VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Moro.
Onko kellään kokemusta (W203, 220 cdi, vm-04) muuttuvasiipisen ahtimen puhdistuksesta, Mr Musclelle tai mekaanisesti ? Ahtimessa säätötanko liikkuu, joten ongelma lienee likaisissa siivissä/niiden johteissa.
Onko kellään kokemusta (W203, 220 cdi, vm-04) muuttuvasiipisen ahtimen puhdistuksesta, Mr Musclelle tai mekaanisesti ? Ahtimessa säätötanko liikkuu, joten ongelma lienee likaisissa siivissä/niiden johteissa.
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Mitens se oireilee jos säätötanko kuitenkin liikkuu?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
VimUunin puhdistu aine on noen poistoon ok
Samoin litku millä voi pestä tulipesän lasiluukuista noen
Samoin litku millä voi pestä tulipesän lasiluukuista noen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Juu, Paremman puoliskon auto (W203, CDI220 Sport Coupe, vm -04 aj. 188tkm) kävi mersuhuollossa kun oranssi vikakoodivalo tuli mittaristoon. Kone oli tuolloin vikatilassa ja tehonrajoitus päällä. Huollossa tarkastivat paineistamalla ahtopainelinjan ja vuotoja ei löytynyt. Samoin säätötangon isku oli riittävän suuri. ns alkuperäisessä arvossa.
Sanoivat että ahdin ei ahda ja ehdottivat vaihtoa uuteen, maksaa 2500 €.
1. Mutta onko tuo siipien säätö W203:ssa hoidettu alipainekellolla vai sähkömoottorilla ?
2. Jos se on sähkömoottorilla ja se on rikki niin saako sen korjattua (ja säädettyäkin kohdalleen ) jossakin ?
2. Mistäpäin tuota Mr. Musclea voisi ruiskutta, pitääkö purkaa ilmasuodatin kotelo ahtimen päältä.
3. Voiko "myrkky" vaurioittaa DPF:ää tai Kattia ?
3. Osaatteko sanoa voiko EGR:ää tulpata mekaanisesti/ohjelmallisesti, jotta tästä ongelmasta pääsisi eroon pidemmän päälle. Vai pitääkö ruveta etsimään W124 ?
Sanoivat että ahdin ei ahda ja ehdottivat vaihtoa uuteen, maksaa 2500 €.
1. Mutta onko tuo siipien säätö W203:ssa hoidettu alipainekellolla vai sähkömoottorilla ?
2. Jos se on sähkömoottorilla ja se on rikki niin saako sen korjattua (ja säädettyäkin kohdalleen ) jossakin ?
2. Mistäpäin tuota Mr. Musclea voisi ruiskutta, pitääkö purkaa ilmasuodatin kotelo ahtimen päältä.
3. Voiko "myrkky" vaurioittaa DPF:ää tai Kattia ?
3. Osaatteko sanoa voiko EGR:ää tulpata mekaanisesti/ohjelmallisesti, jotta tästä ongelmasta pääsisi eroon pidemmän päälle. Vai pitääkö ruveta etsimään W124 ?
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
näistä nyt en sillä tavalla omien kokemuksieni perusteella tiedä, mutta olen kuullut, että pakokaasun takaisinkierrätys systeemin kautta voi sumuttaa mr. muscelia, tai jotain uunin puhdistus ainetta. antaa jonkun aikaa vaikuttaa ja lyö koneet tulille. ei pitäis vaikuttaa mihinkään katteihin tms. osalla vika korjaantunut, osalla ei. nämäkin "tiedot" vaan audi piireissä.
EDIT: egr:n tulppaus kaiketi ohjelmallisesti näissä uudemmissa. vai oliko niin, että mekaanisesti ja ohjelmallisesti..
EDIT: egr:n tulppaus kaiketi ohjelmallisesti näissä uudemmissa. vai oliko niin, että mekaanisesti ja ohjelmallisesti..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
- Paikkakunta: P-Suomi
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
MOI kirjoitti:Juu, Paremman puoliskon auto (W203, CDI220 Sport Coupe, vm -04 aj. 188tkm) kävi mersuhuollossa kun oranssi vikakoodivalo tuli mittaristoon. Kone oli tuolloin vikatilassa ja tehonrajoitus päällä. Huollossa tarkastivat paineistamalla ahtopainelinjan ja vuotoja ei löytynyt. Samoin säätötangon isku oli riittävän suuri. ns alkuperäisessä arvossa.
