Onko isokin operaatio vaihtaa taka kynkkä tenavaan ,kyseessä v88 malli.. jarrukilpi niin ruosteinen jarrusatulan takaa että jarrukengän jousta ei saa normaalisti... vissiin iso operaatio pelkkä jarrukilpi vaihtaa,onko niksiä miten saan jarrukengän pysymään paikallaan..? vai kannattaako vaihtaa koko kynkkä ehjällä kilvellä? apua! ja miten on helpoin ja nopein saada taka jousi pois? kun alin kierre on poikki.. leima eessä heti kohta viikon päästä
savossa sanotaan kynkkä,eli ns: napa jossa jarruosat,levy,satula, kiinni tukivarsissa.. jarrukilpi kiinni ns:kynkässä mutta joutuisi purkamaan pyörän laipan eli navan pois jotta saa jarrukilven pois..
Kilpi vaihetaan helpoiten niin että halkaset sen rälläkällä, laitat paikalleen ja hitsaat siellä kasaan. Muuten vaatii pyörännavan irrotuksen. Helpoiten jousi vaihtuu niin että nostat tunkilla alatukivartta sisäpäästä, otat sisäpään pultin pois ja lasket varovasti tunkkia niin tukivarsi ja jousi tulee alas.
mesemies67 kirjoitti:savossa sanotaan kynkkä,eli ns: napa jossa jarruosat,levy,satula, kiinni tukivarsissa.. jarrukilpi kiinni ns:kynkässä mutta joutuisi purkamaan pyörän laipan eli navan pois jotta saa jarrukilven pois..
Jaa mulla oli vääristynyt käsitys että kynkkä=tukivarsi vaan tulipahan tämäkin nyt opittua
jousioperaatio onnistui,kiitos siekkinen vinkistä,katkennu kierre pois ja rälläkällä oikaisin jousen pään ja takaisin kasaan.olikin suht helppo operaatio, tuo jarrukilpihomma pitää vielä operoida,käsijarrukengät on nytt patentilla kiinni,jos leiman ajan kestäisi niin sitte operoida se kilpihomma.. miten on kiinni takakontissa oleva se alipaine pönttö/ kenno,siinä pensaluukun kylessä.. keskuslukko ei jaksa vetää takaovia kiinni kun se pönttö jää suhisemaan.. vuotaa..
juu ssas nähä, tänään tuli operoitua jarrupää sylinterikin teiniin,ei saanu tähän hätään tenavan omaa,niin ostin 124 kopan sylinterin ja survoin sen,jarrutehostimesta piti reikää viilata ja hinkata ja puukolla vestää isommas että uppos,auringon paisteessa mikäpä siinä oli voimajuoman kanssa ahertaessa,moni ois jo luovuttanu ja eittäny lepikkoon sen pääsylinterin,mutta kun alotin niin sawolaisena en periks antanu,piätin että minähänlaitan sen siihen... ja niin lopulta uppus,jarruputkia vaan piti vähän venytellä että veny toiselle puolen mutta lopulta kaikki hyvin ja räpylät naarmuilla ja mustelmilla jarrut toimii!.. ps: miten työ saatta niitä kuvia liiitettyä? ois mukava laittoo omista vaiheista / tilanteista niin jokaisele ois jostain aina vinkkiä jollekkin..
mesemies67 kirjoitti:juu ssas nähä, tänään tuli operoitua jarrupää sylinterikin teiniin,ei saanu tähän hätään tenavan omaa,niin ostin 124 kopan sylinterin ja survoin sen,jarrutehostimesta piti reikää viilata ja hinkata ja puukolla vestää isommas että uppos,auringon paisteessa mikäpä siinä oli voimajuoman kanssa ahertaessa,moni ois jo luovuttanu ja eittäny lepikkoon sen pääsylinterin,mutta kun alotin niin sawolaisena en periks antanu,piätin että minähänlaitan sen siihen... ja niin lopulta uppus,jarruputkia vaan piti vähän venytellä että veny toiselle puolen mutta lopulta kaikki hyvin ja räpylät naarmuilla ja mustelmilla jarrut toimii!.. ps: miten työ saatta niitä kuvia liiitettyä? ois mukava laittoo omista vaiheista / tilanteista niin jokaisele ois jostain aina vinkkiä jollekkin..
Tuossa alhaalla on tuo "liitetiedostot" ja siellä "tiedoston nimi". Valihe "selaa" ja eti kuva koneelta. Sitten paina "lisää tiedosto". Kuvan pitää vain olla alle 200kt kokonen.
Hauska sana, keski-suomessa kynkästä tulee mieleen lähinnä joku lonkkavika tai muu ontuminen Täytyy ottaa käyttöön, kiitoksia! Varsinkin kun tenavassa on risua ja niveliä takapäässä niin p****leesti, että omani ainakin "kynkkää" pariinkin suuntaan