Ostovinkit, paras W211

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Suunnittelin autonvaihtoa W124 sesta vähän tuoreempaan. Väyrynen taitaa jäädä nyt väliin ja katseet on W211 malliin. Noista en tiedä muuta kuin glygooliongelmat.

Mitä suosittelette seuraavin reunaehdoin:

Diesel, automaattilaatikko, pomminvarma tekniikka, pieni kulutus, suksia pitäs päästä kuskaan (avangarde suksiluukulla, farkun ilmajouset lienee aikapommi), pitää olla kaiketi facelift ??
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Farkkuun ilmapussit ~300e/kpl ja normaali iskarit joten en ymmärrä miksi noista hössötetään? Harvoin ne muutenkaan kerralla menee, vaan siinä vaiheessa kun perä holahtaa tunneissa tonttiin, voi kuski vaan katsella peiliin :) Glykoli-ongelma taisi hävitä -04 tietämillä mutta -05 vuosimallilla pitäisi jo ainakin olla poistunut kokonaan?
Isäukolla vanhempi 220CDi ja itsellä uudempi 220CDi ja molemmat vakionakin varsin mukavan luontoisia ja taloudellisia moottoreita.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja sportsman »

No osta auto :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... usOwners=1" onclick="window.open(this.href);return false;

tai sitten :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... usOwners=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Järjellä noista tuo 220 ja tunteella 280. 220:n ylläpitomaksut kaikin puolin pienemmän ja lisäksi noissa on varsin mitätön tehoero 170hp/400Nm vs. 190hp/440Nm. Tuossa 280 on tietysti ne kutosen saundit mitä jotkut arvostaa mutta itse en aja näillä kalkattimilla äänien takia, vaan siinä vaiheessa kun äänillä on merkitystä ostetaan vähintään 8:n sylinterin ja bensan voimalla kulkeva kulkuneuvo :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Annapa vähän hintaluokkaa haluamallesi autolle, niin alkaa varmasti tulemaan lisää ehdotuksia. Oma ehdotukseni on tällainen köyhän miehen idea:

Osta facelift-mallin suksiluukullinen sedan 200cdi automaatti. Pieni kulutus, järkevä hinta, ohjelmoimalla saa 220 cdi tehon ja väännön ja ylikin.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3194
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Hage »

Myö ollaan oltu ihan tyytyväisiä tuohon 270CDI:hin, mutta oston jälkeen piti vain ostaa välittömästi uudet renkaat, käydä ohjaus säätämässä ja ohjaustehostimen hilppeet uusia. Eikä tuohon rivivitosen ääneen en vain totu ollenkaan ja yllättävän kovaääninen laitos ulkopuolelta mutta makuasia :)
2005-2009 mallia suosittelen katselemaan, ite valitsin rautajousilla olevat koska olen suht pihi luonne :D Faceliftit maksaa paljon Suomessa ja isompikoneisten tuonti Suomeen maksaa jonkin verran. Allekirjoituksen W211:n verot muistaakseni oli noin 3000€ -luokkaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
mese is best
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 20.11.2012 20:26

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Omia kokemuksia E200cdi facelift.
* meluisa=rengasäänet
* surkea penkki, en tiedä onko sama penkki muissakin kuin tuossa classic mallissa
* automaattiaski ei toimi hyvin, kaupungissa joutuu rajoittamaan 3 vaihteelle ettei vedätä liian pienillä kierroksilla
* laatikko nykii, lienee kyllä jotakin vikaa (eli varmista että askin öljyjä vaihdeltu)
* aika paljon on ruostuneita kohtia pohjapuolella, jospa se vielä muutaman vuoden menisi (muovien alle en ole uskaltanut katsoa)
* niveliä saa vaihtaa kyllä mielestäni liian usein
* uraherkkä vaikka normirenkaat alla

