w211 automaattien glykoliongelmasta
w211 automaattien glykoliongelmasta
Vielä tähän aiheeseen, en tiedä kaikkia viestiketjuja tähän liittyen joko on käsitelty, mutta: sitä kuuluisaa heikkoa kohtaa eli nippaa coolerimallia tms ei mukamas olisi rikkoutumassa esim 320cdi mallissa vm03 jossa alkuperäinen mersun jo tehtaalla asentama vetokoukku. Kaveri näin tuumaili ja sanoi että silloin jo linjalla asennettu eri palikat koska laatikko tarvinnut tuhdimman (ei sitä hajoavaa) jäähdytyksen juuri tuon koukun käytön lisärasituksen takia. Onko tietoa liekö asiassa perää? Sinänsä olisi järkeenkäypää noin. Toki asian saa muualtakin selvitettyä mutta ajattelin ensin teiltä kysellä, kommenttia kiitos.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Saakos sen nähtyä esim. varaosa kirjan,tai varaosaliikkeiden kautta netti myymälöistä koukulliselle olevaa jäähdytintä.
voihan sitä vaikka tuolta venäjän poikien sivuilta tarjoaako se koukulliseen autoon eri jäähdyttäjää.
voihan sitä vaikka tuolta venäjän poikien sivuilta tarjoaako se koukulliseen autoon eri jäähdyttäjää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Laita erillinen jäähdytin vaihteistoöljylle, sitten ei enää tarvitse miettiä asiaa.
wiimax.fi
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Antero76 kirjoitti:Vielä tähän aiheeseen, en tiedä kaikkia viestiketjuja tähän liittyen joko on käsitelty, mutta: sitä kuuluisaa heikkoa kohtaa eli nippaa coolerimallia tms ei mukamas olisi rikkoutumassa esim 320cdi mallissa vm03 jossa alkuperäinen mersun jo tehtaalla asentama vetokoukku. Kaveri näin tuumaili ja sanoi että silloin jo linjalla asennettu eri palikat koska laatikko tarvinnut tuhdimman (ei sitä hajoavaa) jäähdytyksen juuri tuon koukun käytön lisärasituksen takia. Onko tietoa liekö asiassa perää? Sinänsä olisi järkeenkäypää noin. Toki asian saa muualtakin selvitettyä mutta ajattelin ensin teiltä kysellä, kommenttia kiitos.
Mahtaa olla Esson baarin juttuja! Mulla korkkas vm03 211,320CDI sedan ei koukkua, ja kaverilla samallainen farkku, alkuperäisellä vetokoukulla, molemmat n.60000km tienoilla!Mun autosta joutu vaihtaan turbiinin,ja kaikki vaihteiston tiivisteet,huuhtelun lisäksi. Kaverilla koko laatikko ja turbiini,tehdas makso 50%. Kylläkai ne näihin päiviin on kaikki jo korjattu että siitä murheesta päästy! Autothan tulivat markkinoille loppuvuodesta 2002 ja loppuvuodesta 2003 herättiin jo ongelmaan ja laitettiin paksumpi tiiviste syylärin ja öljynlauhduttajan väliin! Tehdastoimenpide tiivistekompleksin muutoa 9/2003. MB-puolelta asiaa vähäteltiin ja oli kuulemma tosi harvinainen vika,kuitenkin kun omaa autoa hain Veholta remontista oli E-270CDI vieressä ilman syyläriä! Suurin osa korjattiin takuuaikana eikä niistä huudeltu,tieto viasta yleistyi vasta vähäajettuja tuontiautoja tänne tuotuna joissa ei enään ollut takuu voimassa!
