttöön. Yleis OBD antaa tälläiset virheet:
P2454-powertrain
Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit Low
P244B - powertrain
Diesel Particulate Filter Differential Pressure Too High
Olen ymmärtänyt, että nämä paine-ero anturit ovat "kulutustavaraa". Voiko jokin muu ongelma olla kyseessä ja kannattaako tarkastaa jotain ennen kuin hommaan uuden anturin ?
Ilmeisesti autossa on vain 1 kpl antureita ?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
uutta liitintä siihen on tarjolla ja anturit tosiaan ei kovin kestäviltä ole vaikuttaneet
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Tarkoitat ilmeisesti sitä sähköliitintä joka tulee anturiin ? Liittimen vaihto varmaan pikkaisen hankalampaa kuin koko anturin. Mistä niitä edes saa =)shade_z kirjoitti:uutta liitintä siihen on tarjolla ja anturit tosiaan ei kovin kestäviltä ole vaikuttaneet
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Nyt on uusi anturi ostettu ja vaihtoakin tuossa jo kokeilin mutta lopui kokemus ja usko kesken. Eli voisiko joku viisaampi kertoa miten kyseisen DPF anturin saa sieltä moottorin ja rintapellin välistä poies ? On meinaan sen verran ahdas paikka =)
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Poistitko ilmansuodattimen koteloineen edestä?hydexx kirjoitti:Nyt on uusi anturi ostettu ja vaihtoakin tuossa jo kokeilin mutta lopui kokemus ja usko kesken. Eli voisiko joku viisaampi kertoa miten kyseisen DPF anturin saa sieltä moottorin ja rintapellin välistä poies ? On meinaan sen verran ahdas paikka =)
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Niin eli pitääkö koko ilmansuodatin ottaa pois tieltä ? WIS:sin mukaan näyttää, että vain yilmansuodattimen kansi.
Kuitenkin ajattelin poistaa koko ilmansuodatin kotelon mutta tämä tyssäsi siihen kun en saa niitä 2 ruuvia sieltä kotelon oikealta puolelta irti (kotelo ruuvattu siihen peltiin kiinni). Tuntuu olevan todella ahdaspaikka sekin ja ruuvit on vielä sillain "vinossa".
Kuitenkin ajattelin poistaa koko ilmansuodatin kotelon mutta tämä tyssäsi siihen kun en saa niitä 2 ruuvia sieltä kotelon oikealta puolelta irti (kotelo ruuvattu siihen peltiin kiinni). Tuntuu olevan todella ahdaspaikka sekin ja ruuvit on vielä sillain "vinossa".
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Niin vielä sellainen, että millä irroittelette/asennatte ne letkunsiteet ? Tarvitseeko erikoispihdit jotta onnistuu helposti ja rikkomatta?
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Juu eli DPF paine-eroanturi nyt vaihdettu ja vika ei ainakaan vielä ole palannut =)
Noihin edellisiin kysymyksiini vastauksina voin sanoa, että ilmansuodatinkotelo lähtee irti ihan vaan nostamalla etuosa pois "hahloista" ja vetämällä. Mitään ruuveja ei tarvitse irroitella.
DPF anturin letkusiteet sain hyvin irroitettua/asennettua Bilteman myymillä Click'R' pihdeillä jotka ilmeisesti tarkoitettu tuohon hommaan.
Noihin edellisiin kysymyksiini vastauksina voin sanoa, että ilmansuodatinkotelo lähtee irti ihan vaan nostamalla etuosa pois "hahloista" ja vetämällä. Mitään ruuveja ei tarvitse irroitella.
DPF anturin letkusiteet sain hyvin irroitettua/asennettua Bilteman myymillä Click'R' pihdeillä jotka ilmeisesti tarkoitettu tuohon hommaan.
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: W204 C200CDI -10 DFP anturi ongelma
Tuli taas ajankohtaiseksi anturin vaihto ja löysin tubesta videon, josta käy hyvin ilmi työvaiheet https://www.youtube.com/watch?v=ZGwmdF0d84M" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotku hurjat ilmeisesti vaihtaa myös ilmanputsari paikoillaan https://axleaddict.com/auto-repair/How- ... 651-Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotku hurjat ilmeisesti vaihtaa myös ilmanputsari paikoillaan https://axleaddict.com/auto-repair/How- ... 651-Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
S204 C250CDI -11