Tuo 225/40 rengas on liian kapean oloinen tuolle 8" vanteelle, kun renkaan laittaa tallin lattialle kumoon vanne ottaa lattiaan, vaikka renkaan pitäisi ottaa ensin, 215 on vielä huonompi tuossa mielessä, sivusta katottuna vanne tulee ulommas kun rengas.
Minulla on renkaana Pirelli, joka on suorakylkinen rengas, se ei pullista yhtään sivusta ulospäin, voihan sekin olla osa syynä kun meinasin että 8" vanne on liian kapea 225 toselle.
Jos keula olisi 2cm korkeampi ei ongelmaa olisi.
Niin ja näyttäis vähän että siinä pinkissä on matalammat kumit kun 40 sarjalaiset, 35 kin antaa jo paremmat mahdollisuudet mahtua mutta ajettavuus menee täysin.
Joo kyl 215 leveet mahtuu w201:seen...Tai sen kokoset on tos Johannan mersus ja ihan hyvin ne mahtuu siellä pyörimään tosin on niitäkin kaaria pikkasen joutunut muotoilemaan...
Tuokin taitaa olla makuasioita, että onko se vanne rengasta leveämpi...
Mitä saksanpoikien tekeleitä kattelee niin siellä on niitä kaikenmaailman poloja missä on 9" leveet vanteet
Mulla on w201:ssä jota madallettu, 7.5*18 et 40 vanteet, edessä 215/35 ja takana 225/40 kumit ja mahtuu hyvin pyörimään. Vähän joutunu rälläköimään kaaria, mutta ne tein jo 17":lle jotka otti pahemmin kiinni kun nuo ja ne oli 7*17" et35 jossa 215/45 kumit! Ois noi 18" myynnissä jos jotakin kiinnostaa..
mesemään kirjoitti:Äläs ny innostu, täs aiva tuntoo olonsa vaikiaksi Ei sulla enska yhtää lisää kuvia olis tuosta 230E pirssistä ku avatar ainaki näyttää lupaavalta..
meni threadi vähän ooteeksi mutta katoppa projekti osiosta topic "W124 styling" siellä on muutama kuva
epk kirjoitti:ei 225-40-18 rengas oo liian kapea 8"-18" vanteelle, riippuu renkaasta millainen "vannesuoja" on , mulla marongonit ja suojaa hyvin vannetta vielä
Samaa mieltä, mulla 8,5x18" ja 225/40 marangonit. Asentaja sanoi että noi
menis vielä 9" leveelle vanteelle.
epk kirjoitti:ei 225-40-18 rengas oo liian kapea 8"-18" vanteelle, riippuu renkaasta millainen "vannesuoja" on , mulla marongonit ja suojaa hyvin vannetta vielä
Samaa mieltä, mulla 8,5x18" ja 225/40 marangonit. Asentaja sanoi että noi
menis vielä 9" leveelle vanteelle.
Meneehän ne 9" vanteelle, testaattu, ei vaan vanteet mahtunu auton alle. ja ainakin Hankookissa on vielä vähän kuminreunusta suojana.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Jos joku viitsii tarpeeksi käännellä pyörän kulmia ja nähdä liikkeessä vähän vaivaa, niin ei pitäisi ottaa eteen enää kiinni. Ainakin täällä yhteen autoon oli tehty niin, siis 190 mersu ja rengas koko sama. Tekotavasta en tiedä, enkä muutakaan, mutta mahtui alle sen jälkeen.
Mullakin 9" vanteella 225 renkaat,nuo on vielä laillisetkin 40 profiililla.215 olis kuitenkin mielestäni paremman näkönen noille 9" vanteille,sais laittaa lsää levikepalaa
Sjtv kirjoitti:Lunttilan Tommihan on pistäny w201 20tuumaset vanteet alle.
Juttelinkin Tommin kanssa kesällä kyseisestä projektista.. peltiä ja työtunteja oli mennyt kohtuullisen paljon Ei tainneet Merssun insinöörit 80-luvulla aavistaa, että kyseiseen malliin tota vannekokoa asennellaan
Joo hieman on aika pieni sana kuvaamaan kuinka paljon siitä otettiin peltiä pois kaarista et ne vanteet mahtu pyörimään... Eikä muuten nykyään ota pätkääkään kiinni mihkään...