Viimeksi muokannut jussilampi, To 24.10.2013 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
joo, essoa ehkä, siksi tätä halusinkin vielä tonkia että olisiko tuossa perää... ja kyllähän tuon noilla varaosavertailuilla juuri saisi selville myös, kuten tuossa jo joku aiemmin kirjoittikin. ajatus tuli myös mieleen että näinköhän erilaisia tai tehoisia kennoja linjallakaan silti laittaisivat, onko koukkua ruksittu varustelistaan vai ei tilatessa...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
no, tänään sitten kävin merkkiosien tiskillä muuta hoitamassa, niin oli puhetta MB varaosamyyjän kanssa asiasta, ja sanoi että on noissa eroa, erilaisia jäähdytin yms variaatioita on liittyen onko koukkua ja mikä kone ja tietenkin vuosimallit vaikka samaa w211 kauraa. toki siis jossain vaiheessa tehdaskin havahtui ettei oikein ole ok kun leviää ja korjasi uuteen vian pois, ainakin facelift V keulaseen......
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Kyllä se minusta on aika lailla samaa Esson baarin juttua jos keskiverto merkkiliikkeen varaosamyyjä ajankuluksi puhuu jotain varaosien eroista. Kysyitkö mitään osanumeroita, siltä pohjalta olisi helppo hakea faktaa vaikkapa EPC:stä.
Tietenkin itse syyläri on erilainen eri moottorivaihtoehdoilla (tai siis on selvää että yksi ja sama syyläri ei ole käytössä kaikilla moottorivarianteilla) mutta mitenkähän on koko vaihteiston lisäjäähdyttimen laita. Muistan kyllä että jossakin korimallissa oli vaihteistolle lisäjäähdytin vetokoukullisessa autossa mutta jos luet WIS:istä 211x26:lle vetokoukun jälkiasennusohjeet niin ei siellä mitään lisäjäähdytintä käsketä asentaa vaan käsketään tarkistamaan sähköflektin koko, isompi puhallin jos ei alkuperäinen ole vetokoukkuautolle mitoitettu.
Minulla on vahvasti sellainen mielikuva että siinäkin korimallissa jossa sitä lisäjäähdytintä käytettiin, se lisäjäähdytin oli sarjassa tuon syylärin sisällä olevan vaihteiston jäähdyttimen kanssa eli sama vuotokohta siinäkin olisi ollut.
Kumpikin vaihtoehto sopii kuitenkin siihen mitä jussilampi yllä kertoi tehdaskoukullisen auton ongelmista.
Sen verran sekavasti nuo osat sijoiteltu EPC:hen että helposti jotain jää huomaamatta mutta kukas laittaisi sen vaihteistoöljyn lisäjäähdyttimen osanumeron näkyville tuolle 211.x26 koriselle autolle niin osanumerosta olisi kaikkien helppo jatkaa tutkailua.
Tietenkin itse syyläri on erilainen eri moottorivaihtoehdoilla (tai siis on selvää että yksi ja sama syyläri ei ole käytössä kaikilla moottorivarianteilla) mutta mitenkähän on koko vaihteiston lisäjäähdyttimen laita. Muistan kyllä että jossakin korimallissa oli vaihteistolle lisäjäähdytin vetokoukullisessa autossa mutta jos luet WIS:istä 211x26:lle vetokoukun jälkiasennusohjeet niin ei siellä mitään lisäjäähdytintä käsketä asentaa vaan käsketään tarkistamaan sähköflektin koko, isompi puhallin jos ei alkuperäinen ole vetokoukkuautolle mitoitettu.
Minulla on vahvasti sellainen mielikuva että siinäkin korimallissa jossa sitä lisäjäähdytintä käytettiin, se lisäjäähdytin oli sarjassa tuon syylärin sisällä olevan vaihteiston jäähdyttimen kanssa eli sama vuotokohta siinäkin olisi ollut.
Kumpikin vaihtoehto sopii kuitenkin siihen mitä jussilampi yllä kertoi tehdaskoukullisen auton ongelmista.
Sen verran sekavasti nuo osat sijoiteltu EPC:hen että helposti jotain jää huomaamatta mutta kukas laittaisi sen vaihteistoöljyn lisäjäähdyttimen osanumeron näkyville tuolle 211.x26 koriselle autolle niin osanumerosta olisi kaikkien helppo jatkaa tutkailua.
