S211 320 CDI 2004 - korkeapainepumppu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

S211 320 CDI 2004 - korkeapainepumppu

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Alkoi moottorin keulalla oleva korkeapainepumppu vuotamaan, joten vaihdoin sen toiseen ehjään. Vaihto meni hyvin ja auto käy nyt normaalisti tyhjäkäyntiä. Ongelmat kuitenkin alkavat kun autolla lähtee ajamaan. Moottorin häiriövalo syttyy pienen ajamisen jälkeen.

Starilla ihmeteltiin vikakoodeja ja ohjelma kertoo viaksi liian korkean rail-paineen. Täytyykö Starilla nollata jotain adaptaatiotietoja korkeapainepumpun vaihdon jälkeen? Onko tuo korkeapainepumpussa oleva venttiili määränsäätöventtiili? Tuo anturi on ilmeisesti lämpötila-anturi? Sekä tuo venttiili, että anturi tuli tuon uuden käytetyn pumpun mukana...
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S211 320 CDI 2004 - korkeapainepumppu

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jospa tulta on apuja jos et ole jo itse selvittänyt tuota vikaasi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: S211 320 CDI 2004 - korkeapainepumppu

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Päivitetään tätä juttua "pienen" tauon jälkeen.

Homma ratkesi aikoinaan vaihtamalla määränsäädin vanhasta pumpusta "uuteen" korkeapainepumppuun. Onneksi eBay:n myyjä oli sen verran tunnollinen, että lähetti veloituksetta myös ehjän määränsäätimen varoiksi.

Itse vanhassa pumpussa ei varmaankaan ollut mitään muuta vikaa kuin, että siinä oli ns. ruuvit löysällä. :D
Korkeapainepumppu_edit.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Vastaa Viestiin