Autolla olen ajanut reilun 100 tkm parissa vuodessa. Ostettaessa oli n 150 tkm mittarissa. Suomiauto ja merkkihuollettu.
* niveliä on siis saanut vaihtaa tuhkatiheään
* etuiskatit myös vaihdettu
* jarrulevyt ja palat myös
* öljyt laatikkoon kerran (laatikko vaatii korjausta)
* etuyörän laakerit
* aurauskulmat säädetty ainakin 4 kertaa, ja joka kerta pirusti pielessä???
* aivan surkeat valot, hanki xenoneilla jos mahdollista
* kone yllättävän karkeaääninen etenkin talvella
* nyt haisee jäähdytysneste, liekö lämppärin kenno sökö?
* turvavyön varoitusvalo innostuu välillä palamaan omia aikojaan vaikka vyöt kiinni
* keskuslukko temppuili yhdessä vaiheessa nyt toimii ok.
* hieman on tehoton tuo 200, voi toki lastuttaa 220 eikä taida hirveästi edes maksaa
* alustamuovit tosi ohuet, reikiä tulee pienistäkin kolhuista
* sisälokarit asennettu miten sattuu isoja rakoja lokasuojan ja lokarin saumakohdissa (tehtiinkös nämä kiinassa nykyisin?), liekö tämä poikkeus tiedä häntä
* kulutus yllättään iso verrattuna tehoihin

* cruise toimii ok. jos jotakin hyvää pitää keksiä.
* radio ok. pienin varauksin
* onko missään muussa autossa kaatuva takaselkänoja lisävaruste??? (köyhän ongelmia)
* kohtuu lämmin ja lämpenee nopsaan
* pitkä huoltoväli


Että silleen, onnea vaan mersukaupoille.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

mesujusa kirjoitti:Suunnittelin autonvaihtoa W124 sesta vähän tuoreempaan. Väyrynen taitaa jäädä nyt väliin ja katseet on W211 malliin. Noista en tiedä muuta kuin glygooliongelmat.

Mitä suosittelette seuraavin reunaehdoin:

Diesel, automaattilaatikko, pomminvarma tekniikka, pieni kulutus, suksia pitäs päästä kuskaan (avangarde suksiluukulla, farkun ilmajouset lienee aikapommi), pitää olla kaiketi facelift ??
Ota nelisylinterinen sedan huoltokirjalla ja mahdollisimman vähillä kilometreillä.
Valmistusajankohta pitäisi olla mieluiten 2004-puolella tai sitten ihan loppuvuosi
2003 lokakuusta joulukuuhun tai uudempi.

Ne nettiauton hinnat alkaen -mallit kannattaisi unohtaa, kun kysyntä on niin kova,
että huonostakin joutuu maksamaan liikaa. Laita vähintään 5 tonnia lisää hintaa
ja osta kerralla hyvä.

Maalipinta kannattaa katsoa, näkyykö kolaroinnin jälkiä. Kolarointi lisää ruostumista.
Ruosteet kannattaa muutenkin katsoa pohjasta ja takakynnysten takapäästä.
Hopeanvärisissä näkyy uudelleenmaalaus helposti ja jopa häiritsevästi.

Italian tuonnit unohtaisin heti, kun niissä on ollut paljon mittarinruuvausta, vaikka
olisi oikein huoltokirjakin mukana. Valmistusnumerosta näkee, minne auto on myyty.

Jos raha painaa taskussa, niin hyvin vastinetta rahalle saa, kun ostaa saksalaisesta
merkkiliikkeestä merkkihuolletun Junge Stern -auton. On aika huoleton peli.

Varustepuolella ei tarvita juuri mitään, mutta plussaksi voi ehkä laskea esim.
-kangaspenkin tai ilmastoidun nahkapenkin, ei hiosta
-parametriohjauksen, on kevyt pyörittää
-kaasupurkausvalot, näkee hyvin
-istuinlämmityksen talvea varten
-Sound System:n, jos kuuntelee musiikkia
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