Sanoivat että ahdin ei ahda ja ehdottivat vaihtoa uuteen, maksaa 2500 €.
1. Mutta onko tuo siipien säätö W203:ssa hoidettu alipainekellolla vai sähkömoottorilla ?
2. Jos se on sähkömoottorilla ja se on rikki niin saako sen korjattua (ja säädettyäkin kohdalleen ) jossakin ?
2. Mistäpäin tuota Mr. Musclea voisi ruiskutta, pitääkö purkaa ilmasuodatin kotelo ahtimen päältä.
3. Voiko "myrkky" vaurioittaa DPF:ää tai Kattia ?
3. Osaatteko sanoa voiko EGR:ää tulpata mekaanisesti/ohjelmallisesti, jotta tästä ongelmasta pääsisi eroon pidemmän päälle. Vai pitääkö ruveta etsimään W124 ?
Ainakin Forten sivulla näkyy olevan ainetta Diesel Turbo Cleaner.
Puhdistaa jumittuneet muuttuvageometriset turboahtimet ilman purkamista.
Vähentää aktiivisesti hiukkaspäästöjä.
Puhdistaa EGR-venttiilit.
Sopii kaikkiin dieselmoottoreihin.
Dieselille ja biodieselille B30 asti.
Forté Diesel Turbo Cleanerin koostumus on suunniteltu erityisesti muuttuvageometrisella turboahtimella (VTG) varustettuihin turbodieselmoottoreihin. Epätäydellisen palamisen (palamatta jäävän dieselpolttonesteen) aiheuttamat nokihiukkaset kertyvät VTG-turboahtimen säätömekanismiin, jolloin se alkaa takerrella. Moottori empii tietyllä käyntinopeusalueella, koska säätömekanismi toimii virheellisesti. Tämä johtaa virheelliseen ilmamäärään ja tehohäviöön, jolloin tallentuu vikakoodi.
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Onko tästä Forten Diesel Turbo Cleaner-aineesta ollut jollekin hyötyä? Voisi itsekin kokeilla jos ei ole aivan humpuukia...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
osku280cdi kirjoitti:MOI kirjoitti:Juu, Paremman puoliskon auto (W203, CDI220 Sport Coupe, vm -04 aj. 188tkm) kävi mersuhuollossa kun oranssi vikakoodivalo tuli mittaristoon. Kone oli tuolloin vikatilassa ja tehonrajoitus päällä. Huollossa tarkastivat paineistamalla ahtopainelinjan ja vuotoja ei löytynyt. Samoin säätötangon isku oli riittävän suuri. ns alkuperäisessä arvossa.
Sanoivat että ahdin ei ahda ja ehdottivat vaihtoa uuteen, maksaa 2500 €.
1. Mutta onko tuo siipien säätö W203:ssa hoidettu alipainekellolla vai sähkömoottorilla ?
2. Jos se on sähkömoottorilla ja se on rikki niin saako sen korjattua (ja säädettyäkin kohdalleen ) jossakin ?
2. Mistäpäin tuota Mr. Musclea voisi ruiskutta, pitääkö purkaa ilmasuodatin kotelo ahtimen päältä.
3. Voiko "myrkky" vaurioittaa DPF:ää tai Kattia ?
3. Osaatteko sanoa voiko EGR:ää tulpata mekaanisesti/ohjelmallisesti, jotta tästä ongelmasta pääsisi eroon pidemmän päälle. Vai pitääkö ruveta etsimään W124 ?
Ainakin Forten sivulla näkyy olevan ainetta Diesel Turbo Cleaner.
Puhdistaa jumittuneet muuttuvageometriset turboahtimet ilman purkamista.
Vähentää aktiivisesti hiukkaspäästöjä.
Puhdistaa EGR-venttiilit.
Sopii kaikkiin dieselmoottoreihin.
Dieselille ja biodieselille B30 asti.
Forté Diesel Turbo Cleanerin koostumus on suunniteltu erityisesti muuttuvageometrisella turboahtimella (VTG) varustettuihin turbodieselmoottoreihin. Epätäydellisen palamisen (palamatta jäävän dieselpolttonesteen) aiheuttamat nokihiukkaset kertyvät VTG-turboahtimen säätömekanismiin, jolloin se alkaa takerrella. Moottori empii tietyllä käyntinopeusalueella, koska säätömekanismi toimii virheellisesti. Tämä johtaa virheelliseen ilmamäärään ja tehohäviöön, jolloin tallentuu vikakoodi.
