ilmastoinnista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
crisu.B
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 11.03.2003 13:12
Paikkakunta: ruotsi

ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja crisu.B »

hello taas
nyt on ruvennu tulee aila mielenkiintoisia versioita mallien (mb ) eroista suomen ja ruotsin välillä !!!

eli taas yks ihmetys
aurto on siis w124 -92- ja ilmastoinnilla ( nappi ec ) , myyjä oli kuulemma kysyny toimintaa ja saanu vastauksen mersuliikkeestä :

" ec :n valo kun palaa , on ilmastointi päällä " ???
muistaakseni asia oli just toisinpäin ?? kun on lumihiutale nappi , silloin valon palessa ac on päällä ja ec napilla valon palaessa ac pois päältä ???

mites on ?
"ex-mbsimpson"
ja edelleen hengissä !!
Terppa2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 27.10.2004 21:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Terppa2 »

Kyllä se niin on että ec=ei päällä ja hiutale=päällä
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

AC =Aircondition
EC=Economy =Taloudellisuus eli ilmastointi ei käytössä

AC napit oli muistaakseni alle 90 ja siitä eteenpäin EC napit.
Omassa 91 oli jo EC napit.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Aut. ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mulla on Aut. ilmastointi -87 300. Siinä on vaan niitä nappeja eikä kiekko säätimiä..
Kysymys millon siinä on ilmastointi päällä... siinä on kans se ec nappi!!
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Aut. ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mulla on Aut. ilmastointi -87 300. Siinä on vaan niitä nappeja eikä kiekko säätimiä..
Kysymys millon siinä on ilmastointi päällä... siinä on kans se ec nappi!!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Timo J kirjoitti:AC =Aircondition
EC=Economy =Taloudellisuus eli ilmastointi ei käytössä

AC napit oli muistaakseni alle 90 ja siitä eteenpäin EC napit.
Omassa 91 oli jo EC napit.
omassa -87sta löytyy EC-nappi ja hiutale nappi.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kyllähän tuo tietysti on ihan loogista tuon laitteen toiminta, kun päästää metakognitionsa oikein valloilleen, mutta jos sitä ei sen kummemmin ajattele, niin kyllähän se vähän joltain vanhalta citroenismiltä äkkipäätä tuntuu, kun yleensä nuo laitteet toimii niin, että ne ovat päälle kytkettynä vain kun napista erikseen painetaan. Siksi ne varmasti siellä merkkiliikkeessäkin oli sortuneet asioiden oikaisuun ja ajattelemattomuuteen. :wink:
Avatar
kimmo_m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kimmo_m »

Kun EC on päällä ilmastointi ei laske lauhdutinkennon lämpötilaa alle 10 Celsiuksen ja kun hiutale on päällä ilmastointi laskee kennon lämpötilan 4 celsiukseen. ja sammuttaa kompuran tämän jälkeen.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aut. ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Riku kirjoitti:Mulla on Aut. ilmastointi -87 300. Siinä on vaan niitä nappeja eikä kiekko säätimiä..
Kysymys millon siinä on ilmastointi päällä... siinä on kans se ec nappi!!
Käydäänpä ne viisi namiskaa läpi vasemmalta oikealle, niin eiköhän se siitä selviä.

1.Vasemmalta: Tuulilasin sulatus / huurteenpoisto. Tällöin ilmastointi puhaltaa kuumaa ilmaa tuulilasille puhallinmoottorin maksiminopeudella.
2.Vasemmalta: Ilmastointi päällä puhaltaen sekä ylä-, että alasuuttimista.
3.Vasemmalta: Ilmastointi päällä puhaltaen vain alasuuttimista.
4.Vasemmlata: Puhallus päällä vain alasuuttimista, ilman ilmastointi kompressorin päällekytkeytymistä. (Eli se Economy asento)
5.Vasemmalta: Ilmastointi kokonaan poiskytketty.

Näitten lisäksihän siinä on se yksi pyörösäädin jossa on asteluvut.

Valitse haluamasi lämpötila jossa haluat matkustella, valitse puhalluksen suunta ja paina puhaltimen käyttökytkimistä sitä AUTO namiskaa ja loppu hoituukin tekniikan puolesta... :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Ana
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja Ana »

kimmo_m kirjoitti:Kun EC on päällä ilmastointi ei laske lauhdutinkennon lämpötilaa alle 10 Celsiuksen ja kun hiutale on päällä ilmastointi laskee kennon lämpötilan 4 celsiukseen. ja sammuttaa kompuran tämän jälkeen.
siis höyrystinkenno :D
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Vastaa Viestiin