(VASTAAN TÄHÄN SULUISSA JA BOLDILLA OMISTA KOKEMUKSISTA V6 FACELIFT 320 CDI FARKKU. VERTAISLUSSA SIIS KARVALAKKI 200CDI VS. HYVIN VARUSTELTU 320CDI, MOLEMMAT FACELIFTEJÄ
mese is best kirjoitti:Omia kokemuksia E200cdi facelift.
* meluisa=rengasäänet, (Tainnut johtua huonoista renkaista, farkkukin kohtuu hiljainen.)
* surkea penkki, en tiedä onko sama penkki muissakin kuin tuossa classic mallissa, classicikssa varmasti surkein. (Avandgarde ortopedi muistilla oli mielestäni hyvä, ei puudu paikat edes 800km matkalla)
* automaattiaski ei toimi hyvin, kaupungissa joutuu rajoittamaan 3 vaihteelle ettei vedätä liian pienillä kierroksilla. (7Gtronic toimii varsin mallikkaasti.)
* laatikko nykii, lienee kyllä jotakin vikaa (eli varmista että askin öljyjä vaihdeltu)
* aika paljon on ruostuneita kohtia pohjapuolella, jospa se vielä muutaman vuoden menisi (muovien alle en ole uskaltanut katsoa)
* niveliä saa vaihtaa kyllä mielestäni liian usein. totta
* uraherkkä vaikka normirenkaat alla. Rippuu renkaista ja aurauksista.

Autolla olen ajanut reilun 100 tkm parissa vuodessa. Ostettaessa oli n 150 tkm mittarissa. Suomiauto ja merkkihuollettu. Itselläni oli 160 -> 215thkm
* niveliä on siis saanut vaihtaa tuhkatiheään (muutama meni myös minulla)
* etuiskatit myös vaihdettu (Samoin)
* jarrulevyt ja palat myös (Palat vaihdoin)
* öljyt laatikkoon kerran (laatikko vaatii korjausta) (öljyt vaihdetiin kerran. Laatikko toimi hyvin)
* etuyörän laakerit
* aurauskulmat säädetty ainakin 4 kertaa, ja joka kerta pirusti pielessä??? (Kerran säädettiin multa. Auto kulki todella hyvin jopa 20" renkailla. Sulla mahtanut olla kolariauto tai jotai??)
* aivan surkeat valot, hanki xenoneilla jos mahdollista (Bi-Xenon kaarre valoilla oli mulla lisäks pitkissä 55W xenonit. Erittäin hyvä valoteho. Toisen umpion vaihdoin)
* kone yllättävän karkeaääninen etenkin talvella (V6 kehrää kuin kissa)
* nyt haisee jäähdytysneste, liekö lämppärin kenno sökö? (Ei ongelmia)
* turvavyön varoitusvalo innostuu välillä palamaan omia aikojaan vaikka vyöt kiinni (Ei ongelmia)
* keskuslukko temppuili yhdessä vaiheessa nyt toimii ok. (Ei ongelmia)
* hieman on tehoton tuo 200, voi toki lastuttaa 220 eikä taida hirveästi edes maksaa. (V6 mulla oli n.280Hp/650Nm. Riittää varauksin ;) )
* alustamuovit tosi ohuet, reikiä tulee pienistäkin kolhuista
* sisälokarit asennettu miten sattuu isoja rakoja lokasuojan ja lokarin saumakohdissa (tehtiinkös nämä kiinassa nykyisin?), liekö tämä poikkeus tiedä häntä (oisko kolaroitu?)
* kulutus yllättään iso verrattuna tehoihin (Totta)

* cruise toimii ok. jos jotakin hyvää pitää keksiä. (Distronic aktiivinen vakionopeussäädin upea varuste, suosittelen)
* radio ok. pienin varauksin (Comand NTG2.5 Digiboxilla ja DVD toistolla. Televisio näkyi ok jopa 180km/h vauhdissa)
* onko missään muussa autossa kaatuva takaselkänoja lisävaruste??? (köyhän ongelmia) (Mulla ei tyhjenny Farkussa ilmat kun vaihtoin suodatimen kompuralle)
* kohtuu lämmin ja lämpenee nopsaan (TOTTA, myös webasto kaukosäädöllä kiva lisä)
* pitkä huoltoväli 25thkm


Että silleen, onnea vaan mersukaupoille.


