Pistetään tämmönen topikki tekemisen puutteessa pystyyn.
Eli tarkoitus olisi tuossa tammikuun alussa nostaa tenavasta tekniikka pois. Kyseessä 2.3L, 102.985 ja 5- vaihteinen manuaali vuosimallia 1990. Ajettu juurikin vähän alle 350tkm.
Koneessa ei sinänsä ole mitään vikaa, kierrokset tykkää välillä leijua/käydä epätasaista tyhjäkäyntiä.
Tarkoitus olisi siis uusia kaikki tiivisteet ja alipaineletkut. Kansi koneistamolle ja venttiilinvarren kumit vaihtoon. Kaikki tehdään, että saisi täysin luotettavan tekniikan, käyttöautoon vielä pitkäksi aikaa.
Mistä alipaineletkut ? Ei jaksaisi tehdä metritavarasta ja kulma- liitoksilla. Hankalaa, ellei jopa joihinkin letkuihin mahdotonta.
Entä esimerkiksi suuttimien tiivisteet yms. tiivisteet mitä ei usein vaihdeta. Tarvikkeena tuskin saa, kallista mersulla ?
Mitä laakereita pistän vaihtoon, mitä en ? 350tkm ja 23v on jo aika pitkä matka laakereille.
Kytkimen nyt vaihtaa samalla, kun tekniikka on tallissa.
Kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita, ammattitaitoa kyllä löytyy joten periaatteessa kaikki hommat onnistuu.
-Pekko
w201 "350tkm"- huolto.
w201 "350tkm"- huolto.
W124 -88 2.6L
Re: w201 "350tkm"- huolto.
Kl varaosista saat kaikki tarvittavat. Poislukien potentiometri ruiskulle, tämä kannattaa ebaysta n. 50€, ruiskun kumikaukalo myös löytyy kl varaosasta alle 60€. Se on todennäköisesti halki.
W213 220d +W242 electric drive
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: w201 "350tkm"- huolto.
Hintoja en tähän tapaukseen (MB) tiedä ja yleensäkin puuhaan maatalous-, maanrak.,ymym.koneiden parissa, .
Sanoisin että kun motti kerran avataan niin uusitaan kaikki laakerit, varsinkin tässä tapauksessa, km-määrä...
Varmasti olisi taivalta vielä edessä mutta miksi jättää vaihtamati mikäli itselleen tekee???
Kampiaks. löytynee "raja-arvot" jotka mitata, mahdollisesti edessä koneistuskin..
Toki työkonepuolelle moottorin peruskorjauspaketteja lie helpommin/halvemmalla saatavissa..??..
Mutta yleisesti, melkolaillahan palikkaa saa laittaa, rajana useimmiten lompakon paksuus
ainaki itselläni.
Sanoisin että kun motti kerran avataan niin uusitaan kaikki laakerit, varsinkin tässä tapauksessa, km-määrä...
Varmasti olisi taivalta vielä edessä mutta miksi jättää vaihtamati mikäli itselleen tekee???
Kampiaks. löytynee "raja-arvot" jotka mitata, mahdollisesti edessä koneistuskin..
Toki työkonepuolelle moottorin peruskorjauspaketteja lie helpommin/halvemmalla saatavissa..??..
Mutta yleisesti, melkolaillahan palikkaa saa laittaa, rajana useimmiten lompakon paksuus

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: w201 "350tkm"- huolto.
Kansihomma vaan. Imuohjurit on joskus väljät, pyydä koneistamo tarkastamaan. Esim. Koneistamo Aaltonen Mäntsälä on suositeltava. Ketjun vaihto?
W213 220d +W242 electric drive
Re: w201 "350tkm"- huolto.
Tämmönen resepti kuulostaisi hyvältä ?
-Kansiremppa, kaikki mitä tarvitsee vaihtaa + yläpään tiivisteet.
-Alipaineletkut.
-Perushuolto. (Suodattimet yms.)
-Öljypohjan tiiviste.
-Kytkinremppa.
-Jakopää. (Ketju, kiristin, laahaimet yms.)
-Kaikkien osien putsaus. (Laturi, startti, lisäilmaluistin yms. sähköosien toimivuuden testaus/ vaihto uuteen.)
Ja tietty koko koneen maalaus, johtojen piilotus yms. Siisti ja puhdas konehuone.
-Kansiremppa, kaikki mitä tarvitsee vaihtaa + yläpään tiivisteet.
-Alipaineletkut.
-Perushuolto. (Suodattimet yms.)
-Öljypohjan tiiviste.
-Kytkinremppa.
-Jakopää. (Ketju, kiristin, laahaimet yms.)
-Kaikkien osien putsaus. (Laturi, startti, lisäilmaluistin yms. sähköosien toimivuuden testaus/ vaihto uuteen.)
Ja tietty koko koneen maalaus, johtojen piilotus yms. Siisti ja puhdas konehuone.
W124 -88 2.6L
Re: w201 "350tkm"- huolto.
Jos itse tekisin kunnon koneremonttia, niin vaihtaisin mm.
- Jakoketjun + härdellit
- Katsoisin kannen huolella
- Öljyt moottoriin, laatikkoon, perään
- Bensan suodatin, ilmansuodatin
- Kytkin
- Kampiakselin stefat
- Moniurahihna
- Ehdoton kaasuläppä tarkastus
- Moottorin kumityynyt
Näille kyllä jo hintaa tulee mutta en yhtään epäile ettei olisi hintansa arvoista. Pitäs olla jo perus huollettu =)
- Jakoketjun + härdellit
- Katsoisin kannen huolella
- Öljyt moottoriin, laatikkoon, perään
- Bensan suodatin, ilmansuodatin
- Kytkin
- Kampiakselin stefat
- Moniurahihna
- Ehdoton kaasuläppä tarkastus
- Moottorin kumityynyt
Näille kyllä jo hintaa tulee mutta en yhtään epäile ettei olisi hintansa arvoista. Pitäs olla jo perus huollettu =)