-
Turbocompound
- Vakiokalustoa

- Viestit: 469
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Näillä voi alkaa WDB2112221B330729 tai WDB2110201B192777 ja sitten itse jäähdytin nr. A2115000200 ja Behr M8740001.DBFI kirjoitti: Sen verran sekavasti nuo osat sijoiteltu EPC:hen että helposti jotain jää huomaamatta mutta kukas laittaisi sen vaihteistoöljyn lisäjäähdyttimen osanumeron näkyville tuolle 211.x26 koriselle autolle niin osanumerosta olisi kaikkien helppo jatkaa tutkailua.
Eka sivulla aiheena "61000km ja glykoolit laatikossa!" kun selaa vähän alas päin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 38&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersulla on erillinen vaihdelaatikko jäähdytin faceliftatussa w211 malleissa.
Tosin ainoastaan isokoneisissa bensoissa e500, 280cdi ja 320 cdi:ssä joissa on vetokoukku.
Behrin tekemä.
Jälkiasentaa sellaisen niin loppuu murheet sen suhteen ainakin.
Tässä termostaatilla varustetun jäähdyttäjän varaosanumero A2115000200.
Siihen tarvitsee sen muoviraamin mihin se kiinitetään jäähdytäjään popniitillä ja putket.
Hintakin on "mitätön" siihen verrattuna mitä automatti huolto/korjaus maksaa.
Jäähdytin ~300e+muut tilpehöörit kuten putket kiinnikeet jne silti jää pitkälti alle tonnin
ja ei tarvitse murehtia että oisko tai milloin on glykoolia automaatti öljyjen seassa.
Behrin Online kataloogista löytyy kans kun hakee tuolla mersun varaosanumerolla lisä tietoa
mitat,kuva ja missä malleissa sitä käytetään.
A170cdi-00 1999-
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Kiitti mutta nuo autothan on V6-koneella ja facelift malleja ja noissahan tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta. Tässähän oli kyse glykoliongelmaisista eli alkupään autoista, sinne 2003/08 asti ja siitä onko noissa eroa jos auto on varustettu alkuperäisellä vetokoukulla.Turbocompound kirjoitti:Näillä voi alkaa WDB2112221B330729 tai WDB2110201B192777 ja sitten itse jäähdytin nr. A2115000200 ja Behr M8740001.DBFI kirjoitti: Sen verran sekavasti nuo osat sijoiteltu EPC:hen että helposti jotain jää huomaamatta mutta kukas laittaisi sen vaihteistoöljyn lisäjäähdyttimen osanumeron näkyville tuolle 211.x26 koriselle autolle niin osanumerosta olisi kaikkien helppo jatkaa tutkailua.
EDIT: näköjään lisäilitkin tekstiä viestiisi. Ehkä tarkoitit vain että tämä syyläri olisi kelpo ratkaisu myös pre-facelift autoihin. Ei tämä ollut vastaus kysymykseeni mutta eipä sillä niin väliä.
-
Turbocompound
- Vakiokalustoa

- Viestit: 469
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
No sori mulla ei ole tuo suomenkieli niin vahva kuin teillä joten voin käsittää väärin asiota mutta kysymykseenDBFI kirjoitti:Kiitti mutta nuo autothan on V6-koneella ja facelift malleja ja noissahan tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta. Tässähän oli kyse glykoliongelmaisista eli alkupään autoista, sinne 2003/08 asti ja siitä onko noissa eroa jos auto on varustettu alkuperäisellä vetokoukulla.Turbocompound kirjoitti:Näillä voi alkaa WDB2112221B330729 tai WDB2110201B192777 ja sitten itse jäähdytin nr. A2115000200 ja Behr M8740001.DBFI kirjoitti: Sen verran sekavasti nuo osat sijoiteltu EPC:hen että helposti jotain jää huomaamatta mutta kukas laittaisi sen vaihteistoöljyn lisäjäähdyttimen osanumeron näkyville tuolle 211.x26 koriselle autolle niin osanumerosta olisi kaikkien helppo jatkaa tutkailua.
