Ei lukitu vai onko se vaan tälläinen?
n.100 km/h mittarinopeutta ajettaessa moottorin kierrosluku n.2100 rpm.
Pienikin nousu nostaa aavistuksen kierroksia, eli turbiini ei ole lukossa.
Muuten vaihteet vaihtuu pehmeästi,vedon ollen kuitenkin "napakka" ei luistavan
oloinen.Öljyt ja suodin vaihdettu ei muutosta.Ajettu sen jälkeen n.10km.
Toinen ajopeli on voyager 2.8 crd siinä turbiinin lukittumisen huomaa selvästi.
W163 270 vm.03 turbiininlukko
Re: W163 270 vm.03 turbiininlukko
Ihan normaalia, ja vanhemmiten se alkaa tehdä sitä enenevissä määrin, mulla c 270 nosti satasesta kierrokset sinne vajaaseen 3000 ja siinä ne sitte pysyi sinne 130 asti ja sitte alkas kierroksetki nousta. Vähän kuminauhamainenhan se on mutta ei varsinaisesti haittaa mitään.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W163 270 vm.03 turbiininlukko
Kyllä mulla vastaavassa ML:ssä pysyy kierrokset juuri samassa esim vakkarilla 100kmh tultaessa reiluun ylämäkeen.
Itse asiassa ne tippuu noin 50rpm kun turbiinilukko ottaa tiukemmin kiinni.
Sitten kun kuormitus kasvaa enemmän (tai painaa kaasua syvemmälle) niin turbiinilukon irtoamisen huomaa selvästi kun kierrokset nousee 200-300 kierrosta vaikka vauhti ei muutu miksikään. Eli melkein sama ilmiö kuin laatikko vaihtaisi pienempää pykälää.
Itse asiassa ne tippuu noin 50rpm kun turbiinilukko ottaa tiukemmin kiinni.
Sitten kun kuormitus kasvaa enemmän (tai painaa kaasua syvemmälle) niin turbiinilukon irtoamisen huomaa selvästi kun kierrokset nousee 200-300 kierrosta vaikka vauhti ei muutu miksikään. Eli melkein sama ilmiö kuin laatikko vaihtaisi pienempää pykälää.




