
ELIKKÄS..
Isäukko tossa viime kesänä soitti, että on tehnyt löydön.
Tutulla oli siis myynnissä 124 coupe, ja sen enempää tietämättä se tuli sitten ostettua itselle, kun ajokorttikin rupes olemaan jo suht lähellä.
Ostokunnossa

Ei se mikään kummallinen ollut, vm.88, 2.3 bensa manuaalina, n.300tkm ajettu, sähkölasit ja kattoluukku.
Hiukan madallettu h&r jousilla ja bilstein sprint iskarit löytyy.
Leima oli ummessa ostaessa. Laitoin uuden peräpöntön ja sitten huomautuksitta läpi.
Maalipinta oli aika huolella naarmutettu.
Päätin siis ekaa kertaa koittaa myllytystä, ja suht hyvin se onnistui.


Piti siihen vanteet hommata ja madaltaa lisää ja kaikkee, mut sitten tuli vähän ''vahingossa'' hommattua toinen auto.

Eräs nimeltämainitsematon autofirma meni siis konkkaan, ja kalustosta pidettiin netissä huutokauppaa.
Yks ihan mielenkiintonen auto sattui löytymään, ja pistin tarjouksen.
Pari kertaa joku korotti, mutta hinta ei vielä päätä huimannut niin heitin vaan isompaa.
Lopulta oltiinkin siinä tilanteessa että tuli ilmotus voitosta ja että auton saisi hake pois.

Coupe jäi siis lepäilemään, ja olishan se myynnissäkin.
Kyseessä siis vm.94 w202.
Suht hyvässä kunnossa oli, vaikka kuvien perusteella ostin pieni pelko perseessä.
Ruostetta vaan hantin oven alareunassa, ja pari pientä paikkaa kuskin ovessa.
Varusteita ei ole.

290tkm mittarissa ja keulilla 2.2 vapari diesel voimanpesä, ja 5v manuaaliloota.
Vakiona ajeltiin hetki, ja sit heitettiin 17'' perusvanteet alle.
7½ kaikki ja 225/45 pullakumit.


Jotenkin alko tuntumaan siltä, että sitä vois hiukan madaltaa.
Ei muutaku jousipuristinta lainaan ja sit oltiinkin näin:

Tässä vaiheessa oltiin jo vanteetkin hommattu.
Jostain syystä halusin alle RH Toplinet, ja ne sitten löytyikin lohjalta.
Speksit: 9x17 ET29

Olivat aika hyvin kanttareihin raavittu, ja maali aika huonona. Niinpä kiikutin ne kaverille maalaukseen.
Väriksi valitsin sitten beigen.


Päälle kietastiin 205/40 Landsailit.

Sit vaan vanteet alle. Takaa uppos aika mukavasti sisään, ja tuli taas tilaa tiputella alaspäin.

Pyöräyttelin sitte töissä taakse 15mm spacerit. Täytyy tehdä vielä isommat.

Laitettiin kalvot kans laseihin.35%, Lasit irti ja hyvä tuli.

Affalterbach keskimerkit ja Xenonit tuli kans tilattua.


Tältä näyttää nykysin, tosin kuvien jälkeen tiputettu keulastan muutama sentti, ja renkaat vaihtui vastaaviin mutta eri merkkisiin..





Lisäks on sitte laitettu ledit hanskalokerosta kilvenvaloihin yms pientä hifistelyy..
Ja ekat kuvat kännykällä otettuja, pahoittelut.

Talven aikana puuhailtavaa:
-Facelift puskurit ja helmat
-Listat ja ovenkahvat korinväriin
-Avarimaski
-Kristalli valot/vilkut
-Ruosteiden korjaus
-Myllytys
-Vanteet(?)
-Päivitystä humppalaitteisiin
-Alustapäivitys
-Rivipumppu ja egr poisto + katti pois (?)
-Peräpöntön vaihto johonkin siistimpään/huomaamattomampaan
ymsyms..
Ja coupe olis myynnissä..
Päivitellään sitämukaa kun tapahtuu. Risut ja ruusut tervetulleita.
