w124 erillissarja

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
martti-95
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 erillissarja

Viesti Kirjoittaja martti-95 »

moi olen uusi täällä ja mulla ois w124 mersu ja olen ajatellut että jos laittaisin siihen etupäähän alkuperäisille paikoille alpinen 5,25 erkkasarjan vai mitäs olette mieltä tämmösestä? :)
metrakitty
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w124 erillissarja

Viesti Kirjoittaja metrakitty »

martti-95 kirjoitti:mulla ois w124 mersualpinen 5,25 erkkasarja mitäs olette mieltä tämmösestä? :)
Terve !
Valmistaudu siihen ettei 5.25 tuumaiset mahdu tehtaan reikiin, siinä on joku mersun ihmeellinen 4,8-5' koko. 5.25' liian isot ja 4' liian pienet. Ja itse en tykkäisi niistä erillis diskanttimöllyköistä siinä kojelaudalla, rikkoo kauneuden. Itsellä hieman soviteltuna pioneerin 4' koaksiaalit ja toimivat vallan mainiosti ! Muistaakseni sain kolmesta kiinnikepaikasta kiinni ja hieman auki jäävän reunuksen tiivistin vanulla ! Johan poppi soi !

Täällä lisää: w124 mersun äänentoistosta
Etukaiuttimien asennus ettet riko herkkiä säleiköitä!: Front speakers - laitat vaikka joidenkin pihtien kahvan säleikön eteen keinuvivuksi ja kahvaa vasten nostat pikku ruuvarilla tuon klipsin ylös:)
''Alle viisisylinteriset ovat starttimoottoreita''
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Saa mahtumaan 5,25 helposti, tosin kannattaa upotussyvyys ottaa huomioon. Haulla löytyy aika paljon lisää tietoa.
Tonnin parin romuja
da_jamppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja da_jamppa »

Miksi ihmeessä pitää värkätä liian isot/pienet sinne, kun oikean kokoisiakin on myynnissä? Esim rainbow:n mallistosta löytyy, muiltakin varmasti. Törmäsin kun autohifi liikkeestä ostin kaiuttimet pikkumersuun, myi vahingossa nuo w124 koppaan sopivat kun luuli että ne on samat. W201 ne on 4 tuumaset.
ex:
MB W124 300D 24v '93
MB W201 2,6l '88
Dixon
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Dixon »

da_jamppa kirjoitti:Miksi ihmeessä pitää värkätä liian isot/pienet sinne, kun oikean kokoisiakin on myynnissä? Esim rainbow:n mallistosta löytyy, muiltakin varmasti. Törmäsin kun autohifi liikkeestä ostin kaiuttimet pikkumersuun, myi vahingossa nuo w124 koppaan sopivat kun luuli että ne on samat. W201 ne on 4 tuumaset.
Nii oikeen kokosella midillä ko erkka-sarjaa? Mistäs sellasta saa?

Tossaha toi oikee koaksiaali setti.

http://www.fanaticaudio.com/shop/autoko ... 124-front/" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
figufiud
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Rainbown 5,25" erillissarjan midi (mallia en nyt muista) upposi ilman suurempia työstöjä hyvin alkuperäiseen paikkaan. Kaiuttimen magneetin koko siinä eniten vaikuttaa, kun upotussyvyys on rajallinen. Hieman vingulla reikää isommaksi niin siinä se. Kaiuttimen suojaritilästä otin myös muoviverkon pois. Elementti olisi napannut muuten reunoiltaan siihen kiinni.
W220 S500
ex: C124
Vastaa Viestiin