Kaiken kaikkiaan mielestäni hyvä auto. Älä osta kutienkaan sitä 160 thkm ajettua. Edessä iskari, arru ja nivel jumppaa. 220thkm ajettu ennemmin niin nuo on hoidettu alta pois. :geek:
Tai sitten alle 100 ajettu Junge Stern.

W211 ja pieni kulutus ei ole oikein mahdollista :lol: . Unoha ainakin V6 jos alle 8 haluat kohtuudella päästä ..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Minulla on nyt 400000 km:ä mittarissa, ei mitään ongelmia. Kulutusosia on jouduttu vaihtamaan eli iskunvaimennus uusiksi pari koiranluuta reaktiotanko ja taakse narinat plus eteen pyörän laakerit. Koneeseen imusarjan puhdistus, egr poiskytkentä, laturin hihnapyörä, kaksi suuttimen pohjatiivistettä ja pakosarjan tiiviste sekä kuskinpuoleiseen takaoveen kolvattiin uudet sähköjohdot + massaus ja kotelonkäsittely ja pienet korjausmaalaukset.

Lopputulos kone käy ja kukkuu hyvin, alusta hiljainen ja jämäkkä. Farmari kulkee pitkänmatkan ajossa kelistä riippuen noin 5,7 - 6,5 l/100 km:ä. Ajettu tähän mennessä aika huoletta 140000 km:ä. Malli on 220 cdi pienellä ohjelmoinnilla + 20 hp/50nm mikä paransi ajettavuutta todella paljon. Suurin osa osista on aika edullisia, työ maksaa ja sellaisessa paikasta mistä löytyy star.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Kiitos tiedoista, hyviä pointteja asiaan vähän perehtymättömälle. Tarjonta on Suomessa aika suppea, että täytynee kääntää katseen talven aikana Saksaan. Yläraja lienee siellä 30000 € kieppeillä. Tuollainen Junge Stern 220 sedan voisi olla järkevä ratkaisu. Onko tuo EGR nykyäänkin vielä niin susi, että se pitää poistaa. Meneekö sen jälkeen päästöistä läpi? Missä malleissa on tuo 7 Gtronic ? Vai pitääkö ottaa turvallisuussyistä vaan manuaalivaihteinen.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

mese is best kirjoitti:Omia kokemuksia E200cdi facelift.
* meluisa=rengasäänet
* surkea penkki, en tiedä onko sama penkki muissakin kuin tuossa classic mallissa
* automaattiaski ei toimi hyvin, kaupungissa joutuu rajoittamaan 3 vaihteelle ettei vedätä liian pienillä kierroksilla
* laatikko nykii, lienee kyllä jotakin vikaa (eli varmista että askin öljyjä vaihdeltu)
* aika paljon on ruostuneita kohtia pohjapuolella, jospa se vielä muutaman vuoden menisi (muovien alle en ole uskaltanut katsoa)
* niveliä saa vaihtaa kyllä mielestäni liian usein
* uraherkkä vaikka normirenkaat alla

Autolla olen ajanut reilun 100 tkm parissa vuodessa. Ostettaessa oli n 150 tkm mittarissa. Suomiauto ja merkkihuollettu.
* niveliä on siis saanut vaihtaa tuhkatiheään
* etuiskatit myös vaihdettu
* jarrulevyt ja palat myös
* öljyt laatikkoon kerran (laatikko vaatii korjausta)
* etuyörän laakerit
* aurauskulmat säädetty ainakin 4 kertaa, ja joka kerta pirusti pielessä???
* aivan surkeat valot, hanki xenoneilla jos mahdollista
* kone yllättävän karkeaääninen etenkin talvella
* nyt haisee jäähdytysneste, liekö lämppärin kenno sökö?
* turvavyön varoitusvalo innostuu välillä palamaan omia aikojaan vaikka vyöt kiinni
* keskuslukko temppuili yhdessä vaiheessa nyt toimii ok.
* hieman on tehoton tuo 200, voi toki lastuttaa 220 eikä taida hirveästi edes maksaa
* alustamuovit tosi ohuet, reikiä tulee pienistäkin kolhuista
* sisälokarit asennettu miten sattuu isoja rakoja lokasuojan ja lokarin saumakohdissa (tehtiinkös nämä kiinassa nykyisin?), liekö tämä poikkeus tiedä häntä
* kulutus yllättään iso verrattuna tehoihin