1, vanhemissa alipainella uudemissa sähkömootorilla (niitä korjailtu mm kuusenalla...

2, pakopesään paras tulee kun sen irrottaa niin että tökötin saa suoraan siipiin
(olisi mielen kiintoista nähdä miten sen saa sieltä egr kautta sinne monen mutkan taakse
ahtimen menemään vielä kun se on vasta virtaan pakokaasun painen painaa sitä sinne egr suuntaan)
3, aina on pieni mahdolisuus että jotain odotamatonta tapahtuu
3, EGR:än voi tulpata ohjelmalisesti(tehty lukisia Kuusenalla...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Kovin on harvinaista ellei ahtopaine ahtimesta johtuvasta syystä nouse vaikka tanko liikkuu...
wiimax.fi
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
..
Autossa on sähköohjattu ahdin, säätömoottori kyllä näkyy, siellä ahtimen vieressä pöllöttää.
Sähköohjatussa ahtimessa ohjainlaite osaa kyllä kertoa, jos tangon (=vivuston, siivikon) liike ei ole riittävä.
En sotkisi mitään töhnää toimivaan pakettiin.
Jos ahdin ei mitenkään kummallisesti ääntele, niin eiköhän se ahtamattomuuden syy ole nyt kuitenkin jossain muualla.
Kuuntele vielä, ääntääkö ahdin, pikkuisen saa vinkua, muuten on siivet sökönä.
Jos vuotoja ei ole, niin sitten pitää vaikkapa selvittää, onko tukoksia.
Jos vika olisi egr-venttiilissä, niin moottorin toiminnoissa olisi muutakin epänormaalia, sekä vikakoodi.
Egr-venttiilikin tuossa on sähkömekaaninen, sen toimintaa voi tarkkailla staarilla.
Tekstistä ei käy ilmi, mikä on vikatilan aiheutumisen syy ?
Vaihda korjaamoa.
Pyydä jotain foorumilaista, jolla on staari, tarkkailemaan ilmamassamittarin arvoja ajossa.
Surituskyvyn mukaan pitäisi liikkua 500 ja 1500mg/isku välillä.
Mappianturi on pienen letkunpätkän jatkona, tarkista se ja kokeile toista anturia, onko pakopaine, ilmanpaine ja ahtopaine yhtäsuuret, kun virta on päällä ja kone sammuksissa.
Onko pakoputki tukossa.
Milloin pa suodatin vaihdettu.
Autossa on sähköohjattu ahdin, säätömoottori kyllä näkyy, siellä ahtimen vieressä pöllöttää.
Sähköohjatussa ahtimessa ohjainlaite osaa kyllä kertoa, jos tangon (=vivuston, siivikon) liike ei ole riittävä.
En sotkisi mitään töhnää toimivaan pakettiin.
Jos ahdin ei mitenkään kummallisesti ääntele, niin eiköhän se ahtamattomuuden syy ole nyt kuitenkin jossain muualla.
Kuuntele vielä, ääntääkö ahdin, pikkuisen saa vinkua, muuten on siivet sökönä.
Jos vuotoja ei ole, niin sitten pitää vaikkapa selvittää, onko tukoksia.
Jos vika olisi egr-venttiilissä, niin moottorin toiminnoissa olisi muutakin epänormaalia, sekä vikakoodi.
Egr-venttiilikin tuossa on sähkömekaaninen, sen toimintaa voi tarkkailla staarilla.
Tekstistä ei käy ilmi, mikä on vikatilan aiheutumisen syy ?
Vaihda korjaamoa.
Pyydä jotain foorumilaista, jolla on staari, tarkkailemaan ilmamassamittarin arvoja ajossa.
Surituskyvyn mukaan pitäisi liikkua 500 ja 1500mg/isku välillä.
Mappianturi on pienen letkunpätkän jatkona, tarkista se ja kokeile toista anturia, onko pakopaine, ilmanpaine ja ahtopaine yhtäsuuret, kun virta on päällä ja kone sammuksissa.
Onko pakoputki tukossa.
Milloin pa suodatin vaihdettu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VNT ahtimen puhdistus, 220 CDi
Tapa se on tuokin saada rahat pois kansalta.