Kakkosautoksi S210 4matic

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Kakkosautoksi S210 4matic

Viesti Kirjoittaja Carman »

Etsiskelin perheelle kakkosautoksi bensamersua farmarina ja automaattina.
Sattumalta huomasin kuukausi sitten Viron nettiautoa vastaavassa palvelussa sopivan oloisen 4maticin, joten eikun vaan hakemaan.

Varsin asiallinen autohan sieltä löytyikin!
Eli 1997 E280 4matic Avantgarde.

En oikein päässyt selvyyteen auton historiasta myyjän kanssa (kielimuuri), mutta kuitenkin Saksasta oli hiljattain tullut, ei siis Viron kilvissäkään.
Sen verran tolkkua sain että auto oli seissyt Saksassa vuosia ajamattomana, syy siihen ei selvinnyt.
Saksassa oli ollut kaksi omistajaa samassa Pohjois-Saksalaisessa kaupungissa, ensimmäinen 1997-2000 ja toinen 2000-2013, mutta rekisterikilvet oli palautettu vuonna 2006 eikä ole sen jälkeen ollut kilvissä.
Tämä siis papereista pääteltynä, helppo kuitenkin uskoa koska renkaat ovat lähes täydellä pinnalla mutta DOT- leima vuodelta 2005.

Mittarissa on hiukan alle 240tkm, totuuttahan ei tiedä monikaan :lol:
Tosin auto on jäänyt seisomaan 9 vuotiaana, eli se tekee n. 27tkm/vuosi, voi jopa pitää paikkaansa.

Kori on lähes ruosteeton pintapelleiltään, pieni kukka löytyi vasemmasta takaoven nurkasta.
Pohjakin on hyvä, jotain pientä pintaruskeaa taka-akseliston seutuvilla ja pieni hitsaushomma löytyi oikealta takaa tavaratilan sivussa olevasta kaukalosta, kumitutin ympärys hiukan hapantunut.

Projektiksihan tämäkin lipsahti, kuukauden ollut nyt nosturilla.
Tarkoitus laittaa kerralla kaikki kuntoon ja ajella muutama vuosi toivottavasti huolettomasti.
Pikkuisen alustaan uutta palikkaa, kaikkien ruosteiden pelastus yms.

Pari kuvaa ostohetkellä:

http://sdrv.ms/18lr65O

http://sdrv.ms/140dvou

http://sdrv.ms/17klFa5

http://sdrv.ms/1chR9Pr

Saa kommentoida!

Lisäilen uusia kuvia pikkuhiljaa.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Kakkosautoksi S210 4matic

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hieno peli! Jonkun legendan mukaan nuo nelimaticit olisivat paremmin maalattuja, kuin takavetoiset, johtuen eri valmistuspaikasta. Kelpais mullekin!
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kakkosautoksi S210 4matic

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Komia Maticci! Miten jaksaa mennä tuolla koneella? Kulutus on varmaan pienempi kuin omassani.

Itse hain Saksasta vajaat kolme vuotta sitten vm. -01 E430 T 4Maticin ja tyytyväinen olen ollut, vaikka kovan hinnan maksoin. Noin 21 k€ meni kaikkiaan, auto, hakukulut, vero ja isosti huoltoa + ruostesuojaus + uudet talvirenkaat + Webasto kakella jne... Elämä on :think:

No, kohta on taas talvi ja 4Matic pääsee näyttämään parastaan.

-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: Kakkosautoksi S210 4matic

Viesti Kirjoittaja Carman »

Kierroksia tuo kone vaatii että kulkee, outoa näin dieseliin tottuneelle.
Ei tosiaan mikään tykki, kuitenkin tarvittessa löytyy jonkin verran vetoa.

Kulutuksesta en vielä näillä ajoilla pysty paljoa sanomaan.
Maantiekulutus oli n. 9l tuntumassa kun etelä-Virosta ajelin kotiin.
Sekalaisen ajon kulutus ehkä n. 12 litraa.

Tänään sain alatukivarret paikoilleen, vaihdoin niihin kaikki puslat ja alapallonivelet. Vasemmalle puolelle laitoin uuden raidetangon sisemmän että ulomman nivelen. Etuiskarit myös vaihdoin, tosin vanhatkin oli loppujen lopuksi uutta vastaavat (myyn tarvitsevalle). Etuvakaajaan vaihdoin kaikki puslat, tässähän ei ole ns. koiranluita kuten takavedossa.

Takapäähän laitoin apurungon etummaiset kumit uusiksi. Myös narinahelat vaihtui uusiin. Takaiskareiden yläpäihin vaihdoin uudet kumit.

Huomenna taidan saada auton taas pyörilleen. Sitten pitäis vaihdella automaattilootan öljyt, ei mitään tietoa onko ikinä vaihdettu.

Vähitellen vois alkaa suunnittelemaan rekisteröintikatsastusta ja verotusta, noista Viron siirtokilvistä loppu jo virta.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Vastaa Viestiin