* cruise toimii ok. jos jotakin hyvää pitää keksiä.
* radio ok. pienin varauksin
* onko missään muussa autossa kaatuva takaselkänoja lisävaruste??? (köyhän ongelmia)
* kohtuu lämmin ja lämpenee nopsaan
* pitkä huoltoväli


Että silleen, onnea vaan mersukaupoille.
Onko laatikon öljynvaihdon yhteydessä vaihdettu kyb-venttiili? Jos ei, niin vaihda (hinta n. 40€). Toi nykiminen johtuu todennäköisesti siitä, joten öljyt vaihtoon ja toi venttiili siinä samalla. Veholla alkavat vaihtamaan momentinmuunninta jos mainitset nykimisestä, joten ei kannata viedä sinne. Onko öljyt vaihdettu laatikkoon 60tkm välein?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo kyllä oletusarvo on, ettei taatusti ole vaihdettu. Manuualissa vaihto taitaakin kuulua ohjemaan.
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja D-MB »

JarkkoN kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
Täällä Saksassa ainakin S212n kanssa ne tutkivat joka huollossa jotain sensoriarvoja ja sen perusteella päättävät pitääkö vaihtaa. Pyysin että vaihtaisivat 60 tkm kohdalla ja perkuleet tekivät huollon eivätkä vaihtaneet pyynnöstä huolimatta, kun jotkut sensoriarvot olivat ok. Ja tämä siis takuunalaisessa autossa - eli riski on firmalla!
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Mä oon vaihdattanu laatikko- ja peräoljyt 60tkm välein. Voihan toi olla turhaa, mut jokainen tyylillään...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

D-MB kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
Täällä Saksassa ainakin S212n kanssa ne tutkivat joka huollossa jotain sensoriarvoja ja sen perusteella päättävät pitääkö vaihtaa. Pyysin että vaihtaisivat 60 tkm kohdalla ja perkuleet tekivät huollon eivätkä vaihtaneet pyynnöstä huolimatta, kun jotkut sensoriarvot olivat ok. Ja tämä siis takuunalaisessa autossa - eli riski on firmalla!
En tiedä onko siellä Saksassa erilainen suhtautuminen merkkiliikkeillä kuin täällä, mutta eiköhän ne tiedä että ongelmat alkaa 200tkm kohdalla jolloin auto ei luultavasti ole sinulla ja takuu ummessa ?

Toki jos pidät yli takuun, saitko paperin asiasta ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Niitä öljyjä voi vaihtaa vaikka 20000 km:n välein, jos siltä tuntuu. Mitään velvoitetta siihen ei ole. Hyvähän se on, jos laatikkoöljyt on vaihdettu aika ajoin, mutten pitäisi oston esteenä, jos niitä ei ole kuin huolto-ohjelman mukaan kerran kuudessakympissä vaihdettu. Aika etsiminen kun alkaa olla, jos haluaa yksityiskäytöstä löytää auton, jossa on ylimääräisinä töinä tehty jotakin aina tietyllä kilometrimäärillä. Esim. omaan 203:n on automaatin öljyt vaihdettu 60000 ja 260000 km:n kohdalla. Voi toki olla siinä välilläkin, mutten tiedä että olisi. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa 360000 km:ssa. Ei ole toistaiseksi onneksi vaikuttanut mopon noppunopeuteen tai jälleenmyyntiarvoon.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla toimi automaatti parhaiten puoli miljoonaa rullatussa 202:ssa. Oli sinne joskus niitä vaihdeltu, mutta tuskinpa kuudenkympin välein. Ja se oli siis sähkölaatikko.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Melko varmasti voimansiirto kestää takuuajan ja sen jälkeenhän on vain hyvää
bisnestä myydä 3,4 tonnin periä ja 5,2 tonnin jakolaatikoita (ja työt päälle).
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
mese2013
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 14.09.2013 12:24