EDIT: näköjään lisäilitkin tekstiä viestiisi. Ehkä tarkoitit vain että tämä syyläri olisi kelpo ratkaisu myös pre-facelift autoihin. Ei tämä ollut vastaus kysymykseeni mutta eipä sillä niin väliä.
Ei ole eroa.DBFI kirjoitti: Tässähän oli kyse glykoliongelmaisista eli alkupään autoista, sinne 2003/08 asti ja siitä onko noissa eroa jos auto on varustettu alkuperäisellä vetokoukulla.
Tuo taas ei pidä paikaansa. Tämä siis "tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta".DBFI kirjoitti: Kiitti mutta nuo autothan on V6-koneella ja facelift malleja ja noissahan tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta.
A170cdi-00 1999-
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Minulla ei ole oikein kumpikaan kieli hanskassa (oletan että ruotsia tarkoitit toisella) mutta eiköhän tässä toisiamme ymmärretä kun vähän iteroidaan. Eli jos puhutaan tuosta faceliftin automaattivaihteisen jäähdyttimestä niin sehän on ainakin EPC:n mukaan noissa autoissa riippumatta siitä onko autossa vetokoukku. Ymmärsin että tästä olit eri mieltä?Turbocompound kirjoitti:Tuo taas ei pidä paikaansa. Tämä siis "tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta".DBFI kirjoitti: Kiitti mutta nuo autothan on V6-koneella ja facelift malleja ja noissahan tuo jäähdytin on mukana vetokoukusta riippumatta.
Noissa esimerkkiautoissa oli molemmissa vetokoukku joten eivät oikein sovi tähän vertailuun. EPC:ssä tuon syylärin kohdalla kuitenkin on vain varustekoodit 423/427, ei koodia 550 missään muodossa minkä pitäisi tarkoittaa että jäähdytin on automaattivaihteisissa (5- ja 7-vaihteisessa) riippumatta vetokoukusta.
Löytyy kyllä tällainenkin auto WDB2110201A990585 joka on siis myös V6, ilman vetokoukkua ja ilman tuota jäähdytintä mutta syynä valmistuspäivä. Tuon 423/427 varustekoodin lisäksi kun ehtona on "From chassis xxx/From date yyy". Vähän kun etsii niin pitäisi löytyä auto jossa on vetokoukku mutta ei tuota jäähdytintä, sen valmistuspäivän takia.
Oma tulkintani puhtaasti "paperityön" perusteella joten helpostikin olen voinut jotain tulkita väärin, selvennykset tervetulleita.
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Ainakaan tossa omassa viissatkussa ei ole erillistä jäähdytintä.Turbocompound kirjoitti:Tosin ainoastaan isokoneisissa bensoissa e500, 280cdi ja 320 cdi:ssä joissa on vetokoukku.
Behrin tekemä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
WDB2110261A544544 (tehdaspäivä muistaakseni just 9/2003), on orkkiskoukulla, en tiedä millä jäähdyttimellä alunperin mutta epäily että on poikinut kun oli vaihdettu lootan hydrauliyksikkö ja tukikumi. Paikoillaan olevassa ysyylärissä ei merkintöjä niin en tiedä mikä on...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
Turbocompound
- Vakiokalustoa

- Viestit: 469
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
Sitäpä juuriDBFI kirjoitti:Eli jos puhutaan tuosta faceliftin automaattivaihteisen jäähdyttimestä niin sehän on ainakin EPC:n mukaan noissa autoissa riippumatta siitä onko autossa vetokoukku. Ymmärsin että tästä olit eri mieltä?
Eli tuota jäähdytintä löytyy myös 5-vaihteisesta 320cdi 4-maticista tai mistä mallista sitä löytyy 5-vaihteisena. Mitkä on nuo varustekoodit jota mainitsit tuossa aikasemmin(423/427). Eikä taida luulo olla tiedon väärti.
A170cdi-00 1999-
Re: w211 automaattien glykoliongelmasta
423 on 5-vaihteinen automaatti, 427 7-vaihteinen.Turbocompound kirjoitti: Mitkä on nuo varustekoodit jota mainitsit tuossa aikasemmin(423/427).



