W163 270 vm.03 turbiininlukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AnttuW163
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 24.08.2013 07:16

W163 270 vm.03 turbiininlukko

Viesti Kirjoittaja AnttuW163 »

Ei lukitu vai onko se vaan tälläinen?

n.100 km/h mittarinopeutta ajettaessa moottorin kierrosluku n.2100 rpm.

Pienikin nousu nostaa aavistuksen kierroksia, eli turbiini ei ole lukossa.

Muuten vaihteet vaihtuu pehmeästi,vedon ollen kuitenkin "napakka" ei luistavan

oloinen.Öljyt ja suodin vaihdettu ei muutosta.Ajettu sen jälkeen n.10km.

Toinen ajopeli on voyager 2.8 crd siinä turbiinin lukittumisen huomaa selvästi.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5615
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W163 270 vm.03 turbiininlukko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ihan normaalia, ja vanhemmiten se alkaa tehdä sitä enenevissä määrin, mulla c 270 nosti satasesta kierrokset sinne vajaaseen 3000 ja siinä ne sitte pysyi sinne 130 asti ja sitte alkas kierroksetki nousta. Vähän kuminauhamainenhan se on mutta ei varsinaisesti haittaa mitään.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W163 270 vm.03 turbiininlukko

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä mulla vastaavassa ML:ssä pysyy kierrokset juuri samassa esim vakkarilla 100kmh tultaessa reiluun ylämäkeen.
Itse asiassa ne tippuu noin 50rpm kun turbiinilukko ottaa tiukemmin kiinni.

Sitten kun kuormitus kasvaa enemmän (tai painaa kaasua syvemmälle) niin turbiinilukon irtoamisen huomaa selvästi kun kierrokset nousee 200-300 kierrosta vaikka vauhti ei muutu miksikään. Eli melkein sama ilmiö kuin laatikko vaihtaisi pienempää pykälää.
Vastaa Viestiin