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja mese2013 »

joke keskisuomesta paras hankinta w211 200cdi 04vm ostettu09 mittarissa 300000 tkm ei vikoja aikasemmat 4 123sta 2 202. :D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

mesujusa kirjoitti:Kiitos tiedoista, hyviä pointteja asiaan vähän perehtymättömälle. Tarjonta on Suomessa aika suppea, että täytynee kääntää katseen talven aikana Saksaan. Yläraja lienee siellä 30000 € kieppeillä. Tuollainen Junge Stern 220 sedan voisi olla järkevä ratkaisu. Onko tuo EGR nykyäänkin vielä niin susi, että se pitää poistaa. Meneekö sen jälkeen päästöistä läpi? Missä malleissa on tuo 7 Gtronic ? Vai pitääkö ottaa turvallisuussyistä vaan manuaalivaihteinen.

Varmaan hyvä tuo Sportsman 220CDI vaihtoehto,vaikea löytää järkevämpää,autolla 2vuoden 80% takuu. 5-vaihteinen erittäin hyvä vaihteisto,en ymmärrä miksi pitäisi olla 7-vaihteinen (itsellä kummallakin vaihteistolla) EGR-kanssa ei mitään ongelmia.Kohtuullinen autovero!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja D-MB »

LopenUupunut kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
Täällä Saksassa ainakin S212n kanssa ne tutkivat joka huollossa jotain sensoriarvoja ja sen perusteella päättävät pitääkö vaihtaa. Pyysin että vaihtaisivat 60 tkm kohdalla ja perkuleet tekivät huollon eivätkä vaihtaneet pyynnöstä huolimatta, kun jotkut sensoriarvot olivat ok. Ja tämä siis takuunalaisessa autossa - eli riski on firmalla!
En tiedä onko siellä Saksassa erilainen suhtautuminen merkkiliikkeillä kuin täällä, mutta eiköhän ne tiedä että ongelmat alkaa 200tkm kohdalla jolloin auto ei luultavasti ole sinulla ja takuu ummessa ?

Toki jos pidät yli takuun, saitko paperin asiasta ?

.
Minulla on siis Saksalaisen jatkutakuun alainen auto ja tuotahan voi jatkaa tuohon 200tkm asti halutessaan. Sanoivat joka tapauksessa vaihtavansa seuraavassa (80tkm) huollossa, mutta minua lähinnä kiinnosti, että mitä sensoriarvoja ne oikein katsovat? Tuohon salaliittoteoriaan ei kyllä oikein usko.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
Täällä Saksassa ainakin S212n kanssa ne tutkivat joka huollossa jotain sensoriarvoja ja sen perusteella päättävät pitääkö vaihtaa. Pyysin että vaihtaisivat 60 tkm kohdalla ja perkuleet tekivät huollon eivätkä vaihtaneet pyynnöstä huolimatta, kun jotkut sensoriarvot olivat ok. Ja tämä siis takuunalaisessa autossa - eli riski on firmalla!
En tiedä onko siellä Saksassa erilainen suhtautuminen merkkiliikkeillä kuin täällä, mutta eiköhän ne tiedä että ongelmat alkaa 200tkm kohdalla jolloin auto ei luultavasti ole sinulla ja takuu ummessa ?

Toki jos pidät yli takuun, saitko paperin asiasta ?

.
Minulla on siis Saksalaisen jatkutakuun alainen auto ja tuotahan voi jatkaa tuohon 200tkm asti halutessaan. Sanoivat joka tapauksessa vaihtavansa seuraavassa (80tkm) huollossa, mutta minua lähinnä kiinnosti, että mitä sensoriarvoja ne oikein katsovat? Tuohon salaliittoteoriaan ei kyllä oikein usko.

