Haulla ei löytynyt tarinaa miten selvittää tankkaamisen hitaus...
Eli auto on 2000 farkku(onko se malli sitten s202?) ja tankkaaminen on äärettömän hankalaa. Tai sitten pitää lirutella tosi hiljaa...
Ite veikkaisin tukossa olevaa huohotinta? Vai onko joku muu..?
No mikäs sitä sitte ahistaa? Jos edes yrittää tankata kahva pohjassa, niin alkaa saman tien tökkiä. Ja jos liruttaa liian kovaa, ja ei löpö ehi menee sitä mukaa nii alkaa pärskii/roiskii ulos tankista...
Käännä kahva poikittain, eli letku lähtee tavallaan perään päin. Näin mulla ainakin toimii, alapäin pistoolia pitäen katkoo kokoajan, paitti ihan liruttamalla.
Tyyppivika w202:ssa. Huohotinputki menee tukkoon. Putki tulee auton alle muistaakseni vasemman takarenkaan ja tankin välistä.
airakselan kertoma kikka toimii yleensä aika hyvin. Itsekkin tankkaan aina pistoolin letku kello kahdeksassa, niin menee paljon paremmin bensa sisään. Tietysti jos sen huohotinputken korjaisi, niin menisi vielä paremmin.
Vaikuttaako se huohotinputki oikeasti tankkaamiseen, onko joku oikeesti putsaillu sitä Mä olen aina luullu että w202:set pitää tankata nimenomaan kahva 90 asteen kulmassa... munkin auto saksasta ja eikä hiekkateitä ikinä nähnyt...ja aina se tollanen on ollut.
No täähän selittää jotain kun vasta eka W202 on alla. Kun kanisterista tankkaan, suppilolla, niin se viimeiset 10 litraa pulputtelee ja kurluttelee. Ei ole muut mersut (muut autot) noin tehneet. Missä se tankki tuossa muuten on?
No näin vähän epäilinki. Pitänee ettiä se huohotin jostai sieltä...
Googlella löysin jonku vanhan ketjun, jossa joku oli laittanu kuvan miten polttoaineletkut menee, mutta linkki ei enää vieny mihinkää.
Eihän kellää oo moista kuvaa..?
Tankkaan aina tankin täyteen niin sitkun tankki on tyhjä ja avaan korkin niin tankissa on aikamoinen alipaine. Tankkaus onnistuu silti hyvin vaikka ilmeisesti huohotin tukossa. Laskee pistoolin ihan omaan painoonsa siihen reijälle ja sitten vetää niin paljon ulospäin kun tulee, tökkää pistoolissa olevaan "nipukkaan"
Mun W202:n eka tankkaus kesällä ei meinannut sujua millään. Kokeilin kääntää pistoolia hieman eri suuntiin ja paras asento on tosiaan klo 8:n kohdalla niinkuin joku tuossa aiemmin mainitsikin ja sillä tavalla tankkaukset ovat sujuneet ihan täydellä teholla. Korkkia avatessa kuuluu pieni suhahdus, eli alipainetta tämäkin auto taitaa kerätä tankkiinsa.
kippo86 kirjoitti:Ei minulla kyllä tee alipainetta, saati saa tankattuakaan normaalisti...
Sama mulla, ei tee painetta eikä saa tankattua muuten kuin liruttelemalla..
Ei mielestäni mullakaan tee alipainetta, ja eikö jos tekis niin ei vois paljon alta puolentakin pelitellä kun ei sais ainetta? Ja mulla farkku kyseessä.
Edellinen mersuni päästi suhauksen aina kun tankinkorkin aukas, silti toimi normaalisti kuhan
ainetta oli yhtään tankissa. Sit ei enää toiminu kun bensa loppui. Kummallista.
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Bensavalo syttyi 1996 C180 mersussani. Ajoin 55 km maantiellä ja tankkasin 62 litraa. Auto ei ollut kallellaan eikä mitään muutakaan erikoista, viimeiset about 8 litraa piti lirutella, muuten naksahteli pistooli. Ajon sitten 18 km ja parkkeerasin auton pientareelle siten että tankinkorkki oli hieman ylempänä kuin kuskin puoli; sain vielä vajaa 5 litraa mahtumaan tankkiin.
Kolme kertaa käynyt sillee että olen tankannut ihan täyteen ja lähtenyt ajamaan maantienopeutta. Kun olen ajanut vajaat 30 km ja käännyn rampille ja siitä oikealle jyrkkään niin auto sammuu. Vaikuttas että bensa loppuu... en tiedä, hetken odottelun jälkeen toimii taas normaalisti.