w211 -05 320 cdi 211.026 ahtopaine ja MAF

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JanneN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 27.11.2012 20:42
Paikkakunta: Helsinki

w211 -05 320 cdi 211.026 ahtopaine ja MAF

Viesti Kirjoittaja JanneN »

Mitä kaikkea MAF ohjaa kyseisessä autossa? Oireena ahtopaineen ylitys osakaasulla matka-ajossa isolla vaihteella. Vikatila ja hävii kun käynnistää uudelleen. Ja kiihdytyksissä nykii isolla vaihteella varmaan vitosella. Luulen että tiputtaa aina ahtopainetta ku yläraja ylittyy kunnes menee vikatilaan, mutta miksi? En tiedä. Koittanut etsiskellä täältä ja muutamilla vastaavanlaisia ongelmia ollut, mutta mistään ei löydy mikä vian aiheuttaja kullakin on ollut. Staarin jututkin katottu ja ahtopaine liian korkea, ruiskutusmäärä hetkellä 29,20 mm3

MAFfista kyselen kun sillä tuntuu olevan vaikutusta asiaan kun koitin putsailla oireet vaa paheni. Putsaria olen koittanut molempia siivellistä ja siivetöntä, mutten osaa kertoa kumpi olisi yhtään parempi, sama ongelma pysyy. Imusarja putsattu, läpät siellä näyttää toimivan, ahtopaineanturi uusi, turpon vivustot näyttää liikkuvan ok. En viiti kumminkaan summamutikassa vaihdella osia kun pitäs keksiä syy oireille eka. Auto lastutettu ja egr pitäisi olla poistettu toiminnasta, mutta sekin välillä epäilyttää pysyykö oikeesti kiinni koko ajan. Mutta vika kuitenkin mekaaninen, koska auto toimi loistavasti olemassa olevalla ohjelmalla aiemminkin.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w211 -05 320 cdi 211.026 ahtopaine ja MAF

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

JanneN kirjoitti: Auto lastutettu ja egr pitäisi olla poistettu toiminnasta, mutta sekin välillä epäilyttää pysyykö oikeesti kiinni koko ajan. Mutta vika kuitenkin mekaaninen, koska auto toimi loistavasti olemassa olevalla ohjelmalla aiemminkin.

Näin siinä käy ennemmin tai myöhemmin...vikatilaa pukkaa.
Ensimmäiseksi pitäisi ottaa vedos Starilla, eikä kannata vaihtaa mitään.
Kuka on mahtanut tehdä ohjemamuutoksen ?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 -05 320 cdi 211.026 ahtopaine ja MAF

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ruiskutusmäärä vikahetkellä niin pieni, ettei viittaa kiihdytykseen, pitäisi olla lähes kaksinkertaisia arvoja.

Maffin ykköshomma on kierrätyksen vahtiminen ja säätely.
Lisäksi (laatikon ja moottorin) ohjelma ilmamäärästä ja kaasupolkimen pyyntöasennosta päättelee ja pyrkii ennakoimaan moottorin tulevaa käytöstä.
Olisi siis hyvä olla kunnossa.

Jos noin pienellä syöttömäärällä saa liian korkeita ahtoja suhteessa pyyntiin, niin ahtimen siipien pitää olla rikki, tai jumittuneet kiinni.
Samaan viittaisi oireet kiihdytyksessä.
Imusarjan läppien jumittuminen kiinni aiheuttaa myös samantapaisia oireita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JanneN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 27.11.2012 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 -05 320 cdi 211.026 ahtopaine ja MAF

Viesti Kirjoittaja JanneN »

Vaihdettiin vakio-ohjelma autoon ja toimii hyvin ja kaikki oireet hävisi. Hetkeksi.... Toimii vakio-ohjelmalla hetken kunnes dpf-herjat tulee jonkun ajan päästä. Dpf-tyhjennetty kun tukkeutui aikanaan samalla kun entinen turpo puhalsi viimeiset henkosensa sinne. Saatto olla myös toistepäin syy ja seuraus, mutta ei liity enään tähän.

Ihan vaan mielenkiinnosta halusin kokeilla vakio-ohjelmalla kun en ymmärtäny mikä aiheuttaa em oireet. Ohjelmaa muuteltu muutamaan kertaan kun oli alkuun noi dpf kiusat, mutta niistä hienosti yli päästiin ohjelmoijan tarmokkaalla auttamishalulla. Luulen että jonkin muutoksen yhteydessä alkoi nämä nykyset oireet. En niihin vaan sillon liioin huomiota kiinnittänyt kun keskittyminen oli niin dpf-kiusassa.
Vastaa Viestiin