Empä ole kuullut mistään sensoriarvoista,ainakin Oulun Veholla vaihtavat vaihteisto ja peräöljyt jos asiakas käskee, siitähän ne rahan saa! Varmaan vaihtavat muuallakin jos asiakas käskee.Jos sulla onkin joku huolenpito sopimus,josta maksat kiinteän kuukausittaisen summan, niin silloin päättävät siellä mitä tekevät sen sopimuksen puitteissa, mutta muuten tekevät mitä lisätöitä käsket mutta tietenkin myös ne maksat!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja D-MB »

jussilampi kirjoitti:Empä ole kuullut mistään sensoriarvoista,ainakin Oulun Veholla vaihtavat vaihteisto ja peräöljyt jos asiakas käskee, siitähän ne rahan saa! Varmaan vaihtavat muuallakin jos asiakas käskee.Jos sulla onkin joku huolenpito sopimus,josta maksat kiinteän kuukausittaisen summan, niin silloin päättävät siellä mitä tekevät sen sopimuksen puitteissa, mutta muuten tekevät mitä lisätöitä käsket mutta tietenkin myös ne maksat!
No kun nimenomaan ei ole. Täällä on oikeasti hieman huvittavaa, että nämä tekevät sitä minkä parhaaksi näkevät eivätkä yritä optimoida firman tuottoja. Mulle tuosta viimekertaisesta keskustelusta jäi epäselväksi ottivatko ne näytteen vaihteistoöljyistä vai löytyykö se jostain auton omista järjestelmistä. Mutta siis varasin huollon etukäteen normaali A huolto + vaihteistoöljynvaihto ja lopputuloksena olivat tehneet huollon, vaihtaneet vaihteiston ohjelman, vaihtaneet kuskinpuolen ikkunalasin nostokoneiston (kun kuullema ei toiminut tarpeeksi hyvin) ja eivätkä vaihtaneet öljyjä! Kuluvat osat ja normaalit huollot + plus kaikki lisä esim. juuri tuo vaihteistoöljynvaihto menee omaan piikkiini ja muut - kuten tuo ikkunalasin nostokoneisto Daimlerin. Ihan oikeasti täällä löytyy hieman erilaista ammattiylpeyttä mihin on tottunut Suomessa. Rakensimme talon ja meidän laatoittaja kävi fiksaamassa kolme kertaa jotain saumoja joihen se ei itse ollut tyytyväinen, mutta minulle jäi täysin epäselväksi mikä niissä oli vikana.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

simppa80 kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan mielestäni hyvä auto. Älä osta kutienkaan sitä 160 thkm ajettua. Edessä iskari, arru ja nivel jumppaa. 220thkm ajettu ennemmin niin nuo on hoidettu alta pois. :geek:
Tai sitten alle 100 ajettu Junge Stern.

W211 ja pieni kulutus ei ole oikein mahdollista :lol: . Unoha ainakin V6 jos alle 8 haluat kohtuudella päästä ..

Itsellä ollut kolme 211: sta (kts alla) ja kyllä tämä facelift V6 CDI on ollut tosi viaton... ollut nyt minulla 5 vuotta. Ei ne pahoja olleet nuo alkusarjan autotkaan, mutta sähköjarrut ja nivelet vaativat huomiota.

Suosittelen autoihmiselle hyvinvarusteltua avantcarde V6 CDI 7G: tä lämpimästi... kunhan ostat hyvinhuolletun (vaihteistoöljyt 60 000 km välein ym) auton... ja kolaroimattoman. Autossa valtava ero rivi-4 classikkiin, jos arvostat ajotuntumaa ja nautintoa.
Jos ne asiat ei ole itselle tärkeitä, perusvarusteltu 200 CDI voi silloin hyvin tulla kyseeseen, edullisena ostoksena.

Itsellä on kulutus rauhallisessa maantieajossa (pintakaasu, tasaista 80-115 km/h) 5,2-5,7 L/100 km... mutta nousee taajamassa liikennevaloista kiihdytellessä kyllä. Olen sen DPF tulpan ja takaisinkierrätyksen poistanut useita vuosia sitten ja käytän vakio 17 tuuman renkaita.

PS. Jossain vaiheessa voisin raskia myydä silmäteräni hyvään kotiin... yv: llä kiinnostuneelle lisätietoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.

Lisää yksi poikkeus listaasi; minä vaihdan.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

sonikki kirjoitti:Järjellä noista tuo 220 ja tunteella 280. 220:n ylläpitomaksut kaikin puolin pienemmän ja lisäksi noissa on varsin mitätön tehoero 170hp/400Nm vs. 190hp/440Nm. Tuossa 280 on tietysti ne kutosen saundit mitä jotkut arvostaa mutta itse en aja näillä kalkattimilla äänien takia, vaan siinä vaiheessa kun äänillä on merkitystä ostetaan vähintään 8:n sylinterin ja bensan voimalla kulkeva kulkuneuvo :D

V6 CDI 280 -300 CDI- 320 CDI ovat teknisesti aivan samanlaisia. Tehtaalla 280 CDI on ohjelmalla kuristettu 190 Hp: hen. Ja sen voi kyllä palauttaa täysitehoiseksi jälkeenpäin, suomessakin.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ostovinkit, paras W211

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jussilampi kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Ei kai niitä automaatin öljyjä 60000 välein vaihda juuri kukaan, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Taksit sitten erikseen.
Merkkihuoltokirja suorastaan takaa, ettei voimansiirron öljyjä ole vaihdettu
kertaakaan 60 tkm:n jälkeen.

Mersuharrastajat vaihdattavat, ja jotkin Mersuun erikoistuneet villit korjaamot tarjoavat
automaattilaatikon öljynvaihtoa 60 tkm välein, kun Mersua huollattaa.

Minusta on paljon parempi vaihtaa öljyt ennen ongelmia kuin jälkikäteen.
Täällä Saksassa ainakin S212n kanssa ne tutkivat joka huollossa jotain sensoriarvoja ja sen perusteella päättävät pitääkö vaihtaa. Pyysin että vaihtaisivat 60 tkm kohdalla ja perkuleet tekivät huollon eivätkä vaihtaneet pyynnöstä huolimatta, kun jotkut sensoriarvot olivat ok. Ja tämä siis takuunalaisessa autossa - eli riski on firmalla!
En tiedä onko siellä Saksassa erilainen suhtautuminen merkkiliikkeillä kuin täällä, mutta eiköhän ne tiedä että ongelmat alkaa 200tkm kohdalla jolloin auto ei luultavasti ole sinulla ja takuu ummessa ?

Toki jos pidät yli takuun, saitko paperin asiasta ?

.
Minulla on siis Saksalaisen jatkutakuun alainen auto ja tuotahan voi jatkaa tuohon 200tkm asti halutessaan. Sanoivat joka tapauksessa vaihtavansa seuraavassa (80tkm) huollossa, mutta minua lähinnä kiinnosti, että mitä sensoriarvoja ne oikein katsovat? Tuohon salaliittoteoriaan ei kyllä oikein usko.

Empä ole kuullut mistään sensoriarvoista,ainakin Oulun Veholla vaihtavat vaihteisto ja peräöljyt jos asiakas käskee, siitähän ne rahan saa! Varmaan vaihtavat muuallakin jos asiakas käskee.Jos sulla onkin joku huolenpito sopimus,josta maksat kiinteän kuukausittaisen summan, niin silloin päättävät siellä mitä tekevät sen sopimuksen puitteissa, mutta muuten tekevät mitä lisätöitä käsket mutta tietenkin myös ne maksat!
Eikös noita öljyjä voida jonkin sortin magneettisin arvoin mitata ?
Etteivät saa joltain magneettisia arvoja käyttäviltä antureilta ko tietoa.....vaihteiston pyörimisnopeusanturit ?

http://www.ifm.com/ifmfin/web/pmain/070.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://theseus17-kk.lib.helsinki.fi/bit ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;


.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin