SLK:n peltivaurio

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
arkiaamu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 04.09.2013 01:15

SLK:n peltivaurio

Viesti Kirjoittaja arkiaamu »

Tulipa tässä pieni peltivaurio SLK (2008) mersuuni. Oikean eturenkaan yläpuolelta pelti meni sisään n. 20cm matkalta. Yhdestä kohdasta maalipinta hieman lohkesi. Muuten melko "siisti" lommo.

Ilmeisesti ainakin vanhemmilla autoilla on kätevämpi vaihtaa suoraan koko kyseinen korin osa. Onko kokemuksia SLk:n osalta? Jotenkin tuntuisi loogiselta vain suoristuttaa kyseinen lommo ja pistää maalipintaan.

Onko kokemuksia SLK:n peltikolhujen hoidoista? "Ongelma" on se että autossa mattamaalipinta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: SLK:n peltivaurio

Viesti Kirjoittaja atlas »

Likasuoja eteen voi olla kallis ja loiva lommo ...eikun oikaisuun ja suurin ongelma on yleensä että se on venynyt tossa kolarissa eli sitä voi joutua kutistamaan..no peltisepät tietää miten.
Muutenkin muista jos oikaiset niin pakkelia saa laittaa max pari millimetriä eli se pitäisi saada niin hyvin suoraksi.
Koritinalla voi sitten jo syvempiä vekkejä täyttää.
Kuvahan kertoisi enemmän kuin kasa sanoja.
Mattaväri voi olla ongelma mutta loivasti ja varonen oikaisu ettei maali lohkea tai kunnolla oikaisu ja maalaus uudelleen.
Taisi olla omamoka kun ei vakutuukseen mene?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: SLK:n peltivaurio

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuo "pieni peltivauriokin" on aina vähän katsojan silmässä että mikä on pieni kenenkin mielestä. :D Sinänsähän SLK ei korjauksen suhteen muista pellistä valmistetuista autoista eroa, ja tuo mattavärikin liene jonkun (jälkeenpäin) autoon maalaama, joten eipä siinäkään varmaan kummempaa ongelmaa ole jos sulla on värikoodi tai kaava tallessa.

Niinkun varmaan olet tehnytkin niin kannattanee käyttää jollain osaavalla peltipajalla (ei välttämättä merkkikorjaamo) näytettävänä pystyykö lommon oikomaan, korjaamaan ja maalaamaan vaikka kohdan josta maalia lohjennut ja lakkaamaan koko lokasuojan vai onko helpompi ja järkevämpi ostaa ehjä siipi. Ruuveillahan ne vain kiinni on. Pienet loivat lommot on vedettävissä ulos, tietysti riippuu missä kohtaa lokasuojaa on, onko jonkun pokkauksen kohdalla jne. Uuden siiven hinta Veholla varmaan jonnin verran enemmän kun esim. käytetyn Saksassa. :)

Ja tervetuloa foorumille! :thumbup:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin